• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • Kamme
    Haraaz skrev 2008-07-28 19:32:10 följande:
    Han ropar faktiskt.."Allahu akbar Ashadu an la ilaha illa Allah, ashadu anna mohammadur rasool AllahHay ala salah hay ala salahHay ala falah, hay ala falahAllahu akbarLa ilaha il Allah"och det tar inte 10 minuter direkt
    sounds like tarzan to me.
  • Motojja

De kan stå flera stycken och se på en misshandel där någon ropar på hjälp,de sker dagligen kanske fler än fem ggr om dagen,samtidigt ringer kyrkklockorna där någon vandrat vidare på grund av att vi sköter oss själva och är för fega att inse att vi kan ingripa.
    Va fan har de med böneutropare att göra?
    Sensmoralen måste väl vara att vi åker till Turkiet och retar oss på deras kultur och aldrig skall åka dit igen,eller att de byggs en moské som stör oss så fruktansvärt så att vi blir störda.
    Lätt att välja vad vi vill bli störda av?
    Tänk till,Noise retar säkert gallfebern på många grannar,men dom är bra,de är dock lättare att bli vräkt från sitt boende om man spelar Noise och grannarna gaddar sig samman än att svenska kyrkan med sin klockringning eller att böneutroparen upphöjer sin stämma,men hur stor är procenten att bli störd av en böneutropare?
    Frågan var är du för eller inte: får väl säga för och känner inte att jag skulle bli störd!

• Norrbagge

Men snälla?! Nu får det väl ändå vara nog.. vi är fan i Sverige!!
    Jag hade blivit galen om det skulle vara böneutrop flera ggr/dagen nära mig!!

• anarkokapitalist
    Motojja skrev 2008-07-28 20:15:57 följande:
    De kan stå flera stycken och se på en misshandel där någon ropar på hjälp,de sker dagligen kanske fler än fem ggr om dagen,samtidigt ringer kyrkklockorna där någon vandrat vidare på grund av att vi sköter oss själva och är för fega att inse att vi kan ingripa.Va fan har de med böneutropare att göra?Sensmoralen måste väl vara att vi åker till Turkiet och retar oss på deras kultur och aldrig skall åka dit igen,eller att de byggs en moské som stör oss så fruktansvärt så att vi blir störda.Lätt att välja vad vi vill bli störda av?Tänk till,Noise retar säkert gallfebern på många grannar,men dom är bra,de är dock lättare att bli vräkt från sitt boende om man spelar Noise och grannarna gaddar sig samman än att svenska kyrkan med sin klockringning eller att böneutroparen upphöjer sin stämma,men hur stor är procenten att bli störd av en böneutropare?Frågan var är du för eller inte: får väl säga för och känner inte att jag skulle bli störd!
    Om endast en person blir störd av böneutrop eller klockringning så har man ju en person som lider, varför ska denna behöva lida för att andra ska få vara glada?
  • mickii

alltså blir det tillåtet att få böne uppropa i sverige,då måste man ju undra sig vart vi är påväg ??! bara att dom har moskeér i vårat land tycker jag är fel,vi skulle aldrig få ha kyrkor i deras land

JAG ÄR KRAFTIGT EMOT BÖNEUTROP blir arg bara ja tänker på d

• mickii

men snälla ni!!!!11 vi lever i ett kristet land,självklart ska klockorna få ringa,det är inte samma sak som att nån skriker o ropar på arabiska i sverige

ge er nu..vad mer finns att diskutera

• OMWF

Jag hade flyttat, att tåget låter kan jag leva med, skrikande gubbar i högtalare, not so much.

• idiblon yes

Jag kan inte fatta att man kan vara så jävla pinsam att man inte fattar hur man gör bort sig med sina jävla dumma "så har det alltid varit" och "vi är fan i SVERIGE"-resonemang.

• hbprincess

idiblon yes skrev 2008-07-28 20:34:56 följande:

Jag kan inte fatta att man kan vara så jävla pinsam att man inte fattar hur man gör bort sig med sina jävla dumma "så har det alltid varit" och "vi är fan i SVERIGE"-resonemang.
    Håller med där idiblon yes
Svar på tråden Störande böneutrop!