• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Majblomma12

Jättefint!
    Har lagt lite bilder i mitt galleri på saker jag gjort. Välkommen in att titta!

• Ung kvinna

Jag har inte heller hört talas om tvåändsstickning... Kanske ska kolla vad det är för nåt.

Jag bara väntar på att få pengar så ska jag handla massa garner och mönster till babykläder!! det kliar i fingrarna, är så ivrig!

Man får så mycke ideér på en och samma gång...

Nu ska jag kolla ditt bildgalleri, Iors syster!

• Ung kvinna

Iors syster:

Hängselbyxorna var ju heeeelt underbara!! *suckar av förtjusning*

Har du gjort dom med 2-ändsstickning?

Det gula setet med kofta och byxa var också jättefint!

• Fru Indosaurie

Vilken trafik det har blivit här inne då!

vad fina saker ni har gjort! =)

Dopklänningen börjar ta sig.. har nu kommit 11 cm, det ska bli 64 cm plus själva kroppen.. =)
    Är det 351 maskor så är det..

• Fru Indosaurie

ni som hamstrar på er garner, hur mkt köper ni av varje?

Jag blir helt ställd när jag ser något fint på rea, vill veta vad jag ska ha det till..
    Annars kanske jag köper för lite och kan inte göra det jag vill om jag skulle hitta något mönster som jag tycker passar..

• Ung kvinna

Jag ska gå till en garnaffärn imorgon och titta på mönster till baby-filt. =)

• Majblomma12

Ung kvinna (som jag hädanefter kommer kalla UK, ok? , jag har inte gjort dem i tvåstegsstickning. Men jag har hittat på mönstret själv (hjärtan och volangkant). Kul att du tyckte de var fina.

• fifo

Fru Indosaurie:
    Jag köper antingen efter plånboken, dvs så mycket jag känner att jag har råd med, eller så bara höftar jag lite. Oftast köper jag inte på mig garn till en hel tröja utan snarare 2-3 hg till en sjal eller en liten bolerokofta eller nåt. Måste erkänna att jag har ganska många "2-3 härvor" liggande i garderoben hemma. Ibland tar jag fram dem och klappar på dem...

• Peppci

Jag älskar att handarbeta och att sy.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad