Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

Fru T skrev 2008-10-06 10:41:48 följande:
    jag kan inte äta nåt som är varmt då spyr ja direkt å ja måste äte lite å ofta men mår ständigt illa å anstränger ja mig minsta lilla så straffas ja med att få bo inne på toa i en halvtimme typ....det här är inge roligt alls hoppas det försvinner snart för ja förlorar ju allt det sociala just nu
    fråga om du kan få medecin mot illamåendet jag fick det,men på mig hjälpte den inte.ang sjukskrivningen så har jag fått det när jag väntade nr 2.studerade då på komvux och pga illamående och svimattacker så blev jag sjukskriven nästan hela terminen.

med nr 3 fick jag ingen sjukskrivning då jag inte hade jobb eller var inskriven på arbf.fick vara hemma utan inkomst då jag mådde skit under den graviditeten samt svår smärta sista tre månaderna.

vissa blir sjukskrivna lätt medans andra inte blir sjukskrivna.beror på villken läkare man får
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-10-06 09:16:40 följande:
    Hallå i tråden!Är det någon som ska till tornby idag och vill ta en fika. Jag tänkte åka till skopunkten och kika lite.
    vi var där igår så jag står över,är inte på toppenhumör idagLedsen.men jag tar gärna en fika framöver.här ska man strax gå långpromenad i solen
  • Familjetrollet
    Guardian Angel 07 skrev 2008-10-06 12:10:52 följande:
    Marayah: Det gör han, bara han tar det lugnt Familjetrollet: Tack för kramarna vad ska du göra under veckan då?
    varsågod.hoppas din man mår bättre idag.tycker synd om er som får kämpa mot så mycket elände.i morrn är det fullt upp.men vi kan ses nån dag och ta en fika tillsammansGlad

här ska man iväg om en stund och handla lite.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-10-06 16:20:05 följande:
    Hej mina damer!Vilken dag, högstadieungar är så roliga, herregud, mitt yrke är fantastiskt. Nog för att de inte alltid tänker, men man har kul om dagarna! Men uj vad slut man är när man kommer hem! Hur mår ni? FruT, vad jobbigt med sånt illamående. :( Hoppas det blir bättre för dig!

dödstrött.har sovit dåligt i natt.skulle kunna sova ståendes idag.här har man tagit det lugnt.blir till att försöka sova tidigt ikväll men oftast slår det om så man blir superpigg istället och inte kan sova.

skoj att du gillar ditt yrke.det behövs yngre lärare på dagens skolor

• Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-10-06 16:30:10 följande:
    Ja, det behövs alltid lärare, kanske inte bara yngre, utan det behövs verkligen fler lärare som faktiskt gillar sitt jobb. Som inte bara gör det på rutin..
    när jag gick i skolan så var det bara gamlingar.endast en mattelärare var ung.har gått i många skolor under skoltiden.kan ju vara bra att blanda unga och gamla lärare.
  • Familjetrollet

vad lugnt det är här idag.hoppas alla har haft en bra dag

• Familjetrollet
    cocacarro skrev 2008-10-06 12:54:33 följande:
    Hej på er!Ny vecka nu och den börjar med en lugn måndag. Har läst en bok till en grupprocess imorrn så nu har jag inte mycket mer att göra för dagen. Ska gå och hämta barnen på dagis när de sovit klart så ska vi gå och leka med en kompis Mammatill4a: Hoppas bebisen tittar ut snart Maria84: Duktig du är Har tänkt tanken att göra äppelmos många gånger men det blir aldrig av.Förresten, nån som vet var man kan köpa bondgårdsdjur som inte kostar 40 kronor stycket? Har kollat i några affärer och hittar inga billigare, tycker det borde finnas. Blir ju rätt dyrt annars om man ska få ihop en bondgård. Hade tänkt att ha det till sonens julkalender.
    myrorna och hjärta till hjärt har jättebilliga rätt ofta.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-06 19:36:41 följande:
    snart är man på G igen med datorn, hoppas alla har det bra..
    här rullar det på som vanligt.hoppas ni mår bra
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-06 22:38:24 följande:
    Nu är vi hemma efter en hel dag i Norrköping hos mamma..åkte tidigt imorse o kom hem nu, blev inte riktigt som vi hade tänkt oss med hemfärden. Leo fick hög feber på efterbonmiddagen hemma hos mamma så han däckade o var jättetrött o sov ett bra tag, så jag ville inte ta tåget hem med både barnvagn o en Leo som knappt orkade gå själv, så sambon fick komma o hämta oss med bilen..Var lite läskigt hur fort feber kan komma, vi var ute hela förmiddagen o lekte o han mådde jättebra o var pigg, sen helt plötsligt klagade han över att han hade ont i benen o var trött, nästa sekund låg han däckad i sängen o hade 39 graders feber, stackarn Nu ska vi sova, är såå trött!
    stackars liten.då får han krya på sig
    Skorpan08 skrev 2008-10-07 08:06:45 följande:
    Godmorgon!Hoppas alla har det bra!Vad händer hos er idag?Jag skulle ha gått på mamma-baby gympa men får nog hoppa över det idag.Men blir det fint väder kanman ju alltid gå ut och gå.
    här är det fullspäckat schema idag.tvättstugan,städning,kalas och dagismöte

vill nån ta en fika i helgen på ikano eller stan?
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-10-07 08:24:17 följande:
    Ja har juh tre platser kvar i min bil om nån e sugen?? Nu ska ja göra mej klar, lämnar Marko på dagis kl 9. Så ja kollar av här sen om nån e intresserad.
    kan inte haka med idag.har 48 000 tider att hålla reda på idagSkrattande
Svar på tråden VI från Linköping