Nirnaeth skrev 2008-08-29 20:45:17 följande:
Herregud..jag är glad att jag har ett halvår emellan mina barn! Då hinner man återhämta sig mellan födelsedagskalasen Vi har klarat av kalas nr 1 nu..det blev mer folk än jag planerat, mer liv än jag planerat..kaos kaos kaos..Xander var skittrött till slut, och ramlade och slog tänderna i golvet, och grinade sen resten av kvällen. Inte för att det gjorde ont, utan för att han var sååå trött..I morgon är det barnkalas..Jag funderar på att rymma.. Mina bakverk blev iaf succé..även om jag var missnöjd med tårtan. Det var jag dock ensam om, men jag vet inte..jag hade nog förväntat mig att den skulle vara nåt annat. Tyckte den var för lös i konsistensen, och botten var så seg. Kakorna blev iaf väldigt omtyckta. Hann inte med marängerna, men dom ska jag baka i morgon istället, när jag inte är ensam med barnen samtidigt.Starlet1 - Hade inte du bakat en sån?? Den där som var i Icakuriren (jordgubb, med chokladbotten) Hur SKA den vara??Nu tar jag en öl, och stänger av!
Haha, ja det är inte så BARA med kalas.
Testade göra en sån tårta häromdagen och jag fick ungefär samma resultat som du. Tyckte iaf att den var jättegod. :-P Hade ett gäng provsmakare här och de gav också tummen upp för tårtan. Hade jordjubbar brevid i en skål som alla fick ha till.
Har frusit halva för att se hur den blir när man tar upp den ur frysen nu. Klarar den det testet så blir nog en eller ett par sånna i tårtbuffén på bröllopsfesten.