• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Nirnaeth
    bebis08 skrev 2008-09-23 14:37:37 följande:
    Men hallå?!Din karl behöver ta ett snack med min karl
    Haha jag tror det var nån tillfällig sinnesförvirring, om jag ska vara ärlig. För det var nog första och sista gången.
    Men köket står här iaf, på plats och allt är klart, så jag får vara glad för det
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • bebis08
    Nirnaeth skrev 2008-09-23 14:42:30 följande:
    Haha jag tror det var nån tillfällig sinnesförvirring, om jag ska vara ärlig. För det var nog första och sista gången. Men köket står här iaf, på plats och allt är klart, så jag får vara glad för det
    Ja det hoppas jag, annars blir jag avis

Här är det JAG som tjatar om IKEA, och oftast så åker jag faktiskt själv eller med nån kompis.
    Enklast så *asg*

Vill oxå ha nytt kööööööööök!!! Så trött på vårat apfula furukök!
    ♥ Triss i tjejer -93, -96, -00 & Pyret i magen BF 29/9-08 ♥ ---> www.elmida.se
  • Nirnaeth
    bebis08 skrev 2008-09-23 14:44:45 följande:
    Ja det hoppas jag, annars blir jag avis Här är det JAG som tjatar om IKEA, och oftast så åker jag faktiskt själv eller med nån kompis.Enklast så *asg*Vill oxå ha nytt kööööööööök!!! Så trött på vårat apfula furukök!
    Jag föredrar att åka utan karl och barn till Ikea, för jag tar gärna både två och tre varv, och går sakta och snokar på allt. Thomas kutar igenom, river åt sig det som står på listan, inte ens ett batteri om det inte står med! Har jag glömt nåt, då skriker han nästan rakt ut och sliter sitt hår, sen sätter han sig och surar om jag ändå går tillbaka och hämtar nåt.
    Han är alltså asrolig att ha med sig på såna ställen..

Nytt kök är kul, under själva planeringen och efteråt..men fy fan för att behöva sätta in ett till kök igen. Urk..!!
    Sen är ju min karl hantverkare, och ska självklart göra precis allt själv. Men det tar den tid det tar också..en sån enkel sak som att sätta dit en list kan skjutas upp i flera veckor.
    Försöker jag röra nåt så får han förstoppning!
    Jag bävar för den dagen vi flyttar till hus, såvida vi inte bygger det själva och anlitar folk som gör allt åt oss.
  • smarties

Jag önskar jag hade en karl som vore hantverkare..då kanske något blev gjort.. :)

Gud vilken grinig Moa jag har idag, hon har fått nys på mina skor, och ska prova dom, men blir jätteförbaskad när hon inte kan gå i dom.. :P

• Starlet1
    smarties skrev 2008-09-23 13:05:15 följande:
    Hm, nu har karln fått någon knäpp eller nåt. Han ringde och pratade med nya hyresvärden, och fick höra att man fick göra om i lägenheten bara det såg bra ut..så nu ska han tydligen göra om där i nya lägenheten, jisses..vad har hänt? Han som aldrig ville tapetsera och måla igen :D
    Det där händer bara halvvägs för mig. G får en bra idé, jag hoppar på den direkt, men sen brukar det inte hända mer.
  • znoozan
    Starlet1 skrev 2008-09-23 16:16:57 följande:
    Det där händer bara halvvägs för mig. G får en bra idé, jag hoppar på den direkt, men sen brukar det inte hända mer.
    samma här! Skrikandes
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Michaela83
    znoozan skrev 2008-09-23 20:39:13 följande:
    samma här!
    Var samma här med
    Wilma -05 & Elwira -07
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-09-24 08:55:32 följande:
    Var samma här med
    Ja, inte är det annorlunda här. Den enda idén han faktiskt fullföljt var köket, men efter mycket tjat då.

I våras kom han på att vi borde bygga om balkongen. Så att den blir större och inglasad. Han gjorde upp ritningar, och målade upp värsta scenariot för mig. Jag var såklart eld och lågor..
    Men när tiden gick, och jag frågade hur det blev med balkongen så kom det; Mjaa..men..äsch..det får bli sen nån gång.
    Vilket betyder att det aldrig kommer inträffa.
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-24 09:20:33 följande:
    Ja, inte är det annorlunda här. Den enda idén han faktiskt fullföljt var köket, men efter mycket tjat då. I våras kom han på att vi borde bygga om balkongen. Så att den blir större och inglasad. Han gjorde upp ritningar, och målade upp värsta scenariot för mig. Jag var såklart eld och lågor..Men när tiden gick, och jag frågade hur det blev med balkongen så kom det; Mjaa..men..äsch..det får bli sen nån gång. Vilket betyder att det aldrig kommer inträffa.
    Jag brukar ju göra som du. Om han säger ska vi åka till IK... så är jag redan ute vid bilen påklädd och med Adam på armen .
  • smarties

Vi måste åka till Ikea igen i helgen, suck.
    Dom har gett oss fel madrasser till ungarnas sängar, och ja, då lär vi ju åka dit o byta till rätt.
    Blä. Kul o åka dit o tillbaka för ett par madrasser.. :P

Svar på tråden Poppispinglorna