• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • iida84
    -afrodite-
    jag kan säga såhär, jag tänker inte (försöker inte) att tänka att jag kan bli med barn.. försöker verkligen o ha tnakarna på annat håll.. Men inte alltid de lättaste..

-mama men de är inte säkert de ger utslag bara för att man äter pergo, men kontakta din gyn så kanske h*n kan låta dej göra blodprov för o se om du haft äl?
  • Totta75

Mama: Har du testat på nytt idag? HOPPAS ju så innerligt att pergon skulle funka på dig...

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
  • Mamalicious

Jag har testat på nytt nu, och idag anar jag bara det andra strecket..så det är svagare nu än vad det var igår och i förrgår. Det digitala ger fortfarande inget utslag, men det har jag ju aldrig lyckats få utslag på så.
    Så jag vet inte, kanske hade jag äl igår? Eller inte alls? Jag fick ju trots allt en liten stegring på de vanliga äl testen.. Pratade med en tjej igår som oxå käkat pergo, och hade heller aldrig lyckats få utslag på äl testen, men hon blev gravid ändå, så det kanske kan vara så att vissa inte utsöndrar tillräckligt mycket hormon för att kunna få utslag på stickan?
    Aja det visar sig om två veckor, mens eller inget alls..

Tack för att ni bryr er tjejer!

• iida84

jag har en molande känsla i livmodern! ska ha min mens nu till helgen, frågan är om de är mens eller nåt annat.. =/
    de gör jätteont!
    när tycker ni jag ska testa mej om jag inte får den? ska ja vänta några dar extra?

• afrodite

mama: Hoppas det blir bra utan de där förbaskade strecken....kram...
    själv fick jag en hejdundrandes mens idag!! Jätte mycket mens ont!! pust...

• iida84
    afrodite trist med mens, men då kan du börja med pergo?
  • xxJessikaxx

Hej allihopa, hoppar in här.
    Skall dra min historia lite kort:
    För ca 7-8 år sen förvann min mens i flera år efter ett viktras och en jobbig separation. Den började komma regelbundet först i början av -06.
    -03 träffade jag min nuvarande man och jag satte upp mig i kö för IVF enligt kk:s rekommendationer även om barn inte var aktuellt då eftersom det är några års kö.
    De tog prover på mig som visade att jag hade ngt låg "ägg-bildning". Blev dock gravid i början av -06 men det slutade med ett MA.
    Då beslöts att jag ej behövde göra en IVF utan jag fick Pergotime utskrivet och blev gravid efter första försöket.
    Nu 3 år senare vill vi skaffa syskon och jag tog ut min spiral förra månaden. Ligger nu på BIM + 4 men visar neg enl testerna trots att jag tycker jag har flera symtom, som "havsluktande flytningar", nästäppa på morgonen, lätt illamående mm. Dock är inte min mens preciiis på dagen så jag antar att jag kanske är skengravid.
    Nu till frågan: Borde jag kontakta dem på KK igen och få Pergo utskrivet? Vad tror ni? Nån som varit med om att plussa sent?

• iida84

jag kom på en sak idag.. de är bara 1 dag kvar till BIM, funderar på om jag ska gå o köpa gravtest imorn, jag har inga som helst symptomer på att jag skulle få min mens.. vad tycker ni? ska ja köpa imorn ellr vänta?

• Totta75

Iida,skulle jag vara dig så skulle jag testa redan IDAG! Men då e ju jag extremt nyfiken av mig å testoman så det heter duga..

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
  • iida84
    totta75 jag tror de får bli att jag testar mej imorn :) jag ska köpa test idag o sen testa imorn bitti.. litar mer på om de är på morronen :)
    Hur har de gått för dej? :)
Svar på tråden Pergotime behandling