• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • Flytning
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-08-22 20:25:36 följande:
    Det är muslimer själva som finansierar dessa byggen så det har ingenting med bostadsbristen att göra. Om du inte menar att muslimerna ska bygga bostäder åt folk istället.
    Ja, är det privat mark och inte statlig så har man väl inte så mycket att säga till om eller bry sig om.
  • BigDaddy
    Svar på #498
    Skogsflickan: Vart vill du komma med dina inlägg? Jag anar en lätt touch av offermentalitet (varför slipper dem men inte vi?), en släng av paranoia (det är säkert staten som bekostar dessa sandneg..eh jag menar muslimers kåkar fast de inte säger något) och en rejäl dos blindhet ( Pakistan, Iran, Irak, Egypten, Libanon, Syrien, Indonesien har alla kyrkor, några av dem erkänner du själv). Du utgår från dig själv också när du säger att du vill bygga något. Hur skulle det vara om man inte surfade på arbetstid istället? Man skulle väl kunna hjälpa bygga ett starkare företag?

Vilka folk är det du talar om som ska storma? Good Christian white "fowk"? *skakar på huvudet* Vilken relik! Finns detta fortfarande??? Jag trodde skolorna och universiteten hade tagit hand om de vilsna?
  • challan82
    Haraaz skrev 2008-07-28 17:56:48 följande:
    Kyrkornas klockor ringer ju en 12 gånger per dag, stör inte det mer?
    Att 5 gånger om dagen höra någon yla som om de blivit påkörd 10 gånger vill jag nog inte lyssna på....det är ett så gnälligt ljud som jag bara inte tål att lyssna på....så NEJ
  • Te dua Mohammed

det är bara bra att dom ska bygga en moske i din stad.. men sen finns det faktis bara oreligös människor som faktis skulle ha nått imot det, för dom som tro på nått kan inte sncka illa om nån annas troo,, och rligion är inget hjärntvättere som några kan faktis tro,, alla vet la tt det finns en gud, fast du kankse inte ser han/hon/den el vad alla vill kalla gud för... om man först o främs acc sig sj så kan man lägga ner all shitt snack.. är muslim sj men det betydder ej att jag ska ha rätt o kalla andra religioner för massa,, önskar att det fanns flera som kunne tro på goheten o nått bra,, för det finns för lite av det i dagens värld:) mvh Alma

stolt mamma till 4 små änglar
  • Skogsflickan

Dole far niente: Ja kanske muslimska kyrkor=moskeer?? Jag menar såklart kristna kyrkor...

Självklart ska alla få utöva sin religion men då vill jag ju också få utöva min i dessa länder.

kyrklockor ringer inte 12ggr per dag. Jag bor mittemot en kyrka och deras klockor ringer kl.18 på lördagar samt vid gudtjänst på söndagar. Aldrig hört dessa ringa så mkt som en påstår.

Samt nej, ingen paranoia som en hobbypsykolog påstår, utan jag vet hur det funkar med "tyck synd om oss" mentalitet..

Men som sagt jag lägger mig inte i denna diskution mer utan den dagen den sorgen som man säger..den dagen är jag som demonstrerar först=))

• kokos
    challan82 skrev 2008-08-23 00:27:24 följande:
    Att 5 gånger om dagen höra någon yla som om de blivit påkörd 10 gånger vill jag nog inte lyssna på....det är ett så gnälligt ljud som jag bara inte tål att lyssna på....så NEJ
    ?? Alltså vilka knäppa kommentarer en del har. Ursäkta mig men du har nog aldrig hört hur det låter när någon ylar
  • Umm Elias

tvivlar på att du hört Adhan då du tycker det är ylande!

• DOLCE FAR NIENTE
    Skogsflickan skrev 2008-08-23 08:54:31 följande:
    Dole far niente: Ja kanske muslimska kyrkor=moskeer?? Jag menar såklart kristna kyrkor...
    När jag skriver Kyrkor så menar jag Kyrka, nä jag skriver Moské så menar jag Moské. Alltså för att tyclig göra Kyrka=kristendom Moské= Islam, Synagogga= Judendom. Hänger du med? Och ja dessa alla tre finns i många av de sk Muslimska länderna.

Och JA JA JA JA, du får utföra din religon i dessa länder.
    Så jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma.
  • DOLCE FAR NIENTE
    Ha ha, min man var böneutropare i sitt hemland du kanske vill höra hur det lät, men då kommer du garanterat att smälta för vacker är precis vad det låter. Men du kanske har tagit fel och hörde vargarna i skogen
  • challan82
    kokos skrev 2008-08-23 11:24:47 följande:
    ?? Alltså vilka knäppa kommentarer en del har. Ursäkta mig men du har nog aldrig hört hur det låter när någon ylar

detta låter i mina öron som ett evigt ylande.....men för dej är det tydligen ljuv musik...vi tycker olika...jag får tycka vad jag vill....
Svar på tråden Störande böneutrop!