• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-10-07 08:43:41 följande:
    Tyvärr ingen vagga... men vi använda barnvagnen till det när bebis var liten... funkade ju lika bra =)
    Ja det är ju sant. Men nu kommer vi ha tvillingvagn och det blir nog lite bökigt
    Lilleman vill fortfarande sova hos oss och jag vill inte köra iväg honom bara för att lillebror kommer. Men bebisen kanske sover jättebra i spjälisen
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-10-07 09:49:51 följande:
    Ja det är ju sant. Men nu kommer vi ha tvillingvagn och det blir nog lite bökigt Lilleman vill fortfarande sova hos oss och jag vill inte köra iväg honom bara för att lillebror kommer. Men bebisen kanske sover jättebra i spjälisen
    Vi har aldrig haft Molly sovandes i vår säng. Hon har haft spjälsäng från dag 1 (ja förutom när när vi inte lyckades få henne å sova då låg hon i sin gamla briovagn med superfjädring (provisorisk vagga)). Vi funderar dock på att flytta in en växasäng till henne nu istället. Skall bara få energi till att åka och hämta den också.. tyvärr har vi ingen extra madrass till den så man får ta spjälsängsmadrassen så länge.. fan va bökigt! Spjälsängen skall vi ju ha till lillbebis i magen sen =)
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-10-07 09:58:54 följande:
    Vi har aldrig haft Molly sovandes i vår säng. Hon har haft spjälsäng från dag 1 (ja förutom när när vi inte lyckades få henne å sova då låg hon i sin gamla briovagn med superfjädring (provisorisk vagga)). Vi funderar dock på att flytta in en växasäng till henne nu istället. Skall bara få energi till att åka och hämta den också.. tyvärr har vi ingen extra madrass till den så man får ta spjälsängsmadrassen så länge.. fan va bökigt! Spjälsängen skall vi ju ha till lillbebis i magen sen =)
    Vad skönt att det har funkat så bra för er. Lucas har ju blivit lite orolig nu med flytten och så, det är ju inte så konstigt egentligen... Men han vill gärna sova mellan oss. Han är ju inte så gammal heller. Sen får man väl se hur han reagerar på ett syskon, men det ska nog gå bra.
    Ja spjälisen får lill*n ta hos er 
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Skorpan08

Marayah: Tack för en trevlig fm! Måste vi göra om.

• Marayah

Tack detsamma. Var juh syper mysigt hos er. O Elin e sååå söt... Var mycket bättre att ta vägen mot verken juh. Får ja lägga ut nån bild på Filip och Elin på min sida???

Skorpan08 skrev 2008-10-07 12:50:24 följande:
    Marayah: Tack för en trevlig fm! Måste vi göra om.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Skorpan08
    Marayah skrev 2008-10-07 12:54:15 följande:
    Tack detsamma. Var juh syper mysigt hos er. O Elin e sååå söt... Var mycket bättre att ta vägen mot verken juh. Får ja lägga ut nån bild på Filip och Elin på min sida???
    Vistt får du det. Dom var så söta ihop på filten.
  • dinana

Asså vad irriterande det är. Idag skulle jag få en massa saker med posten.. så jag sitter och är jätte försväntansfull.. så kommer posttanten. Har hon paket med sig... nej, bara lite reklam och det står tydligt på min låda att jag inte vill ha reklam... AH, skall bussa katterna på henne....

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-07 13:06:12 följande:
    Asså vad irriterande det är. Idag skulle jag få en massa saker med posten.. så jag sitter och är jätte försväntansfull.. så kommer posttanten. Har hon paket med sig... nej, bara lite reklam och det står tydligt på min låda att jag inte vill ha reklam... AH, skall bussa katterna på henne....
    sitter oxå och väntar pkt men inget kom.du kan få låna toka X,han skrämmer skiten ur de flestaSkrattande.

här skulle man tvättat idag men det blev inget av då jag har ont i ena handleden och bäckenet igen.så här tar man det lugnt idag innan kalas och mötet ikväll.är proppmätt efter smörgåstårtan man åt nyss.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    Marayah skrev 2008-10-07 08:13:17 följande:
    Fy så trist för han. Hur mår han idag???
    Det går fram o tillbaka, ibland är han som vanligt o leker o skrattar för att nästa minut säga att han har ont överallt o se riktigt eländig ut. Han ligger på ca 38,5 i feber hela tiden trots alvedon. Så imorgon får han vara hemma från dagis..tycker såå synd om honom
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-07 14:56:04 följande:

Det går fram o tillbaka, ibland är han som vanligt o leker o skrattar för att nästa minut säga att han har ont överallt o se riktigt eländig ut. Han ligger på ca 38,5 i feber hela tiden trots alvedon. Så imorgon får han vara hemma från dagis..tycker såå synd om honom
    Stackarn! Han får krya på sig!
Svar på tråden VI från Linköping