• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • iida84
    afrodite
    varför tror du inte på tabletterna?
    jag försöker o tänka att ja inte äer med barn, för då blir ja inte lika besviken om röda faran bara dyker upp..

jag har aldrig tänkt på IVF faktiskt.. vet inte varför, men de är svårare för överviktiga att få de..
  • afrodite

Vi har försökt 22 gr nu....jag har regelbunden mens, det är inget fel på oss, dessa tabletter är för att hålla hoppet uppe tror jag, de är väl till för få igång ägglossning egentligen...

• afrodite

Vet ni hur lång tid det tar innan man får IVF? när man är färdig utredd? och är oförklarligt barnlös?

• iida84
    afrodite ja, då förstår jag verkligen.. 22 ggr, då hade ja nog vart ett nervvrak vid de här laget. :S
  • afrodite

varför fick du pergo utskrivet var det för att hjälpa ÄL?

• iida84

jag har äl 4ggr per år.. därför fick ja pergo

• xxJessikaxx
    afrodite skrev 2008-10-05 23:29:36 följande:
    Vet ni hur lång tid det tar innan man får IVF? när man är färdig utredd? och är oförklarligt barnlös?
    Jag tror det varier från län till län? När jag blev uppsatt så tog det 2 1/2 år tror jag tills vi skulle få hjälp men det behövdes ju aldrig i vårt fall.
  • xxJessikaxx
    Mamalicious skrev 2008-10-05 11:08:23 följande:
    Tråkigt att du fick minus iida men så länge du inte fått mens så finns det ju hopp! Jag börjar bli riktigt skenis här Igår mådde jag så illa att jag höll på att kräkas flera gånger och mensvärkskänslan i magen molar och molar.. Igår kväll var jag helt övertygad om att jag är gravid, men samtidigt vet jag ju att det är tidigt att känna något så det måste ju vara något annat! Magsjuka?
    Det DÄR låter ju verkligen som än gravve på g men man har ju blitt lurad förr, av egen erfarenhet...
  • gosssan

Jag var på kontroll av äggblåsor idag. Och jag hade 5 mogna ägg som skulle släppa snart. Och min läkare hade sagt sex på dag 16 och dag 17. Idag är dag 17....så igår hade vi sex...så nu har vi sexförbud + att jag ska ta dagen efter piller??!!!
    FAN känns så frustrerande:(((((

Ska i nästa cykel ta halv tablett på dag 5-7....

• Lyckoprinsessan

Jag hade aldrig tagit dagen efter piller... osannolikt att alla skulle ta sig ändå...

Svar på tråden Pergotime behandling