• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Hägris

efter 2-5 dagar tror jag, jag har kört atkins en gång förut och då blev jag oxå avgiftad ochjag drabbas alltid på dag tre. Men jag är verkligen i sockerträsket(flera hg godis per dag) så jag får nog en kraftig reaktion.

danitra skrev 2008-08-05 18:54:29 följande:
    Jag har mått oförskämt bra, hoppas jag slipper några jobbiga övergångssymptom. När är det dom brukar komma? Jag är inne på v. 2 nu.
    Men SUUUUUUUG!
  • JewelGirl

Linda: Nu vet ju inte jag vad EN avocado vägder men det är 4,1g kolhydrater per 100g. Enligt KiF's lista då

Socialen skrev 2008-08-05 19:15:22 följande:
    Passa bara tomaterna, innehåller en del kolisar. Likaså lök.
    Ja ja det gör det ju :) men jag räknade upp de som hade under 5g kolhydrater per 100g.
  • Hägris

jag har bestämt mig för att dom är så feta så det uppväger kolisarna!

Linda1976 skrev 2008-08-05 19:20:09 följande:
    MrsChengs vanliga soja innehåller bara svamp & salt.Hur gör ni med avocado? Innehåller ju ca 11% kolisar!
    Men SUUUUUUUG!
  • danitra
    Hägris skrev 2008-08-05 19:33:37 följande:
    efter 2-5 dagar tror jag, jag har kört atkins en gång förut och då blev jag oxå avgiftad ochjag drabbas alltid på dag tre. Men jag är verkligen i sockerträsket(flera hg godis per dag) så jag får nog en kraftig reaktion.
    OK, jag har mest varit en pasta- och potatisjunkie. Men då kanske jag klarar mig rätt bra. Eller så kommer det snart...
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-08-05 19:34:47 följande:
    jag har bestämt mig för att dom är så feta så det uppväger kolisarna!
    BRA!!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Socialen

Hej!
    Nu behöver jag er hjälp, för jag står still i vikt. Jag är kvinna, 167 cm lång och väger 67,5 kg. Jag vill ner till 65 kilo.

Hur kan jag bli striktare? Bör jag:

Räkna kalorier noggrannare? Var ska min nivå vara?
    Minska mängden protein? Till vad? 1-1,5g/kroppsvikt?
    Öka mängden fett? Till vad?

Mina kolhydrater har aldrig överstigit 20 g/dag, så det behöver nog inte ändras.

• Maddisen80

Dricker du tillräckligt med vatten ,äter proteiner som du ska ?

Socialen skrev 2008-08-06 10:05:51 följande:
    Hej!Nu behöver jag er hjälp, för jag står still i vikt. Jag är kvinna, 167 cm lång och väger 67,5 kg. Jag vill ner till 65 kilo.Hur kan jag bli striktare? Bör jag:Räkna kalorier noggrannare? Var ska min nivå vara?Minska mängden protein? Till vad? 1-1,5g/kroppsvikt?Öka mängden fett? Till vad?Mina kolhydrater har aldrig överstigit 20 g/dag, så det behöver nog inte ändras.
  • Socialen

Ja, möjligen för mycket protein

• devega

åh, det lät gott! vill du dela med dig av receptet?

danitra skrev 2008-08-05 18:53:46 följande:
    Nu har jag ätit zucchini-pasta med supermumsig sås (tomatbas, CF, vitlök och parmesan)
Svar på tråden LCHF tråden 3