• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • Lilly Ängla Mio Nore

Nej, jag tycker man ska seden dit man kommer. I Sverige finns det inga moskeér(jo, nu gör det väl det). Passar det inte kan man ju alltid flytta.

• DOLCE FAR NIENTE

Lilly Ängla Mio Nore skrev 2008-08-19 19:43:22 följande:

Nej, jag tycker man ska seden dit man kommer. I Sverige finns det inga moskeér(jo, nu gör det väl det). Passar det inte kan man ju alltid flytta.
    Ja precis, håller med passar det inte så kan man ju faktiskt flytta...

Flytta dit det inte finns några moskeér om man nu stör sig så
  • Humlemamma
    Bobbenn skrev 2008-07-28 16:52:08 följande:
    Moskén va nog ok men det är detta folk är emot

Nej jag är då helt emot!
    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!**
  • Fjuppan

Men...det finns ju några moskéer redan i Sverige. Har de böneutrop fem ggr/dag? Youtube-klippet visar nog inte en svensk moské....känns som om det är utomlands någonstans. Nej, jag hade inte stört mig. Stör mig i så fall mer på sekter som lagt beslag på vackra byggnader i städerna...

• kramgrisen

hade inte stört mej så mycket.. kan vända på det med. vad tycker muslimerna om ringandet i kyrkorna hela tiden.. är nog en vane sak.

• Lilly Ängla Mio Nore
    kramgrisen skrev 2008-08-20 09:58:16 följande:
    hade inte stört mej så mycket.. kan vända på det med. vad tycker muslimerna om ringandet i kyrkorna hela tiden.. är nog en vane sak.
    Det spelar väl för sjutton ingen roll vad muslimerna tycker om att det rings i klockor här.

Hade jag flyttat till ett muslimskt land hade jag tagit på mig burka eller vad seden nu säger i det landet och anpassat mig.
  • muhina

nilla 1972 skrev 2008-08-19 19:08:09 följande:

kyrkklockorna ringer i alla fall inte kl. fem på morgonen.jag säger emot mig själv ok igentligen ska vi acceptera alla religioner osv. men det finns gränser. jag hade flyttat härifrån om det blev en moske med böneutrop. läst nån stans att muslimerna tänker ta över världen osv.är det nån stad i sverige där dom har böneutrop?
    hahhahhaha vi är redan här för att ta över din skövde, men va fan, hahahha ta över världen, från vem??? vem tillhör världen då, om inte oss alla, eller har jag fel?
  • Skogsflickan

prostitution finns i alla länder...finns även sånt i strikta saudie arabien, egypten,iran m.m....men ingen påtalar det...finns även pedofiler i alla länder..För vad är en man som säg är 50 år och gifter sig med en 12-17 årig flicka??I mina ögon är han pedofil. Sen prostitution är för mig samma sak där att i vissa länder får mannen betala föräldrarna pengar för att få dottern...den som betalar mest får barnet...det är sexuellt utnyttjande av BARN, prostitution samt pedofili...

• Skogsflickan

Sen tycker jag även att ska man ha kyrka,moske, synagoga m.m så ska de som har asatro få bygga asaempel...för det är ju deras tro och vad jag förstått så ska man ha religionsfrihet i sverige...så varför ska det få byggas moskeer men inte asatempel??Jo, för asatempel anses av vissa som rasistiska??

• Behemot
    Skogsflickan skrev 2008-08-22 09:48:42 följande:
    Sen tycker jag även att ska man ha kyrka,moske, synagoga m.m så ska de som har asatro få bygga asaempel...för det är ju deras tro och vad jag förstått så ska man ha religionsfrihet i sverige...så varför ska det få byggas moskeer men inte asatempel??Jo, för asatempel anses av vissa som rasistiska??
    Det är väl lugnt med asatempel med. Inga problem så länge ni inte bryter mot några lagar.
Svar på tråden Störande böneutrop!