• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • thelifesaviour
    cocacarro skrev 2008-09-19 10:28:44 följande:
    Hejsan!Här är man hemkommen från skolan. Det var en tidig föreläsning idag men det var bra för då kunde jag byta av mannen nu så han hann till jobbet. Vi har ju varit hemma med barnen hela veckan eftersom Zacke har ögoninflammation så det har blivit en del pusslande. Ska till VC i eftermiddag och prata med dom för ögoninflammationen verkar inte vilja ge med sig.Thelifesaviour: Åh, så härligt med lite utlandssemester nu när hösten har kommit. Strosa runt på stan skulle jag också vilja göra nån dag, är riktigt shoppingsugen men det har ju gått så mycket pengar i och med flytten och sen skolanmed böcker, nollning, overall och allt så jag har försökt hålla mig men nästa vecka när pengarna kommer då ska det minsann shoppas här Mammatill4: Gott det lät med varm smörgåstårta Vad har ni på den?
    Jag ska nog inte shoppa några mängder.
    Har ett presentkort på Åhlens och ett på Wedins, så kika där ska jag väl göra iaf. Men ta en kopp kaffe och gå runt och kika på folk och prylar. Det är härligt!
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-19 10:30:37 följande:
    Inte kul när de är fullt upp, ja tyckte då inte de var kallt ute, men mår ju som en kossa med så kan ju vara därför..hoppas på att må bättre efter helgen. annars tänkter ja ta upp de med min BM på onsdag..
    är det halsbrännan som spökar?har du tagit några mera magbilder?du har en supersöt bebismageGladhär har man klåda och ont i öronen sen flera dagar tillbaka.så denna vinter lär man nog ligga sjuk jämt i halsfluss,öroninflammation och bihåleinflammtion/infektion
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Mammatill4a
    cocacarro: ja du de är en favvo som ja bara älskar,  Men vi gör på vårat sätt

så här gör vi

*Polarbröd i 6 pack
    *3-4 tomater
    *riven el skivade ost
    *bacon 2-3 packet,som man skivar ner i stekpannan tillsammans med purjolöken
    *purjolök 2 st som man skivar ner i bitar
    *Creme frachie 5 dl Blandar den med bacon och purjolöken

Lägger smeten mellan polarbröden ,överst ska tomaterna plus osten vara..

In i ugnen på 200 grader och ca 15 min till osten smällt bara för gott..
    Hoppas du förstod lite av de ja skrev hehe inte så bra på att förklara..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-19 10:42:01 följande:
    är det halsbrännan som spökar?har du tagit några mera magbilder?du har en supersöt bebismagehär har man klåda och ont i öronen sen flera dagar tillbaka.så denna vinter lär man nog ligga sjuk jämt i halsfluss,öroninflammation och bihåleinflammtion/infektion
    ja halsbrännan är de med, men den kan ja klara av, nepp inga mer magbilder, skulle vilja men får ju endå inte in dem på datan så ja kan vissa upp den, så de får kvitta..hoppas på att bebisen kommer ut snart två st i en otobertråd har ju redan fuskat och fått ja med vill ju
  • cocacarro

Thelifesaviour: Gå runt och kika är ju aldrig fel del heller. Fast oftast tycker jag att jag hittar mest fint när jag inte har pengar och sen när jag har pengar finns det inget fint längre, lite jobbigt

Mammatill4: Låter jättegott, ska jag defintivt testa nån gång

• Mammatill4a
    cocacarro skrev 2008-09-19 10:55:14 följande:
    Thelifesaviour: Gå runt och kika är ju aldrig fel del heller. Fast oftast tycker jag att jag hittar mest fint när jag inte har pengar och sen när jag har pengar finns det inget fint längre, lite jobbigt Mammatill4: Låter jättegott, ska jag defintivt testa nån gång
    De tycker ja absolut ni ska göra
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-09-19 10:45:51 följande:
    cocacarro: ja du de är en favvo som ja bara älskar,  Men vi gör på vårat sätt så här gör vi*Polarbröd i 6 pack*3-4 tomater*riven el skivade ost*bacon 2-3 packet,som man skivar ner i stekpannan tillsammans med purjolöken*purjolök 2 st som man skivar ner i bitar*Creme frachie 5 dl Blandar den med bacon och purjolökenLägger smeten mellan polarbröden ,överst ska tomaterna plus osten vara..In i ugnen på 200 grader och ca 15 min till osten smällt bara för gott..Hoppas du förstod lite av de ja skrev hehe inte så bra på att förklara..
    MUMS!!!
    Nästa fedagsmat är nu spikad.
    Tack!!
  • thelifesaviour
    cocacarro skrev 2008-09-19 10:55:14 följande:
    Thelifesaviour: Gå runt och kika är ju aldrig fel del heller. Fast oftast tycker jag att jag hittar mest fint när jag inte har pengar och sen när jag har pengar finns det inget fint längre, lite jobbigt Mammatill4: Låter jättegott, ska jag defintivt testa nån gång
    Haha, det är ju definitivt så!
    Ska gå second hand-repa också tror jag. Vill hitta fina skor.
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2008-09-19 01:26:13 följande:
    Fru T skrev 2008-09-18 22:59:48 följande:
    Åhå, det förklarar saken.Vad hette du innan du gifte dig?(inboxa om du inte vill sprida det offentligt.)
    min namn historia är lite av en lång berättelse

nedå riktigt så farligt är det inte men ja ska försöka göra den kort..

min mamma och pappa har aldrig vart gifta och dom flytta isär när ja va ca 6mån...

när ja föddes så fick ja både min mammas (svensson) och min pappas (midåker) efternamn. dom räknadess då som två efternamn.

när ja va 9 så gifte sig min mamma och då hon valde att ta sin nya mans efternamn (ekstedt) så ville jag me ha det för ja ville ju heta samma som mamma.
    Dåhade den nya lagen om efternamn trätt in så man fick inte längre ha två efternamn därför blev Midåker mitt mellannamn och Ekstedt mitt efternamn.

du hänger med va?

så har jag hetat fram tills nu i somras då jag äntligen gifte mig, då Midåker är ett taget namn av mina farföräldrar vil jag ju självklart föra det vidare (vi är endast 8st som heter detta) och min man ville INTE byta efternamn så jag valde att ta hans Tzoanidis (endast 8st i sverige som har detta med)....

resultat Midåker (mellannamn) Tzoanidis (efternamn)

såå där va min namn historia
  • cocacarro

Thelifesaviour: Åh, då kanske du kan tipsa om secondhand-shopping här i stan? Tycker alltid om att fynda men har ju ingen koll på stan här än.

Svar på tråden VI från Linköping