• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

åh vilken bra tråd =)

Jag är också helt besatt av handarbete. Har som många andra mina perioder som jag går igenom.
    Nu är jag helt inne på stickning och håller på att sticka en dopklänning till blivande bebis =)
    Har MASSOR med mönster som ligger i "att göra" högen.

Älskar också att brodera men det får jag sjukligt ont i nacken av och avlider nästan av smärtan.. bäst att låta bli alltså.. Men det är ju så roligt =)

Har tänkt lägga upp mina alster på familjens hemsida men än så länge finns där bara en bild på en ängeltavla jag gjorde till svärmors födelsedag.

• Jossan74

Fru Indosaurie --

*skrattar* Du med? Jag har typ åtta blad med fina stickade mössor till barnen som jag ännu inte ens köpt garn till... man kan bara drömma om att hinna handarbeta just nu
    Det finns en hel del fint på Tradera minsann!

• Fru Indosaurie

Jossan74:

Haha. Ja min sambo tror att jag är besatt av mönster eller nåt. Jag bara skaffar fler och fler.. när ska man hinna med allt egentligen?
    Lär väl inte gå fortare när jag fastnar framför datorn.. men men =)

Jag är iaf glad att jag inte har köpt garn till projekt, då skulle jag få ångest, bäst att bara ha garn till en sak i taget.

Har dock en STOR hög med kompletta broderier som väntar på att min whiplash ska ge sig.. dom lär få vänta..

• Ung kvinna

Jag måste vänta tills jag får pengar så ska jag köpa garn och virkmönster till nåt bebisplagg. Jag älskar virkade/stickade babygrejer! Det är så fint!

Detta har jag på hög : =)

- Sy fleece-tofflor till baby
    - Virka babyfilt
    - Virka babyplagg
    - Göra en sängmobil till babyn
    - Sy en fleece-kanin till babyn

Jag och min sambo köpte en totalt underbar bok!
    Den heter "välkommen baby" och den är full med massa pyssel för den kommande babyn! Jag vet bara inte vad jag ska börja med att göra.

• Fru Indosaurie

Vi har också boken "välkommen baby" och min sambo ville genast börja göra saker =)
    Tyvärr har vi ingen bebis i magen än (tror jag) och inga pengar denna månaden.
    Den som väntar på nåt gott..

• PrincessOfIce

Här är en till som gillar att sticka..
    Dessvärre hinner jag aldrig sticka numera då jag har för mycket med ungarna...
    Jag har en evighetsstickning som jag har hållit på med i perioder sen jag gick i fyran..
    Det är en sådan som man inte har hjärta att avsluta..
    Annars har jag stickat tröjor och mössor till barnen under graviditeter..
    Tänkte försöka sticka en mössa till ungarnas gudmors bebis som kommer i November..
    Den kan ju behöva något varmt och skönt i vinter..

• Fru Indosaurie

på tal om stickning så skulle ju jag försöka plocka fram den i tid ikväll så jag inte blir som mest inne i det när det är dags att sova.. hmm. =)
    NU ska jag ju tona håret..

• Ung kvinna

Vet nån var man kan få tag på gratis mönster (virkning) på nätet?

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad