• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • gutegirl
    Free Spirit skrev 2008-07-29 00:19:36 följande:
    Men desse millioner bor inte i Sverige vel?
    Tja, ca 350 000 av dem i alla fall. Det är ganska många det också.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-29 00:19:36 följande:

Men desse millioner bor inte i Sverige vel?
    Nej, det gör inte en miljon norskar heller så du är väl den siste som borde ha problem med vad svenskarna orkar med eller inte.
  • gutegirl
    Spicy woman skrev 2008-07-29 00:21:56 följande:
    De sjunger väl inte i högtalare så att allmänheten hör det. De brukar vanligtvis sjunga i konserthallar som folk betalar för att lyssna på.
    Ja, men iblande övar de hemma i sina lägenheter med fönstret öppet. Och ibland sjunger de på friluftskonserter så att alla som går förbi tvingas lyssna. Det borde verkligen inte vara tillåtet att låta överhuvudtaget, och om de sjunger på tyska så får vi skicka dem till tyskland där de nog hör hemma, så att folk kan förstå vad de sjunger.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Free Spirit
    idiblon yes skrev 2008-07-29 00:25:37 följande:
    Free Spirit skrev 2008-07-29 00:19:36 följande:Nej, det gör inte en miljon norskar heller så du är väl den siste som borde ha problem med vad svenskarna orkar med eller inte.
    Sant nok, men jeg forstår jo problemet da det finst Moskèr her i Norge med..
  • bitte67
    Bevabus skrev 2008-07-29 00:22:00 följande:
    HejsanJag tycker inte att man ska få bygga en sådan moské i Sverige helt enkelt för att Sveriges religion inte har med det att göra. Det är okej att utlänningar får bo här men att ta in böneutropare blir alldeles för mycket.Jag var i Turkiet två veckor och där fick man ju höra bönerna 5 gånger per dygn....alltså så vaknade man klockan 04 på natten av det där brölandet.Till slut så vande man sig och tyckte inte det var så farligt, men att leva med det resten av sitt liv??? Nej tack!
    Du vet att det finns svenska muslimer va? Ska inte de ha rätt att utöva sin tro i sitt eget land?
  • Åsa

Jag hörde Iron Maiden med dito publikvrål från mitt fönster härom kvällen (och hur det lät för dem som bodde någon kilometer närmare vågar jag inte gissa)

• idiblon yes

Free Spirit skrev 2008-07-29 00:27:22 följande:

Men jag tycker att det är mer irriterande att någon skriver på norska på ett svenskt forum än att folk ropar på arabiska på stan.
  • Siili
    Free Spirit skrev 2008-07-29 00:20:39 följande:
    Nei jeg visste ikke det..men jo jeg hørte det..for det vekket meg tidlig om morgonen..
    Då var det nog någon granne som spelade det i hemmet eller så... För de har inga högtalare så att böneutropet kommer utanför moskén. Om de hade ropat utanför moskén så hade det nog säkert kommit till kännedom för de flesta i området och i resten av Sverige också.
    Gabba Gabba Hey!
  • Velour

Har de minaret?
    Free Spirit skrev 2008-07-29 00:27:22 följande:

• Siili
    Åsa skrev 2008-07-29 00:29:37 följande:
    Jag hörde Iron Maiden med dito publikvrål från mitt fönster härom kvällen (och hur det lät för dem som bodde någon kilometer närmare vågar jag inte gissa)
    Där skulle jag vilja bo. Speciellt om det hördes varje dag.
    Gabba Gabba Hey!
Svar på tråden Störande böneutrop!