Är PORR otrohet?
Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?
Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?
Ja, hos oss är det otrohet att kolla på porr. Och jag som kvinna är inte det minsta svartsjuk och har aldrig varit det! Dessutom har jag väldigt stark självkänsla och ett helsikkes självförtroende. Tro det eller ej
Nej de ttycker jag inte.
Det är väl inte otrohet att kolla på porr.
Däremot hade varken jag eller min kille gillat att den andra kollade ofta. Ingen av oss är förtjust i porr. Skulle han kolla nån enstaka gång då och då är det väl en sak. Men om han enbart verkar kolla på ensamma sexiga brudar som tillfredsställer sig själva då vet jag ju att det är henne han är kåt på, och det är helt fel.
Sen kan jag inte styra hans egna fantasier när han runkar osv, där har jag absolut inget att påpeka. Men det är skillnad på att exempelvis aktivt söka upp porr med vackra människor och att vända sig om efter en snygg tjej på stan (vilket är mer naturligt tycker jag)
Min kille är inte den som sitter och runkar till porr, någonsin, skulle han plötsligt börja sitta och göra det (så mycket som) en gång i veckan så skulle jag förstå att han inte tänder på mig lika mycket. För så är det, annars hade han inte behövt porren. Återigen, en helt annan sak om han runkar och fantiserar. Då är det inte lika uppenbart för mig att han inte tänder på mig, eftersom jag förmodligen aldrig kommer fråga honom om vad han tänker på, det är hans ensak. Får jag däremot upp en sida ur historiken och får det kastat i ansiktet på mig att han gillar tjejer som ser perfekta ut, är sexiga, ohämmade osv så skulle jag verkligen känna mig värdelös. Är det så konstigt, egentligen?
Jag tror iaf på att min kille inte porrsurfar regelbundet. Han är inte intresserad för han nöjer sig med mig (vi är väldigt fysiska med varandra, myser och gosar, och har sex flera ggr om dagen och han tycker verkligen att jag är världens sexigaste) Dessutom skulle han inte vilja att jag porrsurfade av samma anledning som jag inte skulle gilla att han plötsligt började göra det. (en sak om jag från början visste att det var en viktig hobby för honom)
porr är inte otrohet...
Fast jag skulle känna mig bedragen om min kille hellre runkade till porr än hade sex med mig. Då är hans attraktion riktad åt ett annat håll än mitt. På samma sätt som vi tycker det är att bedra om man flirtar och håller på med andra, då blir ju ens partner åsidosatt. Som tur är är jag och killen rörande överens om var gränserna går, så vi behöver inte ha nån debatt i detta ämnet...
Slutsats: Att åsidosätta sin partner (känslomässigt och/eller sexuellt) är att bedra = otrohet. (i mitt förhållande)
<Nej nej ne nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej..ABSOLUT inte.
Otrohet-absolut inte. Men jag kan förstå att det kan kännas som att ens partner är otrogen om man har dåligt självförtroende och partnern kollar på porr.
Om jag hade sämst självförtroende och hade stora problem med hur jag såg ut naken så hade jag absolut inte mått bättre över att min man kollar på porr, snarare tvärtom, jag hade blivit knäckt och förmodligen trott att han kikade på det för att det är sådana kvinnor han vill ha.
Jag tycker egentligen inte att någon kan bestämma om det är otrohet eller inte. Om mannen vet att kvinnan mår skitdåligt när han tittar på sånt så kan inte jag förstå varför han måste se på porr. Det sårar ju kvinnan så pass mycket att hon säkert upplever det precis som otrohet.
Men mina åsikter är att det inte är otrohet, även om det kan vara det för andra.
Mannen borde ställa upp lite för sin tjej och respektera vad hon tycker. Han kanske inte vill sluta titta men då borde han vara tydlig med det. Att lova något man inte kan hålla sårar mer!
Själv är jag rätt nöjd med min man som inte tittar på porr (annat än när jag ger han några glas vin och övertalar han att se en p-rulle med mig). Kanske ni som inte gillar att mannen tittar på det skulle tycka om att se porr tillsammans med honom? Det är väldigt upphetsande! Ge det ett försök och testa.
Jag tycker inte att det är otrohet så länge han inte är med i porrfilmen.
Däremot är det respektlöst om partnern inte mår bra av porren.