• mammatillvictor

Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?

I en annan tråd här i forumet började det diskuteras om att adopterade är invandrare. Det stämmer ju, vi är inte födda i Sverige (om man inte adopterats inom Sverige förstås) och invandrat hit.

Har ni upplevt mycket rasism, många invandrare har ju tyvärr råkat ut för det.

• Svar på tråden Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-11 20:59:19 följande:
    samma sak med dem som invandrat med hela familjer el i vuxen ålder?
    Jag tror på personliga val ! Och känner de sig som svenskar så har jag ingen rätt att trycka deras ursprung ner i halsen på dom!!!
    Sköt ditt eget,så slipper du rynkor
  • Milkina cerka

Umm Elias skrev 2008-08-11 20:42:00 följande:

Jag kan inte förstå varför folk tycker att du ska känna dig som svensk när du faktiskt inte är det i ursprunget! Du hör hemma på båda platserna (om dina föräldrar tillåtit detta och inte försökt gömma ursprungskulturen för dig).
    Hah, tillgång till mina papper fick jag inte förrän i vuxen ålder. Prata om det gick inte alls, så gömt är inget dumt ord.
  • Umm Elias

Jag tror på fakta och biologi. Det är skillnad på natinalitet och ETNICITET (som du ej kan bestämma själv utan föds in i).

Thalis skrev 2008-08-11 21:02:19 följande:
    Jag tror på personliga val ! Och känner de sig som svenskar så har jag ingen rätt att trycka deras ursprung ner i halsen på dom!!!
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-11 21:04:27 följande:
    Jag tror på fakta och biologi. Det är skillnad på natinalitet och ETNICITET (som du ej kan bestämma själv utan föds in i).
    Biologi?
  • Umm Elias

Precis vad många jag känner råkat ut för...kan inte annat än beklaga faktiskt.. Men det är inte försent än att ta reda på ursprunget!

Milkina cerka skrev 2008-08-11 21:03:02 följande:
    Umm Elias skrev 2008-08-11 20:42:00 följande:
    Hah, tillgång till mina papper fick jag inte förrän i vuxen ålder. Prata om det gick inte alls, så gömt är inget dumt ord.
  • Milkina cerka

Är biologist jag med.
  • Umm Elias

"Biologi är vetenskapen om livet och livets processer. En biolog studerar hur livet fungerar och är uppbyggt."

Thalis skrev 2008-08-11 21:05:17 följande:
    Biologi?
  • Milkina cerka
    Milkina cerka skrev 2008-08-11 21:07:13 följande:
    Är biologist jag med.
    Nu skickade jag för fort, förtydligar mig med att jag tror att biologi är viktigare än något annat som har med detta att göra om än inte allt.
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-11 21:08:29 följande:
    "Biologi är vetenskapen om livet och livets processer. En biolog studerar hur livet fungerar och är uppbyggt."
    Tack för förklaringen! Precis som du har även jag gått i skolan
    Nu var det inte det jag menade.......
  • Umm Elias

så vad menade du?

Thalis skrev 2008-08-11 21:12:02 följande:
    Tack för förklaringen! Precis som du har även jag gått i skolan Nu var det inte det jag menade.......
Svar på tråden Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?