• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • iida84

Får nog kontakta min Gynläkare och se vad de kan vara..

• xxJessikaxx

Glömde kanske säga att när jag hade molvärk så gick det hur bra som helst, är en tvååring idag

• Busunge06

jag har världens mensvärk bim imorg allt känns hopplöst!!

• xxJessikaxx
    Busunge06 skrev 2008-10-08 18:37:47 följande:
    jag har världens mensvärk bim imorg allt känns hopplöst!!
    Fast som sagt, mens- eller molvärk hade jag också när jag väntade sonen kring BIM så helt kört är det inte!
  • Lilo75

Hej!!

Vill ställa en fråga till er tjejer som har bekräftad pco.

Jag har en hyfsad regelbunden cykel ca 28-32 dagar, men väldigt stor variation på blödningsdagar. Blödningsdagarna kan variera från 2-7 dagar, och vissa månader får jag aldrig fullstegring på äl-testerna.

Var på undersökning på dag 14 i cykeln förra månaden och dr kunde inte säga om jag hade ägglossat, hon såg bara att ingen äl va på g....
    Vidare sa hon att mina äggstockar såg ut som pco-äggstockar?? Hon sa att mina äggstockar hade pärlhalsband av äggblåsor??

Betyder det att jag kanske har pco?? Eller kan man ha så utan att ha det??

Många frågor...jag vet. Men jag hoppas ni kan göra mig lite klokare...

Tack på förhand //Lilo

• lerumstessan

Lilo 75: Man kan ha PCO fast man har hyfsat regelbundna blödningar. Blöder man utan ägglossning kallas det teknisk blödning, då slemhinnan byggts upp i väntan på ett ägg men det kommer inget och då stöts den ut. Man kan även ha PCO-äggstockar men inga andra symptom och har då inte syndromet.

Det enda som kan bevisa om du har PCO är blodprover och en duktig läkare.

**De finaste barnen tar längst tid att göra**
  • lindberg78

Hoppar in på tråden...
    Ska på utredning 21/10. Har försökt i snart ett år med barn nr 5. Fick konstaterat pco för 4 år sen, har haft mens 3 ggr i år..
    Hoppas att utredningen går fort och att jag blir insatt på pergo snart.
    Har sökt privat.... Hur lång tid tog det för era utredningar? Hur lång tid efter blev ni insatta på pergo?

• Lilo75

Okej!!
    När jag pratade med gyn, så trodde hon inte att jag ägglossat de ggr blödningsdagarna bara varade 1-2 dygn...Låter ganska troligt, då jag vissa månader blöder i 7 dagar och rätt så rikligt.
    Har telefontid med min gynekolog imorgon, så får vi se hur hon tycker att vi ska gå vidare
    Tack för svaret!!

lerumstessan skrev 2008-10-09 12:11:31 följande:
    Lilo 75: Man kan ha PCO fast man har hyfsat regelbundna blödningar. Blöder man utan ägglossning kallas det teknisk blödning, då slemhinnan byggts upp i väntan på ett ägg men det kommer inget och då stöts den ut. Man kan även ha PCO-äggstockar men inga andra symptom och har då inte syndromet.Det enda som kan bevisa om du har PCO är blodprover och en duktig läkare.
Svar på tråden Pergotime behandling