• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Skorpan08

Godmorgon!

Idag sak jag börja dagen med att skura badrummen sen tar jag lunch och lite vila på det. Sen ska jag planera matsedel för kommande vecka och åka och handla. Sen blir det myskväll då alla är hemma för en gångs skull. Det brukar alltid vara någon av ungdomarna som är iväg. Så då gäller det att passa på ikväll.
    Så det blir taco´s och spelkväll. Och givetvis chips och popcorn till det.

Familjetrollet: Hittade du något kul på Hjärta till hjärta igår?
    Jag hade tänkt åka dit men det blev inte tid kvar till det.

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-09-19 08:39:36 följande:
    Godmorgon!Idag sak jag börja dagen med att skura badrummen sen tar jag lunch och lite vila på det. Sen ska jag planera matsedel för kommande vecka och åka och handla. Sen blir det myskväll då alla är hemma för en gångs skull. Det brukar alltid vara någon av ungdomarna som är iväg. Så då gäller det att passa på ikväll.Så det blir taco´s och spelkväll. Och givetvis chips och popcorn till det.Familjetrollet: Hittade du något kul på Hjärta till hjärta igår?Jag hade tänkt åka dit men det blev inte tid kvar till det.
    vi ska oxå äta tacos ikväll.lillan är tokig i tacosGlad.fann inget skoj igår.dock såg vi en jättesnygg soffa.men vi har ingen dragkrok på bilen så vi fick stå över.dock behöver vi ny soffa då våran är lite smådefekt efter vovven och barn som har hoppat/klättrat i soffan
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Marayah

Ja då de e den. O nu e de dags att gå till dagis. Sen ringde sambon som hade glömt ta sin medicin så de blir en första resa till Lambohov för att lämna den. Sen blir de en till för att åka till grannens syster och visa hur man gör med en kirby dammsugare, var juh föräljare till sån i ynka ca 3 v, sen var de inge skojj längre. Hahah...

thelifesaviour skrev 2008-09-19 07:54:09 följande:
    Marayah, men uppe iaf! :) Är morgonen snäll mot dig?
    Hoppas att alla får en toppen dag...
    Marko 031103, Filip 080621
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2008-09-19 08:44:19 följande:
    vi ska oxå äta tacos ikväll.lillan är tokig i tacos.fann inget skoj igår.dock såg vi en jättesnygg soffa.men vi har ingen dragkrok på bilen så vi fick stå över.dock behöver vi ny soffa då våran är lite smådefekt efter vovven och barn som har hoppat/klättrat i soffan
    Jag vill också ha en ny soffa, våran som står här nere i v-rummet är säkert närmare 30 år nu. Inte alls kul längre. Men den har klarat sig bra ända tills för ½ år sen. Jag vet vilken soffa jag vill ha men har inte hittat nån beg till bra pris än. Har iaf lyckats övertala maken att det är en sån även han vill ha *hehe*
  • Leos och Vincents mamma

Vi ska äta tacos imorgon, idag blir det plankstek här.
    Nu ska jag ta bussen till stan o möta min mamma som ska passa Vincent medans jag är hos sjukgymnasten.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a

Go fm på er alla..

Just nu händer de inte för mkt, har varit på affären och handlat lite nu på morgonen..
    Sen efter 12 kommer syrran och kör oss ner till åtvid till kusin och kusin barn, får se om de bär av nån merstans..

Ikväll kommer de en kompis hit vi ska äta varmsörgåstårta och prata skit och umgås som vanligt.. Skulle velat gå på bio men känner just nu att ja inte orkar de, men de märks ju dagen har ju bara börjat

Går in i v 35 idag

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-19 10:13:03 följande:
    Go fm på er alla..Just nu händer de inte för mkt, har varit på affären och handlat lite nu på morgonen..Sen efter 12 kommer syrran och kör oss ner till åtvid till kusin och kusin barn, får se om de bär av nån merstans..Ikväll kommer de en kompis hit vi ska äta varmsörgåstårta och prata skit och umgås som vanligt.. Skulle velat gå på bio men känner just nu att ja inte orkar de, men de märks ju dagen har ju bara börjat Går in i v 35 idag
    halloj hoppas allt är bra med digGlad.jag skulle behöva gå till centrum,men hur ska man hinna det?skulle kunna gå nu,men det är så kallt uteSkrattande.
    sen ska gubben skjutsa mina föräldrar til affären och sen ska vi handla själva.så idag är det fullt upp
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • thelifesaviour

Ska träffa karln på stan sedan, sitter och planerar min kommande VFU-period. Kanska ska promenera ner på stan lite tidigare än när vi ses och gå omkring strosa lite. Känns som en skön grej att göra. :)

Ikväll ska vi köra svärmor och svärfar till flyget så de kan spendera lite tid utomlands. Lyx.

• cocacarro

Hejsan!

Här är man hemkommen från skolan. Det var en tidig föreläsning idag men det var bra för då kunde jag byta av mannen nu så han hann till jobbet. Vi har ju varit hemma med barnen hela veckan eftersom Zacke har ögoninflammation så det har blivit en del pusslande. Ska till VC i eftermiddag och prata med dom för ögoninflammationen verkar inte vilja ge med sig.

Thelifesaviour: Åh, så härligt med lite utlandssemester nu när hösten har kommit. Strosa runt på stan skulle jag också vilja göra nån dag, är riktigt shoppingsugen men det har ju gått så mycket pengar i och med flytten och sen skolanmed böcker, nollning, overall och allt så jag har försökt hålla mig men nästa vecka när pengarna kommer då ska det minsann shoppas här

Mammatill4: Gott det lät med varm smörgåstårta Vad har ni på den?

• Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-19 10:19:10 följande:
    halloj hoppas allt är bra med dig.jag skulle behöva gå till centrum,men hur ska man hinna det?skulle kunna gå nu,men det är så kallt ute.sen ska gubben skjutsa mina föräldrar til affären och sen ska vi handla själva.så idag är det fullt upp
    Inte kul när de är fullt upp, ja tyckte då inte de var kallt ute, men mår ju som en kossa med så kan ju vara därför..hoppas på att må bättre efter helgen. annars tänkter ja ta upp de med min BM på onsdag..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
Svar på tråden VI från Linköping