Bevabus skrev 2008-07-29 00:22:00 följande:
Hejsan
Jag tycker inte att man ska få bygga en sådan moské i Sverige helt enkelt för att Sveriges religion inte har med det att göra. Det är okej att utlänningar får bo här men att ta in böneutropare blir alldeles för mycket.
Jag var i Turkiet två veckor och där fick man ju höra bönerna 5 gånger per dygn....alltså så vaknade man klockan 04 på natten av det där brölandet.
Till slut så vande man sig och tyckte inte det var så farligt, men att leva med det resten av sitt liv??? Nej tack!
Det kör en helvetes massa mopeder här utanför, det tycker jag är störande. Och det är inte bara fem gånger om dagen i några minuter. Och som "Beverly" så fint påpekade, så vänjer man sig ju efter ett tag och tycker att det inte är så farligt. :)Föresten så vill jag bara klargöra att Sverige inte har någon religion, här råder religionsfrihet. Det betyder att kyrkklockor och böneutropare har lika mycket rätt att höras. Men vem ifrågasätter kyrkklockorna? (Ok, såg en tråd om det, som jag inte läst, här på FL, antar att det var ett mothugg till denna).