• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

haha. Men stickbeskrivningar är alltid bra att ha *vet*
    Jag har inte så många dock. Dock 3 st pärmar med korsstygnsmönster..
    ehum.
    Mkt snack och liten verkstad kan man säga ;)

jag tänkte faktiskt ta tag i vantarna ikväll.. har inte plockat fram dom än dock..

• pucken

fru
    då tycker jag att du ska plocka fram vantarna, så du kan ha dem i vinter! jag funderar på att försöka sticka en tjock vintermössa och ett par vantar, men jag hittar inte nåt garn som passar till de mönster jag spanat på.

• Fru Indosaurie

pucken:

Haha. Alltså.. jag menar inte lovikavantarna.. Dom skulle jag göra till min mormor... iofs fyller hon år i september, skulle passa bra med ett par rediga lovikavantar till vintern, haha.

Jag menar vantarna jag började på igår, har repat nu. Dom är till Fred.
    Vi köpte ullgarn igår, dom kostade 30(!) kr per nystan á 50g. Suck.
    Dyra vantar blir det =) Går kanske åt 3 st. Men det ska vara 3 färger också, varav 2 av dom går det inte åt så mkt av, onödigt värre att köpa ett helt nystan då..

• pucken

fru
    ja, det är jätteirriterande när man måste köpa ett helt nystan för att det behövs en meter typ! råkar ut för det ibland när jag virkar =)
    snart ska jag virka sidostyckena på väskan, och i och med det sätta ihop den =) sen är det bara blomman kvar!

• Fru Indosaurie

pucken:

oh my! Då blir det bild ikväll? =)

Har ju en låda med diverse restgarner, men har ingen aning om vad man ska använda dom till =/ Tossor kanske? Men jag har inget mönster, verkar omöjligt att hitta.
    Eller barbiekläder, funderar på att ge mig in på den banan ;) Vet inte vad jag ska göra med dom sen dock..

• Fru Indosaurie

pucken:

ahahaha..
    Jaa. Jag får börja leka med barbie, om jag har tid när jag ska sticka massa kläder åt dom..

Tjusig väska! Väldigt funky =)

Hmm.. nu kom jag typ två varv på byxorna.. jag får ju mail HELA tiden. Aldrig får man vara ifred ;)

• pucken

fru
    vad är det för byxor du stickar? mönster från tradera, eller från nätet? är det svårt? vill sticka nåt jag också, när jag är klar med mina väskor.

• Fru Indosaurie

pucken:

Nej gud, det är jättelätt. Framsidan stickade jag ihop snabbt. Men nu har jag inte satt mig ner och verkligen stickat på 2 dagar.. bara ett varv då och då.
    det är ett par hängselbyxor.
    Du kan få mönstret sen.
    Jag har som tusentals saker att göra och det gör mig stressad. Huh. inte för inte som man har en terapeut ;)
    fick mönstret av en tjej här på fl.

Sen har jag en jättesöt virkad kofta. DEN måste du göra. Ska scanna den åt dig ;) Köpte den på tradera men den får nog mormor virka ihop. haha.

• Julius

Hej!
    Jag ville bara berätta för er att jag har gjort doptavlor till mina barn somär bara så söta. Kolla in hos mig på sidan 2 i bildgalleriet så kanske ni förstår vad jag menar.
    /Birgitta

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad