• dinana

Linköping, någon? del 2

Summerlove08 skrev 2008-07-31 13:24:03 följande:
    Ja jag tyckte nog oxå att det var lite snålt faktiskt Men jag orkar inte bråka om det nu mer. Jag fick ju något i alla fall.
    nej, man får väl vara glad att de ersätter en på något sätt.. när vi köpte mint aco och de inte smakade mint över huvudtaget. Vi skickade tillbaka några kolor och i ersättning fick vi då 500 kr i värdecheckar på fazer.
  • dinana

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-31 13:21:00 följande:

Fast att de väger så lite är ju inte så himla vanligt. Tycker att de flesta bebisarna nu för tiden väger över 4 kg när de föds.Mina barn vägde 3570 g respektive 3620 g.
    i våran familj verkar det som de inte blir mycket större.. men det kanske beror på att det ligger i släkten.
  • dinana
    Summerlove08 skrev 2008-07-31 13:39:34 följande:
    På tal om storlek på bebisar så väger de flesta bebisar på pappas sida av släkten över 5 kg när de föds!! Tror inte jag känner för att klämma ut en sådan klump
    nej fy vad jobbigt... skulle man inte orka gå runt å bära på.
  • dinana
    Elphaba skrev 2008-07-31 16:40:53 följande:
    Var en liten vägbeskrivning i länken om du kollar på Linköping. Har inte varit där själv.
    Är inte det mot Brokind/Rimforsa?
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-07-31 17:55:56 följande:
    jag fick ligga och skrika i 4 timmar helt i onödan pga inkompetent personal.de gav mig dropp då värkarna inte funkade som de skulle.men de satte droppet alldeles för lågt,sen fick man inte ligga/sitta som man ville.smärtan /värkarna var hemska men inget hände.mina andra förlossningar har gått på  ca 2 timmar efter att vattnet/slemprppen har gått,jag har öppnats väldigt fort alla gånger.men den sista förlossningen var ett helvete både psykiskt och pga smärtan och behandlingen man fick utstå.märkte de inte ditt utomkvedes tidigare?jag har ju fått gå på vul med de tre sista barnen pga graviditetskomplikationer.bm på efterkontrollen tyckte att personalen hade misskött sig rejält.
    vi var aldrig inne på vul, visste inte ens att man kunde gå på sådant när jag var gravid med arwen. men allt verkade ju så okej på mvc så jag hade liksom inget att oroa mig för. jag mådde jättebra, inga krämpor över huvudtaget och magen växte precis som den skulle enligt alla jag träffade på. vi skulle in på ul i vecka 19. men det blev ju aldrig av. vi fick träffa lilla tjejen i vecka 16+5.
  • dinana
    playmate86 skrev 2008-07-31 22:45:53 följande:
    någon som ska till stan i morgon???+kramar
    jag skall ner till stan imorgon tillsammans med familjen. vi skall gå ner och fota lite granna. kika lite i affärer... softa runt.. kanske köpa glass =) hoppas att det blir uppehåll.
  • dinana

Dagens väder Klart till halvklart och uppehållsväder. 25°C 4m/s

• dinana

Testade mig också igår morse, men var negativt då. Men hade inte räknat med att plussa så långt innan bim. Är på BIM-3 idag (om jag utgår från den korta cykeln).

• dinana

Här blir det SPicy Chili chicken med kokt ris till middag.. *mm* magen knorrar som tusan nu bara jag tänker på mat *hihi* Blir det något fika nästa vecka? Såg att ni lagt mammakvällen där någon gång. Kan tyvärr inte säga om jag kan då... sambon brorsa har kalas på fredagen (8e) men vet inte om vi är bjudna.

Svar på tråden Linköping, någon? del 2