• dinana

Linköping, någon? del 2

ciccielv skrev 2008-07-26 10:19:08 följande:
    ja det kanske vi gör.här ska man göra sig iordning och kolla när busskrället behagar att gå.jag fick mig ett gott skratt igår ang bussens nya linjer.ett par rydsbor tyckte om den nya snabbussen in till stan,nr 3.haha säger jag. den går EXAKT samma väg in till stan som innan!idag ska jag försöka hitta ny bikini/baddräkt till lillan då lindex var usel.lillan använde den en gång,vi gjorde som enligt tvättrådet.ändå blev den full av mögel*arg*
    minns inte riktigt hur mycket vi såg, men vi såg tillräckligt i alla fall. hade ju utomkvedshavandeskap så det var ju ett måste att göra VUL nu.

jag förstår mig inte alls på de nya linjerna... jag är för feg och cyklar till stan istället eller vart jag nu skall någonstans.

har massa baddräkter här, men tyvärr kommer de inte till så mycket användning. tjejen tycker det är roligare att bada näck =)
  • dinana
    Fru T skrev 2008-07-26 14:33:31 följande:
    VULet är bara för att se att allt ser bra ut å har inte med om jag är gravid eller ej att göra... visst hoppas man att det tagit sig och ägget redan fäst å att det går se nåt men det är inget ja tror på så blir inte ledsen om det inte gör det (kanske lite besviken bara)14 månader sen ja sluta me piller å kontrollen är mäst för att lugna mig då min mens betätt sig välldigt skumt..sen om det inte tagit sig den här gången ska vi söka utredning.
    Aha, ja, det är väl samma här. Hade mens den 8e juli så om det tagit sig nu den här månaden så kan man ju utgå från den 8e. Får se om mensen dyker upp. Men hoppas att det kommer en nidis i början av nästa vecka (men något säger mig att jag bara inbillar mig).
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-07-26 21:32:58 följande:
    kissen är ju hur go som helst.han jamar och ska gosa massor när vi kommerhan blir lika deppig varje gång vi går.idag har vi badat igen i sturefors.innan blev det en rejäl shoppingtur på stan.mammatillEKNShoppas ni fick en trevlig badstund i värmen
    Jo jag gick väldigt långt med mitt utomkveds. Jag visste inte om det ens förräns det var för sent. Åkte in akut med min chef i vecka 17 för jag svimmade av och till. Fick jätteont helt plötsligt. När jag kom in så åkte jag in på ultraljud där de såg att bebisen inte låg i livmodern utan i äggledaren. Jag sövdes ner och vaknade upp fem timmar senare utan bebis i magen. Hon var jättefin min lilla skrutta. Vi begravde henne på minneslunden på skogskyrkogården i Kalmar. *saknar*
  • dinana

FL-fika låter skoj, det var länge sedan jag kom med på en sådan... säg till så kommer jag och Molly med =)

• dinana

Hmm... det är ingen som sett till min lilla katt Astrid? Hon har varit försvunnen i nu tre dagar... hon brukar alltid vara hemma, men nu har hon varit borta sedan i torsdags kväll. Vi har tyvärr inget halsband på henne då hon tappade det hela tiden. Hon är världens gosigaste kisse, men hon är rädd för främmande människor om de inte är snälla mot henne. Är så ledsen... och likasså min sambo och dotter. Hoppas att hon dyker upp snart. Finns bild på henne i barnkammaren.

• dinana
    ciccielv skrev 2008-07-27 09:50:53 följande:
    hoppas kissen kommer tillbaka.är hon innekatt?
    Nja, bara delvis. Nu på sommaren så brukar hon få gå som hon vill. Men hon ahar aldrig varit borta längre än en dag och då har hon alltid varit på ett rops avstånd. Men nu har vi ropat efter henne sedan igår och ingen Astrid har synts till. Har ju lille Morris också, och han är väldigt skrikig av sig nu. Vet inte om det är så att han vet om något, men han visar inte vägen när vi är ute å letar. Annars brukar de alltid hålla ihop och jaga runt vaarndra här i Skattegården.

Misstänker att hon kanske blivit instängd i någons garage eller i soprummet, men har kollat och ropat men ingen liten pussycat inom hörshåll.
  • dinana

summerlove:

Vad var det för wokgrönsaker du köpte egentligen? märke? har aldrig sett några snäckskal bland mina wokgrönsaker...

• dinana
    Summerlove08 skrev 2008-07-27 18:12:05 följande:
    Det var euroshopers wokgrönsaker jag köpte. Har köpt dom i flera år och aldrig hittat nått snäckskal förrän nu.
    usch, euroshopper... köper aldrig deras saker. dels för att flera av mina kompisar har varit med om liknande saker när de köpt euroshopper, sen är det ju inget lokalt direkt.. måste billigt skräp. har köpt champinjoner på burk en gång (aldrig mer säger jag).
  • dinana
    Summerlove08 skrev 2008-07-27 20:46:11 följande:
    Ja som sagt så har jag inte haft några problem med det här förut men jag lär ju inte köpa det nån mer gång. Vad gäller sånna här saker så kan det hända att man hittar lite vad som helst i "bra" märken oxå. Min mormor hittade tex en liknande snäcka som jag i en syltburk en gång och det var BOB:s sylt.Börjar misstänka att sniglarna har nått emot vår familj istället eftersom de invaderar vår mat
    jo, det har ju hänt lite sådana där "udda" saker här med. Eller som när vi köpte aco-kola med mint smak... utan mintsmak... *humm* vi fick 500 kr tillgodo =)
  • dinana

Ingen Astrid här idag heller =( Nu har hon varit borta alldeles för lång tid. Rädd för att det har hänt henne något. Vad skall man göra?

Svar på tråden Linköping, någon? del 2