• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Nedina

JAAAA! Igår kväll lagade Fredrik bilen, så nu har vi i alla fall EN fungerande bil!

Maria - mamma till ♥ Pontus ♥ ängeln Tilda ♥ Melvin
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-08-28 10:45:30 följande:
    Idag var det en rejält ledsen kille när mamma skulle åka från dagis han har ju pipit till bara inte ens det vissa dagar men idag blåhöll han mig och grät hjärtskärande ringde dagis och det hade gått över som tur var,men fy vad jobbigt att åka ifrån en så ledsen pojk
    Min kille gjorde också så idag. Men jag ringde inte. Fast jag borde kanske gjort det. Men jag är säker på att det gick över. Fast gör han lika imorgon, då ringer jag. Han ville inte släppa mig, det var skitjobbigt.
  • Starlet1
    Nedina skrev 2008-08-28 11:55:17 följande:
    JAAAA! Igår kväll lagade Fredrik bilen, så nu har vi i alla fall EN fungerande bil!
    Vad skönt. Kommer du ikväll?
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-08-28 11:57:33 följande:
    Min kille gjorde också så idag. Men jag ringde inte. Fast jag borde kanske gjort det. Men jag är säker på att det gick över. Fast gör han lika imorgon, då ringer jag. Han ville inte släppa mig, det var skitjobbigt.
    Hade det gått bra?
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Martha

Det kommer ju alltid å vara så här med dagis lämning.. Ibland gråter dom å ibland springer de bara in.. Kommer nog aldrig å vara enbart det ena eller det andra..  men det är ju värst nu i början för oss föräldrar..  Jag ringer alltid efter en liten stund å då brukar det ha gått över å det är så skönt å höra det. :) 

• Nirnaeth

Precis! Det svänger ju hela tiden!
    Emellanåt säger inte ens Xander hejdå till mig, han kastar av sig skor och kläder och bara kutar rakt in. Och sen kommer det perioder då han bara står och tittar, vill inte klä av sig, vill inte gå in, vill sitta i knä hur länge som helst.
    Har också märkt att det är skillnad, beroende på vilken fröken som tar emot när vi kommer. Är det favoriten då vill han inte riktigt gå in, men är det nån som han inte är så fäst vid, då springer han bara in. Även om jag tycker att det logiska vore om det var tvärtom

Det är ju inte alla dagar man själv njuter av att behöva gå till jobb/skola, utan hellre vill stanna hemma. Men som vuxen har man ju lärt sig att man måste.

Martha skrev 2008-08-28 12:26:27 följande:
    Det kommer ju alltid å vara så här med dagis lämning.. Ibland gråter dom å ibland springer de bara in.. Kommer nog aldrig å vara enbart det ena eller det andra..  men det är ju värst nu i början för oss föräldrar..  Jag ringer alltid efter en liten stund å då brukar det ha gått över å det är så skönt å höra det. :) 
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-08-28 12:25:04 följande:
    Hade det gått bra?
    Vet inte än, dom har inte ringt och då ska jag väl hämta honom kl 14 antar jag, vet inte riktigt när jag ska hämta honom.

Jag ringer imorgon om han gråter lika mycket.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-08-28 12:26:27 följande:
    Hm, är jag en dålig mamma som inte ringer Förvånad. Försöker vara cool, men känner mig inte som det. Gråter han lika mycket imorgon så ringer han så jag kan vara lugn, för det kan jag inte påstå att jag varit idag
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-08-28 12:40:33 följande:
    Hm, är jag en dålig mamma som inte ringer . Försöker vara cool, men känner mig inte som det. Gråter han lika mycket imorgon så ringer han så jag kan vara lugn, för det kan jag inte påstå att jag varit idag
    Nejdååå du är ingen dålig mamma.. förstår ju som du sa att du är rädd att han fortfarande ska vara ledsen..  
  • Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-08-28 12:40:33 följande:
    Hm, är jag en dålig mamma som inte ringer . Försöker vara cool, men känner mig inte som det. Gråter han lika mycket imorgon så ringer han så jag kan vara lugn, för det kan jag inte påstå att jag varit idag
    Jag har inte ringt en enda gång, även fast han varit jätteledsen. Dock har jag gått hela dagarna och inte tänkt på nåt annat än Xander Men jag har väl resonerat som så, att dom ringer ju om det inte går över. Är det tyst i telefonen, då räknar jag med att det gått bra ändå
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
Svar på tråden Poppispinglorna