• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • MosterMaggi

jättefina tossor! hur gulligt som helst!

• MosterMaggi

å vad fina tossor. Hur vet ni som virkar efter amerikanska m fl beskrivningar här i Sverige vilket garn ni kan använda? Kör ni på känn och ser hur det blir? Eller hur tänker ni?

• pucken

MosterMaggi
    ofta står det hur stort x antal stolpar och x antal rader ska bli. de angivelserna brukar jag kolla på, och sen avgör jag vilket garn jag ska använda =)

• MosterMaggi

>tack för svar. Jag förstår. (Men jag gissar att ni har bättre koll än mig på vad det ens finns för garner att köpa! )

• pucken

MosterMaggi
    jag köper garn jag gillar, sen hittar jag förhoppningsvis nåt jag kan göra av det =) nu har jag ett jättefint garn i ljuslila nyanser, men jag vet inte vad det ska bli. annars brukar man få fin hjälp i garnaffärer!

• pucken

hehe nu finns det bilder på min virkade sjal och virkade babystrumpor i galleriet =) tror jag nåste hitta nåt annat att göra!

• Ung kvinna

Jag köper garn som jag gillar helt enkelt och sen gör jag nåt av det.
    Är det babymönster så köper jag förstås nåt mjukt och skönt garn, och är det mönster på typ en väska så köper jag nåt som passar till att virka en väska.

• Fru Indosaurie

Jag skulle vilja virka eller sticka något.

Kanske en filt..
    Eller något som går snabbt, en leksak, sockor eller en mössa.

Finns ju dock inga svenska mönster nånstans på nätet verkar det som..
    *morr*

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad