• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-08 09:47:29 följande:
    Humm, nej det tror jag inte man kan.. finns inget att fästa i i alla fall. Men om inte brevbäraren kan lägga saker i lådan kommer de ju lägga allt bredvid istället. Min sambo vart lite sur för att de lagt hans nya fina väska som ha beställt på dörrmattan.
    men posten får väll inte lägga paket utanför dörren.ring posten och säg åt dem.här får vi avi varje gång ett brev/paket är för stort för brevinkastet.

posten är inte kloka ibland.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2008-10-08 10:43:39 följande:
    men posten får väll inte lägga paket utanför dörren.ring posten och säg åt dem.här får vi avi varje gång ett brev/paket är för stort för brevinkastet.posten är inte kloka ibland.
    sant om breven inte är märkta med ppd (post på dörren) men det är väldigt få som är det.
  • Skorpan08

Tacka vet jag vår lantbrevbärare. Är det något som inte går ner i brevlådan, tutar hon så jag kan springa ut. Är ingen hemma lägger hon det utanför dörren, som då är under tak. Så skönt också om jag har något som ska iväg, bara hänga i en påse vid brevlådan frankerat. Har jag inget porto hemma köper jag det i postbilen.

• Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2008-10-08 10:53:57 följande:
    Tacka vet jag vår lantbrevbärare. Är det något som inte går ner i brevlådan, tutar hon så jag kan springa ut. Är ingen hemma lägger hon det utanför dörren, som då är under tak. Så skönt också om jag har något som ska iväg, bara hänga i en påse vid brevlådan frankerat. Har jag inget porto hemma köper jag det i postbilen.
    ja visst är det skönt, sånt man saknar när man bor i stan..
  • Skorpan08
    Firstandhappy skrev 2008-10-08 10:58:12 följande:
    ja visst är det skönt, sånt man saknar när man bor i stan..
    Kommer aldrig flytta till stan igen
  • Marayah

Det skulle inte ja heller göra om ja hade ditt hus.

Skorpan08 skrev 2008-10-08 11:01:27 följande:
    Kommer aldrig flytta till stan igen
    Marko 031103, Filip 080621
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2008-10-08 09:46:57 följande:
    det mailaet har jag inte fått.vad stod det då?ska de lägga ner hotmail oxå?finns ju inga andra bra mail.spray är uselt.
    Japp, jag ska hälsa från dig. Vi kanske ser dig också då

Det var nåt mail om att de skulle lägga ner msn och att man var tvungen att skicka mailet vidare till 18 personer. Men jag har fått sånt förr och brukar inte ta det på allvar.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Skorpan08
    Marayah skrev 2008-10-08 11:09:07 följande:
    Det skulle inte ja heller göra om ja hade ditt hus.
    Nej, det är klart. Det är ju också en anledning till att jag inte vill flytta.
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2008-10-08 10:53:57 följande:
    Ja men det är ju precis så de gör här... så irriterande.... vem som helst som går förbi kan ju se om det ligger ett paket på dörrmattan... *irriterande* Då går jag ju hellre och hämtar det.
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • Marayah

Idag är en TRÅÅÅÅK dag.... Tvättar lite, men sen händer de inte mkt mer..

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden VI från Linköping