Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

JePaLuLi skrev 2008-10-08 20:55:43 följande:
    Jag kan på helgerna, men int just denna helgen. Då kommer pappa och kollar hur vi har det samt firar min födelsedag som avr igår
    Grattis i efterskott
    Fru T skrev 2008-10-08 21:26:59 följande:
    Mannen min är hemma nu och dom diagnoserna han tidigare fått stämmer inte eller jo han har lite småstenar i njuren men inte en ända sten i gallan som mår hur bra som hällst(så man kan ju undra hur dom kom fram till det förra gången).Däremot hittade dom en tumör på njuren vid ultraljudet så han kommer få operera bort troligtvis hela ena njuren. Om 2-3 veckor ska dom sätta igång och då börjar dom med siktröntgen för att se så det inte finns mer och sen efter det ska det bokas tid för operation och han ska få gå på samtal...
    ush vad tragiskt.många styrkekramar till er.hoppas ditt illamående och kräkningar ger sig.vet hur det är att vara gravid.vissa har inga symtom när de är gravida andra får alla jobbiga grav.symtom
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-08 21:44:42 följande:
    Ja, de sa det till mig också. Men skall ju även fixa en tid för VUL och läkarbesök så det kan ju ta längre tid. För hoppninsgvis så går det ju rätt fort. Idag har jag inte känt av några direkta gravidsymptom. Lite avundssjuk på dig Linda.
    skoj med vul och ul.igår fick jag se en vul bild som min kompis hade tagit igår.hon är inte långt gången ännu.men det är kul att se stolta gravida som visar upp sina vul/ul bilder,för glädjen lyser verkligen hos dem.

jag brukar kolla på mina vul/ul bilder och minnas hur glad man var över sitt mirakel som man hade inom sig
  • Familjetrollet

god morgon i regnet.här har man lyckats att sova nästan en hel natt.hoppas ni andra mår bra.

vad ska ni hitta på idag?här ska jag ta det lugnt.

• Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-10-09 09:32:30 följande:
    Måste ju visa upp sötnosarna
    så sötaGlad.de ser nästan jämngamla ut.nu ska jag snart hänga upp tvätt.ni får ha en bra dag så länge
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-10-09 12:33:54 följande:
    Tack Ja han ser stor ut min lilla prins. Alla säger att han ser äldre ut, men det är nog för att han har så mycket hår.Detsamma, själv väntar jag på nån gubbe som ska fixa diskmaskinen. Kul när man köpt en ny maskin och den inte funkar
    fy vad trist.man räknar ju med att nya saker ska fungera.här ska man snart bege sig ut på långpromenad och till centrum.i eftermiddag blir det ev hjärta till hjärta om gubben vill åka dit
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-09 19:52:55 följande:
    Hoppas att posten kommer tidigt imorgon.. tyvärr så tror jag inte det.. de senaste dagarna har den kommit vid halv tre... *suck* Hatar verkligen att bo här ute... när man bodde i Kalmar kom posten vid halv elva..
    posten ska komma senare nu.fick lapp om det förra veckan om att posten har gått ihopp med nått företag så nu ska posten komma mycket senare framöver.inte så kul när man väntar spännande post

synd att man inte kan hänga med på fikat imorrn.om nån vill fika i helgen så kan ni hojta till.

här är man rejält besviken på tösens kompis föräldrar!stora tösen fick vara hemma hos en klasskompis och leka medans vi skulle iväg och handla.vår tös fick tlf  till oss.hon var där för första gången.efter vi var klara i affären så skulle vi svänga in och hämta våran tös.då ringer mobilen och vår tös var helt förstörd och grät för fullt.maken frågade vart hon var.hon var hos vår granne och ringde.vi trodde att det var hos malin,men det var grannen i vår trapp.

vår tös berättade att hennes kompis hade sagt åt henne att gå hem för de skulle äta mat.de helt enkelt körde ut vår tös!hon fick cykla hem ENSAMMEN genom halva ryd i mörkret!

hur fan kan man göra så?Skrikandessista gången hon får vara där.både maken och jag tappade andan.vad som helst kunde ha hänt.tösen hade gråtit hela vägen hem när hon kom till vår trapp så hade hon först gråtit i trapphuset och sen knackat på hos grannen.grannarna är helt underbara hon fick vara hos dem den korta stunden tills vi kom hem.

de sa att de kunde ha henne hos sig om vi behövde "barnvakt" nån gång.man blir glad över att ha trevliga grannar som ställer upp.

jag fattar inte hur man kan överge en 7 åring och bara slänga ut sitt barns kompis i mörket på kvällen!detta barn har vart här tre dagar och lekt.maken och tösen följde med henne hem ena dagen då det var mörkt ute.vi följer tom hem tösens kompisar som bor i huset brevid.aldrig att vi skulle be våra barns kompisar gå hem själva i mörkret

visa tänker då inte på barns säkerhet.

här ska man strax se på andra avenyn.tösen har lugnat ner sig nu.får hoppas att hon kan sova inatt
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-09 16:38:53 följande:
    ligger de kvar bortanför scan som de gjorde förr i tiden??
    det ligger i samma hus.fast sen ca 4 år så ligger det i andra ändan av huset.samma parkering är det oxå.
  • Familjetrollet

Marayah och Firstandhappy

kan man lugnt säga.inte ens jag går i det "området"när det är mörkt då det är helt öde där.de får fortsätta och leka,men bara här i fortsättningen.hos dem kommer hon aldrig få vara mera.

nu ska jag natta stora tösen.ni får ha en bra kväll.

• Familjetrollet

man kan verkligen undra vad de tänker med.aldrig att vi skulle göra så mot barnens kompisar.man har ju ett ansvar när man har barns kompisar hos sig.sen ska ju barnen komma hem säkert oxå.

de skulle äta kvällsmat så de körde helt enkelt ut våran tös.men hur svårt kan det vara att ringa oss då?tösen hade med tlf nr till oss.de kunde ju följt med tösen hem.vi kommer aldrig göra så mot våra barns kompisar.vi följer ju med en kompis hem när det är mörkt.den kompisen bor ca 20-30 m bort snett över gården

tösen kommer aldrig mer få gå dit.de har ju bevisat att de behandlar sitt barn kompisar dåligt.vår tös sov dåligt i natt hon drömde om det som skedde igår.så idag har hon ont i magen villket man kan förstå.

NorPan 79 skrev 2008-10-09 21:00:26 följande:
    Usch fy fan.. finns det folk/föräldrar som gör så.. tack o lov att det inte hände eran tös någe. Hoppas att man själv slipper uppleva detta någon gång.. Kram på er alla i tråden..
    ja det var verkligen tur.det finns ju galningar överallt ute.
    Cacan skrev 2008-10-09 21:48:08 följande:
    hello! nu sitter jag i soffan med ett glas vin i andra handen o firar lillstumpans ettårs dag! har haft folk här hela dagen mammor o barn o släkten! skönt o koppla av i soffan! vill bara kolla så jag inte missat, kommer nån på mammaträningen imorn??
    då får man säga grattis i efterskott till lillan

ni får ha en bra dag.här ska jag rensa ur det sista i garderoben och ta fram höst/vinterkläderna
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-10 09:34:01 följande:
    snart dags för fika, tjohoo, tänka sig att jag kan vara med, ska klä på mr om en stund (evighetsprojekt) och sen åka o hämta Becka... *lyckliga lilla jag idag då*
    skoj med fika.hade gärna följt med.
Svar på tråden VI från Linköping