• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • gosetussen
    Trandansen skrev 2008-07-17 15:31:35 följande:
    Ja, jag anser det (utan att ha läst era andras svar) och trots att porr normalt sett är visuellt. Man tänder ju trots allt på någon annan och/eller på akten denna utför.
    Det är precis så väldigt många resonerar. Jag anser själv att det är otrohet, men det är inte därför jag i grund och botten är motståndare till porr.
    Men jag tycker definitivt att det kan ses som otrohet. Man tänder på en annan människas kropp och underliv samt sexakt som denna utför.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:29:55 följande:

Alltså, det där fantasiargumentet är väl inget vidare? Jag har en alldeles utmärkt fantasiförmåga, men jag tänder på att se andra människor ha sex också. Att veta att just de där människorna har gjort just de sakerna. Det kan ingen fantasi i världen åstadkomma.
    Om man inte har så värst mkt till fantasi så kan det inte åstadkommas nej.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:32:32 följande:

Fast det är ju svårt för en person att t ex simulera en trekant?? Om man nu tänder på sånt vill säga. Kan bli smått komiskt.
    Det är det fantasin är till för. Såvitt jag vet så är vi alla skapade med en sådan. Vissa väljer bara att inte ta till den och på så vis medverka till andra människors misär genom att istället konsumera porr.
  • Trandansen
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:22:06 följande:
    Nej, att titta på porr kan i min värld aldrig ens vara i närheten av otrohet. Om man har så starka åsikter om porr så bör man ju kolla av med sin tilltänkta partner så att han/hon inte använder porr så man är överens från början. Jag skulle heller inte tycka att det var otrohet om min man gick på strippklubb och runkade till det. Som nån annan sa så skulle jag däremot tycka att det var ett synnerligen dåligt sätt att spendera pengar på, men det kan jag tycka om diverse tekniska prylar också...
    Jag hade definitivt tyckt det varit otrohet om min sambo gick på strippklubb och runkade till denna. Det var en mycket märklig åsikt av dig måste jag säga, men alla har vi olika referensramar.
  • Anonym (Mimmi)
    Trandansen skrev 2008-07-17 17:36:09 följande:
    Jag hade definitivt tyckt det varit otrohet om min sambo gick på strippklubb och runkade till denna. Det var en mycket märklig åsikt av dig måste jag säga, men alla har vi olika referensramar.
    Jag ser inte mina åsikter som "märkliga". Däremot är jag något mer liberal än många andra. Och har ett oerhört lyckligt äktenskap.
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:34:51 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:29:55 följande:
    Om man inte har så värst mkt till fantasi så kan det inte åstadkommas nej.
    En vetskap om att något har hänt kan man aldrig fabricera. För den känslan är så vida överstigande fantasin. Speciellt om verkligheten är förbjuden...men jag utgår ifrån att du inte kan relatera till det.
  • Hormigita

Jag kollar på porr så det är väll ok att han kollar oxå

• Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:35:58 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:32:32 följande:
    Det är det fantasin är till för. Såvitt jag vet så är vi alla skapade med en sådan. Vissa väljer bara att inte ta till den och på så vis medverka till andra människors misär genom att istället konsumera porr.
    Jag skulle vilja se dig föreställa en trekant på ett sätt som inte är rent löjeväckande...du pratade ju om att se det visuella i sin partner...
  • gosetussen
    Trandansen skrev 2008-07-17 17:36:09 följande:
    Ja vi har alla olika gränser för när vi anser att "vår partner är otrogen". Jag kan inte annat än att hålla med dig.
  • asfaltsblomman

nej, det tycker jag inte,..men det krävs väl att man har tillit och förtroende till varandra.
    skulle min kille smyga med det skulle det vara en annan sak..men det behöver han dock inte om lusten skulle falla på

maskrosbarn
Svar på tråden Är PORR otrohet?