• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • bitte67

Hoppentoss och ni andra: Historien om böneutroparen låter onekligen som en modern skröna. Skulle inte förvåna mig om Bengt af Klintberg har den med i sin nästa bok om skrönor...

• Siili
    bitte67 skrev 2008-08-03 15:51:46 följande:
    Hoppentoss och ni andra: Historien om böneutroparen låter onekligen som en modern skröna. Skulle inte förvåna mig om Bengt af Klintberg har den med i sin nästa bok om skrönor...
    Min man kallade historien för "FN-skrönan" häromdagen när jag pratade om den här tråden. Det är tydligen en sådan som berättas under utlandsmissionerna och det är så klart alltid i det land som soldaterna befinner sig i som händelsen har utspelat  sig.
    Gabba Gabba Hey!
  • Milkina cerka
    hbprincess skrev 2008-07-28 16:38:38 följande:
    Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också? Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen. Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?
    * Glad att jag inte bor i Skövde längre *
    Även om jag inte tror att böneutropen hade stört oss på Norrmalm om vi bott kvar.
  • Trileia

Nja. Böneurop vet jag väl inte om jag gillar direkt.
    Men då blir jag ju å andra sidan grymt irriterad på dessa jävla kyrkklockor som ska mala och mala, och den klockan inne i Sundsvall som ringer vid 12-tiden på dagen osv (den är nog värst för det är jädrarns vad falsk det låter).

• Zebilah

Självklart ska vi få ha böneutrop i VÅRAT land. Vi muslimer tvingas att höra kyrklockor så varför ska vi inte få ha böneutrop?

That's my cool and i can't take it off
  • Mandi74

Moskéer visst, böneutropare nej tack.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Nilats
    Zebilah skrev 2008-08-06 15:22:02 följande:
    Självklart ska vi få ha böneutrop i VÅRAT land. Vi muslimer tvingas att höra kyrklockor så varför ska vi inte få ha böneutrop?
    För att ni är en minoritet.

Men gärna att vi dumpar kyrkklockorna för mig. Jävla otyg, likaså böneutrop. Vi lever på 2000-talet.
  • Zebilah
    Nilats skrev 2008-08-06 15:41:27 följande:
    För att ni är en minoritet.Men gärna att vi dumpar kyrkklockorna för mig. Jävla otyg, likaså böneutrop. Vi lever på 2000-talet.
    Vad har det med saken att göra? Om vi lever på 2000 talet?
    That's my cool and i can't take it off
Svar på tråden Störande böneutrop!