• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Nirnaeth

Ja hade hon ätit så sällan då hade det ju varit lite enklare Men eftersom den här damen är en glupsk liten sak, som käkar en gång i timmen..då skulle jag inte göra annat än åka fram och tillbaka, eller så skulle Thomas få sitta där hela dagarna.
    Praktiken ska vara på Blge Sjukhus,  så det tar ju en stund att cykla hem

znoozan skrev 2008-08-24 21:13:27 följande:
    Isac tog inte heller flaska,vi provade oxå allt! Dock åt han med 3-4 h mellanrum så hade jag velat göra ngt hade jag ju haft några h på mig! Är ni i blge? långa raster? han kanske kan komma med henne/du cykla hem så hon får käka?
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 21:30:33 följande:
    Ja hade hon ätit så sällan då hade det ju varit lite enklare Men eftersom den här damen är en glupsk liten sak, som käkar en gång i timmen..då skulle jag inte göra annat än åka fram och tillbaka, eller så skulle Thomas få sitta där hela dagarna. Praktiken ska vara på Blge Sjukhus,  så det tar ju en stund att cykla hem
    äh hem susar du väl snabbt nerför backen   hmmm men smakisar då ni har inte börjat med sånt? lite gröt smakis kanske håller damen mätt en stund iaf  
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Nirnaeth

Nej, eller mja..nån gång har hon smakat lite banan och potatis..men det verkar fungera mest som aptitretare för hon är ännu hungrigare efteråt. Jag har aldrig stött på en så matglad bebis som den här..
    Eller jag kanske ska säga "tuttglad", för nån annan mat verkar ju inte duga!

She´s a boob-addict!

znoozan skrev 2008-08-24 21:45:35 följande:
    äh hem susar du väl snabbt nerför backen   hmmm men smakisar då ni har inte börjat med sånt? lite gröt smakis kanske håller damen mätt en stund iaf  
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-08-24 21:58:39 följande:
    Nej, eller mja..nån gång har hon smakat lite banan och potatis..men det verkar fungera mest som aptitretare för hon är ännu hungrigare efteråt. Jag har aldrig stött på en så matglad bebis som den här.. Eller jag kanske ska säga "tuttglad", för nån annan mat verkar ju inte duga!She´s a boob-addict!
    ja men nångång går det ju över,förhoppningsvis   För Isac blev det bättre när vi började med gröten,grönsaker och sånt gick ner lite granna och tveksamt men gröt var mums och gick att utöka till hela portioner
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Starlet1

Jag skulle vara med Adam på dagis idag, eftersom han var sjuk torsdag-fredag. Men när vi kom dit så tyckte fröken att det gick så bra, så jag fick gå hem, utan Adam. Det känns jättekonstigt. Ska hämta honom om en halvtimme, men det känns skumt. Har hunnit dammsuga, plocka tvätten och jättemycket annat, för jag blir galen av att bara sitta och titta på klockan.

Onsdag-fredag kommer Adam vara på dagis i 4 timmar, mellan 10-14, eller 10-13 på onsdag och sen till kl 14 dom andra dagarna. Nån som är ledig och vill äta lunch eller nåt?

Han grät när jag gick, men det gick nog över. Hoppas det.

• Michaela83

här har Wilma feber, så jag VABBAR för första gången i mitt liv... svärmor tog lilla E till dagis. Tydligen hade det inte  gått så bra för hon hade "bara" setat med en fröken i knäät hela tiden. Men enligt mig så är det ett stooooort framsteg!

Wilma -05 & Elwira -07
  • smarties

Trött flicka här hemma som vart på dagis och lekt, och jag har nog en ännu tröttare pojke sen. :)

Imorgon ska Max avdelning på det här på gammelgårdarna, sakletardagen, kan det ha hetat så? Gud så skoj dom ska ha :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Nirnaeth

Någon Ullaredsfanatiker här, som vet om det finns NÅT bussföretag som kör på lördagar dit?

Har kontaktat flera stycken, men alla kör på vardagar.

• Nirnaeth

Idag är jag världens elakaste arsel, enligt min son..

Varför? Jo för att jag inte tyckte att det var en bra idé att leka gräsklippare med Adeles liggvagn, som hon låg och sov i.

"Dumma mamma, nu är jag arg på dig!!"

Sen stampade han in på sitt rum, och satt där inne bra länge och muttrade.

• MiniMie
    smarties skrev 2008-08-25 13:14:51 följande:
    Trött flicka här hemma som vart på dagis och lekt, och jag har nog en ännu tröttare pojke sen. :)Imorgon ska Max avdelning på det här på gammelgårdarna, sakletardagen, kan det ha hetat så? Gud så skoj dom ska ha :)
    A ska xå dit med sitt dagis imån... lät ju ritkgit skojigt! =)
Svar på tråden Poppispinglorna