• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Fru T

dääm mina tuttar

har FORTFARANDE ont i dom på sidorna (ytter) å liksom i dom inte på dom. dom är något svullna, å i natt när ja va på toa för typ femtioälfte gången så va dom suuper svullna, den ena mer än den andra, dom såg ut som sprängfyllda vattenbalonger typ..

börjar fundera lite...

asså det händer att dom han bli varma å svullna å super känsliga några dagar innan mens MEN då är dom bara det i nåt dygn, nu har dom ju vart det typ hela veckan. kommer inte riktigt ihåg vilken dag det va men det kan vart i söndags, det högg till regält i sidan (typ tjejmagen), välldigt snabbt å bara som ett stick..

asså ja har ju låvat mig själv att inte tästa innan Bim (vet ju förtusan inte exakt när den är tak vara förra månadens strul) men den BORDE va den 24e... inte visar det väll såå tidigt som i morron bitti då, det är ju hela 4 dar innan...

neeeee sluta spekulera nu Linda!!

• thelifesaviour
    cocacarro skrev 2008-09-19 12:11:45 följande:
    Thelifesaviour: Åh, då kanske du kan tipsa om secondhand-shopping här i stan? Tycker alltid om att fynda men har ju ingen koll på stan här än.
    Misoui är min absoluta favorit!
    Lite mer.. Strukturerat och utvalt sortiment än övriga second hand-butiker i stan.
  • Apipoulai

Varm smörgårstårta är gott!
    Men jag har inte fått tilfälle att laga den själv ännu.

I receptet jag fick står det Hänökaka. :)

• cocacarro

Thelifesaviour: Ligger den inne i centrum?

• Apipoulai
    Fru T skrev 2008-09-19 12:01:51 följande:
    min namn historia är lite av en lång berättelse nedå riktigt så farligt är det inte men ja ska försöka göra den kort..min mamma och pappa har aldrig vart gifta och dom flytta isär när ja va ca 6mån...när ja föddes så fick ja både min mammas (svensson) och min pappas (midåker) efternamn. dom räknadess då som två efternamn.när ja va 9 så gifte sig min mamma och då hon valde att ta sin nya mans efternamn (ekstedt) så ville jag me ha det för ja ville ju heta samma som mamma. Dåhade den nya lagen om efternamn trätt in så man fick inte längre ha två efternamn därför blev Midåker mitt mellannamn och Ekstedt mitt efternamn.du hänger med va? så har jag hetat fram tills nu i somras då jag äntligen gifte mig, då Midåker är ett taget namn av mina farföräldrar vil jag ju självklart föra det vidare (vi är endast 8st som heter detta) och min man ville INTE byta efternamn så jag valde att ta hans Tzoanidis (endast 8st i sverige som har detta med)....resultat Midåker (mellannamn) Tzoanidis (efternamn) såå där va min namn historia
    Det var en historia som hette duga.
    Så du har skippat ekstedt helt mao. Skönt för dig att ha gift dig nu iaf. Kommer ev barn att heta båda dina namn eller bara Tzoanidis?

Jag ville inte heller byta efternamn till min mans efternamn, och han ville naturligtvis inte byta till mitt. ;)

Båda har ovanliga namn som ingen annan heter. Jag har ett långt efternamn och han ett kort. Jag kunde förlika mig med att ha mellannamn, men inte han. Han tyckte bestämt att vi skulle heta samma, endel av vitsen med att gifta sig, tyckte han.

Ja, vi hade våra diskussioner, sakliga sådana, enda in till dagen innan vigseln. Då han överraskade mig och sa:
    -Jag tar ditt efternamn! :D
    Så nu heter båda mitt efternamn.
  • Apipoulai
    min namn historia är lite av en lång berättelse nedå riktigt så farligt är det inte men ja ska försöka göra den kort..min mamma och pappa har aldrig vart gifta och dom flytta isär när ja va ca 6mån...när ja föddes så fick ja både min mammas (svensson) och min pappas (midåker) efternamn. dom räknadess då som två efternamn.när ja va 9 så gifte sig min mamma och då hon valde att ta sin nya mans efternamn (ekstedt) så ville jag me ha det för ja ville ju heta samma som mamma. Dåhade den nya lagen om efternamn trätt in så man fick inte längre ha två efternamn därför blev Midåker mitt mellannamn och Ekstedt mitt efternamn.du hänger med va? så har jag hetat fram tills nu i somras då jag äntligen gifte mig, då Midåker är ett taget namn av mina farföräldrar vil jag ju självklart föra det vidare (vi är endast 8st som heter detta) och min man ville INTE byta efternamn så jag valde att ta hans Tzoanidis (endast 8st i sverige som har detta med)....resultat Midåker (mellannamn) Tzoanidis (efternamn) såå där va min namn historia
    Det var en historia som hette duga.
    Så du har skippat ekstedt helt mao. Skönt för dig att ha gift dig nu iaf. Kommer ev barn att heta båda dina namn eller bara Tzoanidis?

Jag ville inte heller byta efternamn till min mans efternamn, och han ville naturligtvis inte byta till mitt. ;)

Båda har ovanliga namn som ingen annan heter. Jag har ett långt efternamn och han ett kort. Jag kunde förlika mig med att ha mellannamn, men inte han. Han tyckte bestämt att vi skulle heta samma, endel av vitsen med att gifta sig, tyckte han.

Ja, vi hade våra diskussioner, sakliga sådana, enda in till dagen innan vigseln. Då han överraskade mig och sa:
    -Jag tar ditt efternamn! :D
    Så nu heter båda mitt efternamn.
  • Apipoulai
    Apipoulai skrev 2008-09-19 12:26:46 följande:
    Varm smörgårstårta är gott!Men jag har inte fått tilfälle att laga den själv ännu.I receptet jag fick står det Hänökaka. :)
    Hönökaka, heter det ju...
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2008-09-19 12:43:04 följande:
    Det var en historia som hette duga.Så du har skippat ekstedt helt mao. Skönt för dig att ha gift dig nu iaf. Kommer ev barn att heta båda dina namn eller bara Tzoanidis?Jag ville inte heller byta efternamn till min mans efternamn, och han ville naturligtvis inte byta till mitt. ;)Båda har ovanliga namn som ingen annan heter. Jag har ett långt efternamn och han ett kort. Jag kunde förlika mig med att ha mellannamn, men inte han. Han tyckte bestämt att vi skulle heta samma, endel av vitsen med att gifta sig, tyckte han.Ja, vi hade våra diskussioner, sakliga sådana, enda in till dagen innan vigseln. Då han överraskade mig och sa:-Jag tar ditt efternamn! :DSå nu heter båda mitt efternamn.
    hehe så sött det lät, att han gav efter tillslut..

Framtida barn kommer heta som jag, alltså får jag en chans att föra vidare midåker där för när dom i sin tur ska gifta sig så har dom ju möjlighet att ta det som efternamn man får inte va dumm
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2008-09-19 12:46:59 följande:
    hehe så sött det lät, att han gav efter tillslut..Framtida barn kommer heta som jag, alltså får jag en chans att föra vidare midåker där för när dom i sin tur ska gifta sig så har dom ju möjlighet att ta det som efternamn man får inte va dumm
    Ja, det var riktigt gulligt. (...eller så var det jag som hade bäst argument;) Jag vill ju gärna tro det också.)
  • Familjetrollet

vilken fin historia.mitt gamla efterbnamn var hansson.men som gift har jag oxå ett mycket ovanligt namn.det är våran familj samt makens syster familj som hade dessa efternamn

makens son och min son har andra efternamn

thelifesaviour skrev 2008-09-19 11:25:12 följande:
    Haha, det är ju definitivt så!Ska gå second hand-repa också tror jag. Vill hitta fina skor.
    kul  att fler gillar second hand.dock har de blivit mycket dyrare på sista året.imorrn ska vi ev åka till norrköping och spana i second hand affärer
    Mammatill4a skrev 2008-09-19 10:48:29 följande:
    ja halsbrännan är de med, men den kan ja klara av, nepp inga mer magbilder, skulle vilja men får ju endå inte in dem på datan så ja kan vissa upp den, så de får kvitta..hoppas på att bebisen kommer ut snart två st i en otobertråd har ju redan fuskat och fått ja med vill ju
    bara att du kommer över så kan vi fixa bilder.klart du ska ha de sista magbilderna oxå.Glad
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
Svar på tråden VI från Linköping