• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

tror at jag rett ut fanskapet nu... är riktigt sur på mina stickor!

• Fru Indosaurie

pucken:

ta upp garnet genom ringen? det var det ingen som sa nåt om..
    Hur skulle man kunna veta det då?
    Tur att jag har dig =)

sticker in nålen i samma maska? Men då är ju maskan under det man har virkat? eller vad?

stickningen gick upp? Va? Jösses. Men hittade du inga vanliga stickor nånstans? Har ni ingen handarbetsaffär?

Jag köpte ju rundstickor igår, riktigt skönt åt axlarna. Ska nog ta några varv idag. Blir inte så många med tanke på att det är 350 maskor =)

Funderar på att sticka en mössa före en filt. Tänkte jag skulle virka dom där blommorna men jag blev ju bara upprörd =)

• pucken

min stickade mössa är KLAR!!! den blev rätt fin, för att vara ett första-stickningsförsök-projekt =)

• Fru Indosaurie

Idag har jag börjat på dinofilten, vet dock inte riktigt hur den ska se ut..

Kastas mellan hopp och förtvivlan när jag försöker komma på =)

• Fru Indosaurie

pucken:

Nu har jag gett upp dinofilten =) Vet inte riktigt hur jag ska göra den. Haha.

Ska sticka en annan filt men jag vet inte riktigt vilka mått den ska ha. Hur stora brukar du göra dina filtar?

• FluffyTina

här var ju en trevlig sida. :) Om här finns några vänsterhänta som har problem med något så kanske jag kan hjälpa till. :)

• Fru Indosaurie

FluffyTina:

Kul att du tittade in =)
    Nu för tiden verkar det bara vara jag och pucken här. haha.

Vänsterhänt? men oj, blir det komplicerat då?

Men du hade inga bilder på dina verk? Jag är ju nyfis =)

• Gonzo

Fru Indosaurie--> Jag är här och kikar lite då och då... har inte hunnit skriva något än.

Virka,sticka och sy är en stor hobby, hinner tyvärr inte så mycket nu när man har en liten.
    Stickning är jag bäst på, så undrar ni något så kan jag försöka hjälpa till!

• Fru Indosaurie

Gonzo:

Trevligt att du tog dig tid nu då =)

Kan verkligen tänka mig att man inte hinner så mkt med en liten. Tycker det går segt fram nu när man ändå har så mkt att göra =)

Trevligt med en stickexpert, jag är rätt ny. Stickade på högstadiet så jag har förträngt mkt.

• Gonzo

Fru Indosaurie--> Jag är nyfiken vad det är för dinofilt du försöker dig på? Har du någon bild?

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad