• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Lindaa85

hejsan här har ni en till som ska börja sin första kur med pergo nu, vänta på att mensen ska komma vilken dag som helst, borde få den imorgon.

hur många kurer har ni behövt ta innan ni blev gravida?

hoppas verkligen att detta ska funka nu. har försökt i 3 år utan resultat.

• Totta75

Hej Gullis å välkommen!

Jag har ätit pergo i två omgångar,förra gången för ett par år sen,hade då försökt i ett år på egen hand utan resultat, åt då en kur å det tog det sig på första försöket..Oxå denna gång lyckades vi på första kuren.. LYCKA TILL! 3 år är en lång väntan..KRAM!

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
  • Lindaa85

Hej Totta o tack :)

Jo det är det har vart på undersökningar nu och fått pergo utskrivet. så blir väl att börja med första tabletten den 12:e förhoppningsvis. o tar sista tabletten 16:e.. hoppas verkligen att det funkar för oss också redan på första kuren, för det var inget fel på varken mig eller sambon. har gjort spolning av äggledarna också å allt såg bra ut, inget stopp nånstans.

Men en fråga? ska vi ha myspys från sista tabletten o sen varannan dag i en veckas tid eller vad rekomenderar ni som äter pergo?
    jag har inte lyckats räkna ut min lutefas men har en cykel på ca 30 dagar.

• Totta75

Jag testar alltid med ältester för å se när min äl närmar sig..denna gång hade jag äl exakt en vecka efter avslutad kur..
    Säkrats är ju att mysa varannan dag å sen kanske varenda dag runt äl..då borde ni pricka den rätt bra! När äl testerna ger fullt utslag släpper ägget vanligen inom 24-48 timmar..
    Jag hade svagt utslag måndag-tisdag,sen onsdag-torsdag jättestarkt å sen fredag svagare igen..så min äl skedde på torsdagen..

• Skrutt74

Hej!

Hittade denna tråden nu först...

Liten fråga... Hur många här inne har fått tvillingar eller fler efter en pergo-kur? Det sägs ju att risken (chansen) för flerbarnsfödsel ökar. Jag har aldrig varit och kollat med VUL de ggr jag ätit pergo.

• xxJessikaxx
    Lindaa85 skrev 2008-10-07 10:15:01 följande:
    hejsan här har ni en till som ska börja sin första kur med pergo nu, vänta på att mensen ska komma vilken dag som helst, borde få den imorgon.hur många kurer har ni behövt ta innan ni blev gravida?hoppas verkligen att detta ska funka nu. har försökt i 3 år utan resultat.
    Hejsan och välkommen! Vi fick vår 2 1/2-åring på första försöket efter en enkel Pergo-kur, vet inte hur vanligt det är, men iaf Har ägg mem fick detta som "förstärkning". Kommer förmodligen att få detta utskrivet igen efter alla provsvaren är klara. OM det nu inte tar sig denna månad UTAN hjälp...
  • xxJessikaxx

Hmm jag ska ju börja med ÄL-tester denna gång, digitala har jag köpt. Kan jag på dessa se en stegring eller ser jag bara om jag har äl eller inte? Alltså jag vill ju veta före ägget släpper så det bästa vore ju om man såg hur nivån "smyghöjdes" så man vet när man skall ligga i

• Totta75

Vimsan: Förra gången fick vi en son,åt enkel kur.. Denna gång oxå enkelkur,ska på vul nästa vecka så få se hur många som är därinne denna gång.. Chansen/risken är lite större för flerbörd jo eftersom det är hormoner man äter som gör att fler ägg kan mogna å släppa men hur stor den är vet jag tyvärr inte..Jag har inte heller varit på vul när jag ätit mina kurer..

Jessika: Jag har tyvärr aldrig kört med dgitala test så jag vet inte riktigt hur de funkar..med testlagrets tester som jag hade såg jag smyghöjningen tydligt..ett par dar svagt,sen ett par dar starkt å sen svagare igen..Dessutom är de så pass billiga så man kan fast testa fler gånger per dag om man vill..

• Skrutt74

Jag väntar min mens i nästa vecka och ska då börja en enkelkur pergo. Inte första gången dock... Mig skulle det inte störa om det blev fler än en... (Om man har turen att bli gravid igen...)

Läste om en här i tråden som släppt 5 ägg och att hon måste ta abortpiller. Känns säkert hemskt!

• Mamalicious

Bah jag som tänkte börja testa idag ochså har inte testerna kommit än! Suck. Ajaj är ändå tidigt ute har BMI nångång mellan torsdag och lördag. Såå nyfiken nu ju!

Svar på tråden Pergotime behandling