• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • Shadilly

Jag tycker inte att varken kyrkklockor eller böneutrop eller ynglingar med moped är nån höjdare före 12 och efter 20. Vad som sker mellan 12-20 bekymrar mig inte så mycket.

• Kangkurr

äh vaddå, åk på semester till turkiet eller nått annat land med muslimer, jag har då aldrig störts av deras böneutrop och då kan man ändå vara omringad av moskeer...

• LiCaNo

Skulle våra svenska kyrkklockor få ringa i ett muslimskt land? -tror knappast det va!!?

• noorah
    LiCaNo skrev 2008-08-11 23:38:16 följande:
    Skulle våra svenska kyrkklockor få ringa i ett muslimskt land? -tror knappast det va!!?
    nu vet jag att syrien där jag varit en hel del inte är klassifiserat som ett muslimskt land men majoriteten ca 80% är muslimer och visst ringer det kyrkklockor där..
  • marina 81

finns massa kyrkor i flera muslimska länder...som noorah skrev i syrien, det finnas kristna i Irak, i Egypten, Bosnien..

• LiCaNo
    noorah skrev 2008-08-11 23:54:30 följande:
    nu vet jag att syrien där jag varit en hel del inte är klassifiserat som ett muslimskt land men majoriteten ca 80% är muslimer och visst ringer det kyrkklockor där..
    En undran... Är det svenska kyrkklockor på söndagarna kl:11 då tex?
  • Siili
    LiCaNo skrev 2008-08-11 23:55:52 följande:
    En undran... Är det svenska kyrkklockor på söndagarna kl:11 då tex?
    Spelar det någon roll om det är en svensk kyrkklocka (En klocka tillverkad i Sverige? En klocka som sitter på en "svensk" kyrka i Bosnien?) eller en kyrkklocka som sitter på en helt vanlig bosnisk kyrka?
    Gabba Gabba Hey!
  • Shadilly
    Om man går efter Koranen skulle de det.
  • noorah
    Shadilly skrev 2008-08-12 00:42:16 följande:
    Om man går efter Koranen skulle de det.
    ursäkta om min fråga är dum(?) men var i koranen står det?
    jag har då inte läst det så jag vore tacksam om du förklarade lite..
Svar på tråden Störande böneutrop!