Fru T skrev 2008-10-08 11:23:53 följande:
Gomorron tjejer.I natt fick ja köra upp mannen till akuten.Han har en längre tid haft jätte ont av njursten och gallsten men sjukvården har bara ordinerat värktabletter och avvaktat. Två gånger tidigare har han fått åka till akuten varav en gång va med ambulans.I natt släppte jag bara av honom, såg att han fick komma in å åkte sen hem å la mig i sängen, inte för att ja kunde sova men ja mår hällre illa hemma än i ett vitt kallt rum..Den här gången har han fått ont i båda sidor och läkarn konstatera att det blivit en infektion i kroppen så han är nu inlaggd, har fått en morfinspruta i magen å antibiotika via dropp å för en stund sen så gjorde dom UL på honom...så nu väntar vi bara på svar OCH handling.....å ja då... mår sjukt illa å sover mig igenom dagarna...
aj det lät inte skoj.då får ni krya på er rejält
Marayah skrev 2008-10-08 11:19:47 följande:
Det dumma e att man har vant sig sj med att alltid ha något att göra, så när man inte har nått så blir man så oerhört rastlös...
det där känner jag igen till 100%.man blir galen av att inte ha nått att göra ibland.idag ska jag ev till stan eller tornby och kolla vinterkängor åt stora tösen.det har ju blivit kalla dagarn nu.
strax ska jag gå långpromenaden och sen hem och sen till centrum