• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Totta75

Jag har aldrig varit på vul under mina pergokurer så jag har ingen aning om hur många ägg jag haft som släppt utan vi har bara kört på å hoppats på det bästa..  Förra gången väntade jag en bebis å nästa vecka ska jag på vul å se hur många som är därinne denna gång..
    Låter verkligen tråkigt gosssan med ett sånt besked,pergon tycks ju funka för dig å det känns säkert som ett bortkastat försök denna månad när du inte får fullfölja det trots goda chanser..är ju dock ganska otroligt att alla 5 äggen skulle bli befruktade..

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
  • gosssan

Jag har hämtat ut dagen efter piller kostade 160:- !!!
    Men de är ju inte heller 100 procentiga och de ska tas inom 72 timmar...så om jag tar de imrgon så kanske nån klarar sig...men det känns inte alls kul nu....tack för ert stöd....men 5:lingar blir för mycket :)) Tänk om man kunde bara ta bort några, och sen fortsätta :)

Men som ni säger...alla blir säkert inte befruktade....men ska jag gå emot läkarens order? hmm...vad ska jag göra???
    Det kan ju faktiskt vara så att INGEN blir befruktad heller...
    ååååååååå....kanske ska ha sex och vänta tills 70 timmar gått, då ökar chansen för att inte dagen efter pillret funkar....

vi får se.

• iida84
    gosssan
    jag hade nog inte tagit dom.. jag har itne varit på vul för min kur,så jag har ingen aning om hur många ägg som släpps ner.. om de nu var nåt alls.

förresten, till er andra, har fortfarande inget plus o mensen lyser med sin frånvaro =/
  • pergotezzie

ta inte dagen efter pillerna. tror inte chansen att fler än 2 skulle bli befruktade iaf...jag hade nog chansat...

vad är de värsta som kan hända, om nu alla 5 skulle bli befruktade får du ta de beslutet då om en ev abort. men de är ju inte stooor chans att det skulle bli 5 stycken........

som sagt jag hade chansat och hoppas att det inte vart 5 stycken

• gosssan

iidaa: jag hoppas du testar plus snart!! :))

pergotezzie: Suck jag vet inte alls...jag tror inte ens att jag blir gravid om jag skulle köra på dessa 5 ägg...jag har ju haft äl i snart 2 år och det har ju inte tagit sig...har "svag" äl.

F'N....känner mig helt förvirrad....jag längtar ju efter att bli gravid...och nu säger läkaren att jag ska ta dagen efter piler.....hallå...jag blir knäpp!!
    Och jag vågar inte gå emot läkaren..:(

Jag tar nog pillret i morgon, då har det gått 60 timmar ca.
    Sen får jag bara hoppas...

• xxJessikaxx

gossan, vilken tråkig sits du hamnat i. Tycker du skall göra som du känner, känn ingen "överrespekt" för läkare. Det är ju din kropp det handlar om. Och OM det nu skulle bli tvillingar eller trillingar mot all förmodan, är du bara beredd på det så då är det ju bara ta det. Och risken att det blir femlingar är ju inte stor, men är så fallet, så kommer ingen inom läkarvården att knäppa dig på näsan och säga "skyll dig själv", utan du får ju då den vård du behöver för att allt skall gå bra. Tycker du skall ställa läkaren mot väggen och fråga vad som är anledningen till detta piller, är det att förhindra flerbörd? Och i så fall, om du är beredd på det, varför inte chansa och låta allt ha sin gång?

• Lyckoprinsessan

Hur verkar dagen efterpillret? Är det inte så att det ska förhindra ägglossning eller gör det också så att ett ev befruktat ägg inte fäster?

• Totta75

Iida,kanske dax med ett nytt test? Gosssan,verkligen en jobbig situation du hamnat i..förstår att det känns som om läkaren har sista ordet å visst,han ser kanske bara det negativa i situationen,att du kanske skulle få femlingar å så..men det är ju din kropp å du måste ju i sista hand få bestämma om den! Å när ni nu kämpat så länge med att bli gravid å sen inte få ta chansen när den ligger framför fötterna,olidligt.. Jag har oxå "svag" äl eller äggen är av lite sämre kvalitet som de uttryckte det så därför fick jag pergo,så risken finns ju att jag oxå släppt flera ägg när jag trots allt har egen fungerande äl.. Finns det nån annan läkare du skulle i all hast kunna ta kontakt med å få fler åsikter om saken?

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
Svar på tråden Pergotime behandling