• dinana

Linköping, någon? del 2

Jag vakande vid halv åtta av att telefonen som ringde. Det var fastighetsskötaren som ringde och sa att de hade hittat Astrid. Men, nej, det var inte min kisse inte de hade fångat in. Tyvärr... blev jätteledsen för det kändes så skönt att veta att de hittat henne... men den glädjen höll sig inte så länge. Så nu är man ännu mer osäker på om hon är i livet. Jag menar det är ju flera som har sagt till oss att de sett henne, men vem vet de kanske har sett som katt som fastighetsskötaren hade. Men hoppet försvinner inte.

• dinana

Klart till halvklart och uppehållsväder, 24 grader (= kvavt och äckligt)

• dinana

Leos och Vincents mammaOnline - har du gjort två kejsarsnitt? Vad det planerat eller akut? Eller kanske både och. Jag har gjort ett kejsarsnitt och funderar lite på om man får föda vaginalt om man skulle vara gravid igen.

• dinana
    ciccielv skrev 2008-07-31 09:45:29 följande:
    hoppas hon kommer tillbaka.vi hade en norsk skogskatt när vi bodde i skäggetorp.han skulle ut samma tid varje dag.en dag kom han inte.han brukade smyga/jaga vid ån.men den dagen blev han påkörd.som tur var polisanmälde bilföraren det.har du kollat nere vid ån eller i koloniområdet om kissen håller till där?
    humm, nej det har jag inte.. men hon brukade aldrig röra sig däråt.. (vågade inte gå över vägen). så vore ju konstigt om hon vart där borta. men skall gå en sväng och kolla.
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-07-31 09:49:08 följande:
    föda vanligt är nått helt speciellt.själv skulle jag bett om kejsarsnitt med sista barnet pga den hemska förlossningen som jag hade med lillan.tyvärr så slutade det inte lyckligt.då får man hålla tummarna att du är gravid
    humm, okej vad var det som var hemskt med den sista förlossningen? fick ett utomkveds i v 17, akut bukoperation(Arwen) och ett kejsarsnitt med Molly.
  • dinana

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-31 09:58:58 följande:

Ja, jag har gjort två snitt o de var planerade båda ggr.Det beror helt o hållet på om du vill föda vaginalt o om du kan det.Jag kunde/ville aboslut inte det! Fick planerat snitt dels för att jag har lite trångt bäcken, men mestadels för att jag absolut inte vill föda vaginalt p.g.a massa jobbiga traumatiska saker jag varit med om. Så min underbara läkare sa direkt när jag blev gravid med Leo att jag fick snitt om jag ville ha det o när jag blev gravid med Vincent så var det inget att diskutera för alla visste om vad jag gått igenom.
    hur vet man om man kan föda vaginalt om man aldrig gjort det *hehe* mina båda graviditeter slutade på sätt och vis på samma sätt (kejsarsnitt).
  • dinana
    Fru T skrev 2008-07-31 11:31:24 följande:
    är det nån som kan tänka sig tjejkväll här fredag eller lördag nästa vecka??
    Ja det låter skojigt... Får se om man har fått mensen då, eller om man är en lycklig gravid.
  • dinana
    Fru T skrev 2008-07-31 11:38:45 följande:
    ja eller hur, vi kan ju hoppas att det kommer va samma för oss båda ,-)men va trevligt då tycker ja vi försöker göra nåt av det!
    haha, ja det vore något det. här har jag värsta värken idag. dessutom är jag helt upp och ned i magen. tarmarna håller på å krånglar. är jättehård ena stunden sen jättelös... knasigt.
  • dinana
    Summerlove08 skrev 2008-07-31 12:22:00 följande:
    Hej tjejer!!Kommer ni ihåg den äckliga snäckan jag hittade i wokgrönsakerna?? Idag kom det ett brev från ICA med en ursäkt och ett presentkort på 100 kr. Alltid nått!!Annars är det lugnt här idag. Har haft min kompis och hennes hund på besök. Det var första gången min katt och hennes hund träffades men det gick jättebra och de låg mest och kollade på varandra
    100 kronor var väl lite snålt. men en liten peng är ju alltid något. men jag hade nog inte nöjt mig med en hundring om jag hittat en snäcka i min grönskspåse. inte en sådan där stor i alla fall.
  • dinana

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-31 13:10:22 följande:

De flesta kvinnorna i min släkt (min mamma, min mormor o min moster) har för trångt bäcken o eftersom jag visste att det var ärftligt plus att jag är väldigt kort (155 cm) så är det då ganska vanligt att ha för trångt bäcken, jag sa det då till bm när jag blev gravid med Leo o de gjorde då en bäcken röntgen som visade att jag skulle bara kunna föda vaginalt om bebisen vägde högst 3 kg o det är ju inte så vanligt att de gör det.
    aha, den risken att ungen skulle väga mer än 3 kilo är nog ganska liten hos mig. min mamma fick 3 barn och lovisa vägde mest 2790 gr, min bror vägde 2300 gr och jag 2688 gr. Molly vägde 1710 men hon är född med kejsarsnitt
Svar på tråden Linköping, någon? del 2