• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Sammet

Om ni, som jag, älskar att sticka i ullgarn, så kan jag tipsa om Kampes spinneriprodukter.
    De har ull i 1, 2 och 3-trådigt garn, Lovikkagarn, bomull, raggsocksgarn mm.
    Billigt! Ex: ett hg 2-trådigt, färgat ullgarn kostar runt 30 kr!
    De finns i 82!!! kulörer på provkartan jag har!
    Bomullsgarnerna i ca 30 kulörer!

Ring och beställ provkartor, jag tror inte det kostar något, tel:0501-35500

• Sammet

Har sicksackat runt 11 miljoner...känns det som... lappar som ska bli baksidan av mitt snygga överkast
    Nu ska de "bara" strykas och pusslas ihop också...

Ingen har ju varit här på hela dagen... ni sitter väl och stickar och virkar förfullt

• Majblomma12

Började med ett nytt stickmönster häromdagen. Men vad arg jag blev. Det var fel i mönstret, hur jag än försökte så blev det inte rätt. Fick börja om fem gånger (trodde ju först det var mitt fel) innan jag insåg att mönstret var tokigt. Köpte liknande mösnter igår, av annan tillverkare, och nu fungerar det hur bra som helst. Är det någon annan som råkat ut för detta?

• MosterMaggi

Tjena tjejor! Vad härligt att ni också är periodare, och köper på er grejor... jag har lite FÖR mycket projekt som ligger, och klöper på mig mer för att jag blir kär i lite allt möjligt. Tyger, pärlor, saker att måla, virkprojekt, vackra kort, papper - ja jösses. Stickning kan jag göra småsaker i, men vuxentröjor osv är inte min melodi, kort sagt blir det inte snyggt.

Nu har jag semester och tänkte virka klart en kofta (www.garnstudio.com/drops_68/68-15-2.jpg) som jag tror jag började på för fyra år sedan. Grejen är att jag minns att jag gjorde ett fel som jag upptäckte längre upp. Då började jag kompensera för det på varje varv på nåt fiffigt vis. Vet att jag rev upp lååånga stycken minst två gånger innan jag kom in i "rytmen" igen. Men nu när det gått så lång tid igen, har jag glömt mina fiffiga trix. Vad tror ni - ska jag riva upp och börja om? Bör jag "ånga upp" eller hur man säger garnet så att det får tillbaka spänsten? Hur gör jag då? Ångar man det precis som det låter, över vattenånga, eller hur? Vore så gulligt om ni ville hjälpa till.

Har gjort tröjan www.garnstudio.com/drops_65/65-09-2.jpg (fast bilden visar koft-modellen) så ev funderar jag oxå på att byta modell till: www.garnstudio.no/drops_89/r-441.jpg

• Ung kvinna

Jag tänkte bara säga att garnstudios virk-ord-lista (svenska/eng.) inte stämmer riktigt.
    För er som översätter amerikanska mönster till svenska.
    Vissa ord är jätteknasiga!

• Ung kvinna

Nu finns bild i mitt galleri på min nya väska som jag designat och sytt idag!
    (blev skitnöjd!!!) =)

• Ung kvinna

Pucken:

ja gud va söt den var! Den måste du göra! Säg till om du behöver hjälp med översättningen. Vill se det färdiga resultatet sen. =)

• Pysse

Moster Maggi-du har inte länken till beskrivning av den blå och vita koftan. Hur jag än bär mig åt hittar jag inte den hos garnstudio.

• MosterMaggi

Vilken då menar du nu? *semesterseg i skallen*

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad