• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Fjällräven

Eller när jag har filéer så marinerar jag dom i olja, sambal oelek, vitlök och soja.
    Sen in i ugnen på 175 grader och tills dom är klar(med all marinadsås). Lyfter bort kycklingen och häller på grädde och låter det bli till en härlig sås. Salta och peppra.

Lite mer drag i den rätten om man gillar det!

• Hägris

det där måste jag prova jag gllar inte cyrry.

Fjällräven skrev 2008-08-05 16:30:00 följande:
    Eller när jag har filéer så marinerar jag dom i olja, sambal oelek, vitlök och soja.Sen in i ugnen på 175 grader och tills dom är klar(med all marinadsås). Lyfter bort kycklingen och häller på grädde och låter det bli till en härlig sås. Salta och peppra.Lite mer drag i den rätten om man gillar det!
    Men SUUUUUUUG!
  • Callina

Usch, jag är inne på dag 2 och jag har en så kliande känsla i hela kroppen, som abstinens... känns som om jag håller på att lite galen... frågan är om det är min medicin (nässpray med kortison, har reagerat på kortinson förut) eller om det är kolhydratabstinens eller så... Någon som känt liknande?

• Hägris

jag leeed dom första dagarna jag är en riktig sockeroholic.. och fick enorm abstinens, men håll ut det går över inom några dagar och när suget slutat(fortare änman tror) så är det riktigt skönt!!

Callina skrev 2008-08-05 18:18:01 följande:
    Usch, jag är inne på dag 2 och jag har en så kliande känsla i hela kroppen, som abstinens... känns som om jag håller på att lite galen... frågan är om det är min medicin (nässpray med kortison, har reagerat på kortinson förut) eller om det är kolhydratabstinens eller så... Någon som känt liknande?
    Men SUUUUUUUG!
  • danitra

Nu har jag ätit zucchini-pasta med supermumsig sås (tomatbas, CF, vitlök och parmesan)

• danitra

Jag har mått oförskämt bra, hoppas jag slipper några jobbiga övergångssymptom. När är det dom brukar komma? Jag är inne på v. 2 nu.

• Socialen
    JewelGirl skrev 2008-08-05 12:25:42 följande:
    Marry cherry:Du kan ätaaubergineavokadoblomkålbroccolibrysselkålendive sallatfärska gröna bönor (frysta har tydligen högre kolhydrat%)huvudsalladgrön paprika (de andra färgerna har högre kolhydrat%)rättika (kan man tydligen göra "potatis"gratäng på)sparrisspenatvitkålsquashtomatBroccoligratäng är ju inte fy skam. Smakar ju inte riktigt som bara kokt broccoli
    Passa bara tomaterna, innehåller en del kolisar. Likaså lök.
  • Socialen
    Fjällräven skrev 2008-08-05 16:30:00 följande:
    Eller när jag har filéer så marinerar jag dom i olja, sambal oelek, vitlök och soja.Sen in i ugnen på 175 grader och tills dom är klar(med all marinadsås). Lyfter bort kycklingen och häller på grädde och låter det bli till en härlig sås. Salta och peppra.Lite mer drag i den rätten om man gillar det!
    Läste någonstans att soya innehåller mjöl, att man istället ska köra på tamarisoya. Men man behöver ju inte bli fanatisk
  • Linda1976
    Socialen skrev 2008-08-05 19:16:16 följande:
    Läste någonstans att soya innehåller mjöl, att man istället ska köra på tamarisoya. Men man behöver ju inte bli fanatisk
    MrsChengs vanliga soja innehåller bara svamp & salt.

Hur gör ni med avocado? Innehåller ju ca 11% kolisar!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden LCHF tråden 3