• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • kokos

vad jag menade var att tycker du inte om vissa saker så åk någon annanstans....

• Frontline
    kokos skrev 2008-08-19 09:05:35 följande:
    Jag har också mina fördomar. Jag skulle aldrig någonsin i mitt liv sätta min fot i Thailand bara för all prostitution där och bl annat alla äckliga svenska gubbar som åker dit och köper. sett för många dokumentärer
    finns även i Sverige , finns nog mer prostitution en vad du vet om skulle jag tro.. så hur göra då ?
  • kokos

Här är mitt hem och jag ser inte detta iallfall. Det man inte ser har man inte ont av heter det ju.... jag har hört av mina släktingar som varit där att man kan se det överallt. vet inte om detta stämmer och vill inte veta heller,

• kokos

I Amsterdam är det likadant. De stod som skyltdockor i skyltfönstren. Vilken hemsk värld vi lever i....

Nog dags att starta en ny tråd om detta för nu är vi väldigt of topic...

• Frontline
    kokos skrev 2008-08-19 09:27:21 följande:
    Här är mitt hem och jag ser inte detta iallfall. Det man inte ser har man inte ont av heter det ju.... jag har hört av mina släktingar som varit där att man kan se det överallt. vet inte om detta stämmer och vill inte veta heller,
    Har varit i Thailand och inte sett nått , men det beror ju på om man letar efter så kanske man hittar..
    Värre var det isf i Bulgarien för där kom dom som flugor hororna om man gick ensam som man ute på kvällen..
  • smoothiz

jag bryr mig inte alls.. jag tror man stör sig på det man vill störa sig på i frågan, tror knappast böneutropen har något med folks irritation att göra..hitta på nya ursäkter istället! :-P

• smoothiz
    mickii skrev 2008-07-28 20:24:05 följande:
    men snälla ni!!!!11 vi lever i ett kristet land,självklart ska klockorna få ringa,det är inte samma sak som att nån skriker o ropar på arabiska i sverigege er nu..vad mer finns att diskutera
    öööh nej! sverige är inte kristet...och btw så va det bara kristet i knappa 1000 år...så du har väldigt fel i detta inlägg..
  • nilla 1972

kyrkklockorna ringer i alla fall inte kl. fem på morgonen.
    jag säger emot mig själv ok igentligen ska vi acceptera alla religioner osv. men det finns gränser. jag hade flyttat härifrån om det blev en moske med böneutrop. läst nån stans att muslimerna tänker ta över världen osv.är det nån stad i sverige där dom har böneutrop?

• smoothiz

idiblon yes skrev 2008-07-29 00:43:38 följande:

Free Spirit skrev 2008-07-29 00:41:20 följande:
    Nej, tyvärr är det ju inte det. Men hur fan man som norsk kan gå in och tycka om hur folk bör ha det i Sverige, det är för mig en gåta.
    jag e norska och jag tycker och tänker så mycket så! fast jag bor ju iofs här, har bott här i över 6 år..
  • smoothiz

nilla 1972 skrev 2008-08-19 19:08:09 följande:

kyrkklockorna ringer i alla fall inte kl. fem på morgonen.jag säger emot mig själv ok igentligen ska vi acceptera alla religioner osv. men det finns gränser. jag hade flyttat härifrån om det blev en moske med böneutrop. läst nån stans att muslimerna tänker ta över världen osv.är det nån stad i sverige där dom har böneutrop?
    ja gud ja..dom ska ta över heeeeela världen och utrota alla oss andra! och det gör vi möjligt om vi tillåter moskèer i sverige, fy o fasa! give me a break, det finns kristna kyrkor i många icke-kristna länder men ingen anklagar kristna för att försöka ta över världen, det e bara muslimerna som jämt o ständigt ska få all skit bara för att folk är så jävla dumma så dom inte kan se skillnad på en vanlig muslim (som det finns ungefär en miljard av på världbasis) och en fientlig islamist!
Svar på tråden Störande böneutrop!