Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

fy vilket trist väder det är ute.vad ska ni hitta på idag?här är man hemma med en liten snorig tös.när gubben har kommit hem så ska det shoppas i eftermiddag.

vet nån bra butik med lappar som man kan stryka över på kläder?laglappsmodell

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-20 09:39:18 följande:
    ja fy fan säger jag bara.. försöker få tag på en tid till VUL men på kvinnohälan blev jag omdirigerad till Kvinnohälsan.. och där så fick jag en telefontid vid 13,50. Känns som en evighet... om man ringer akut hur kommer det sig att de inte kan svara direkt liksom? Blä... fick ett annat telefonnummer att ringa också... men de har tydligen bara telefontid mellan 11-12.
    fy vad dåligt.jag tycker att vården är ett skämt numera.hoppas du får en vul tid denna vecka.hoppas ni mår bra för övrigt här är lillan förkyld och hostig.

här är man rastlös,för lite sömn mm.men i helgen får man fullt hus igen när sonen kommer hit igen för att vara här på höstlovetGlad
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-20 09:46:17 följande:
    Ja, jag ville ju ha en tid idag... så jag förstår inte vad det är som tar sådan tid... kan man få tid på storken tro? Är ju inte inskriven där.. men ändå liksom

kolla med storken.jag ringde aldrig in utan åkte till akuten när jag hade blödningar.har fått göra vul med nr 2 och nr 4  pga komplikationer

men de säger alltid att man ska avvakta.inte så lätt när man är livrädd att nått är fel.jag tycker att de borde ta dig på större allvar med tanke på att du har haft utomkvedes.hade du några småblödningar när du väntade molly?

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-20 10:02:27 följande:
    Några som vill träffas i veckan o fika eller nåt? Jag kan alla dagar utom torsdag förmiddag.
    jag och guardien angel pratade om att fika hos mig på onsdag. efter kl 13 blir det nog då jag ska hämta barn vid 11 och 12
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-20 10:08:05 följande:
    Ok, jag kan inte då, hämtar ju Leo kl. 14 på dagis, sen hem o äta mellis.
    annars kan man ta det runt kl 9.har ju bara ca 20 m till dagisetSkrattandedå hinner man fika mellan ex kl 9-11:40
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-20 10:15:17 följande:
    Storken fick jag inte gå till tydligen.. de sa att de inte hade några gynekologer där... utan jag skulle ringa till karolina-kliniken i sådana fall.. och dit har jag ju ringt innan och då sa de att jag skulle ringa till Kvinnokliniken.. så jag får väl hålla mig kvar på KK nu då.
    fy vad de slussar runt dig.jag håller tummarna för dig
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-20 10:16:29 följande:
    Jo, det skulle ju gå, fast jag kan inte förrän typ 10 då, lämnar ju Leo på dagis 9 o sen tar det ett tag att åka buss o så.
    vid 10 går ju bra.Gladjag bor mittemot mammatill4a
    PojkMaffia skrev 2008-10-20 10:19:51 följande:
    halloj bruttorlänge sen sist men är inte här inne så ofta, kanske blir mer nu jag vet inte.vet inte hur mycket ni vetmen jag är ensamstående nu men tror ni vet det hahahar snart kalas för mina äldsta pojkar hehetiden går så fort! hoppas ni alla mår bra!krambanan
     skoj att du hittade hit.hoppas allt är bra med er.stackars lillen.
    JePaLuLi skrev 2008-10-20 10:26:57 följande:
    Men herregud! Finns det ingen möjlighet att åka upp akut då? Och kräva ett vul? Du får väl överdriva och säga att du har kraftiga magsmärtor eller nåt. Fan att det ska vara så svårt att bli tagen på allvar inom sjukvården!!
    sjukvården är ett skämt!jag har blivit riktigt illa behndlad av dem.inte ens hsan gjorde nått.det litade blindt på läkaren j*vla lögner!
    dinana skrev 2008-10-20 10:40:12 följande:
    Nej, eller kanske.. men jag vet inte om jag vågar lämna bort henne till någon annan.. pappa är ju okej, men han jobbar hela dagarna.
    vet dagis att du väntar barn?vi fick ha våra barn på dagis vid mitt MA/skrapningen.kolla med dagiset om lillan kan vara där.
  • Familjetrollet

Fler som är fiknasugna?

fika hos mig på onsdag kl 10-ca 11:50,måste hämta stora tösen på andra sidan området vid 12

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-20 10:57:11 följande:
    Tyvärr så går det inte då... har ju Molly på dagis till 12.

synd.men vi kan ju ta en fika nån dag om du vill.kolla med dagiset,har du ingen vän annars som kan sitta barnvakt?

nu ska jag ta och fixa lillan sänghimmel.

ni får ha det så bra så länge

• Familjetrollet
    PojkMaffia skrev 2008-10-20 11:00:13 följande:
    vart bor du?
    i ryd
    dinana skrev 2008-10-20 11:11:53 följande:
    Nej tyvärr inte. Pratade med kvinnokliniken nu och nej, de hade för fullt. Så de bad mig avvakta till den 29e då jag skall på VUL på kvinnohälsan... känns som en evighet tills dess. Någon som fördriva min tid lite?
    fy f*n vad ruttet gjort av dem!om du skulle få mer blödningar åk då till akuten där får man hjälp.
    Guardian Angel 07 skrev 2008-10-20 11:35:38 följande:
    Apipoulai: haha vad kul att du tyckte om artikeln i Mama! Allt bra med dig? För er som är intresserade så kommer artikeln i Corren att publiceras imorgon Hoppas allt är bra med er!
    dinana skrev 2008-10-20 11:41:26 följande:
    någon som har en tripp trapp stol de vill sälja till mig?
    tyvärr inte
    Guardian Angel 07 skrev 2008-10-20 11:53:54 följande:
    Pojkmaffia: så du har hittat hit igen, kul tråkigt att höra att lillen gjort illa sig hoppas det inte är något allvarligt! Huir mår du då? Mammatill4a: mm, du får säga åt henne å spara den ligger Alma och sover nu? Familjetrollet: jag kommer gärna runt 10-tiden, har ne tid hos gynekologen på morgonen men till 10 ska jag hinna
    trevligt.ingen fara om du kommer senare.
    Mammatill4a skrev 2008-10-20 13:35:11 följande:
    va dött de var i tråden idag, bara för man lånat data och äntligen kan skriva av sig , så finns de ingen här.. liam är nere hos grannarna och alma sover lite längre middag idag då vi ska ivåg i em... och olivia slutade just skolan så hon kommer nog hem snart..
    dött här?det är ju full rulle här idag juSkrattande

här sitter man o väntar på att tv-bänken ska hämtas.sen får det ev bli en tripp til centrum då mensen verkar vara på väg
    Mammatill4a skrev 2008-10-20 13:47:25 följande:
    hihi då är de inte helt dött då.. vänar på att alma ska vakna så man kan tatag i den stora diskaen som väntar , ryggvärken försvann med vila och panodil i förrebyggande syfte, och de är bra för nån bäse idag vill ja inte ha för måste veckohandla ikväll
    haha bebben får du vräka en annan dag.är bebben lika vild fortfarande?
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-20 14:06:09 följande:
    oooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh far jag kan inte få upp min kokosnöt... tiddelidi..inte ens med hammare o spiiiiiiiik tiddelidi
    hahaSkrattande
    dinana skrev 2008-10-20 13:55:54 följande:
    jag sitter också här... har minst lika tråkigt.. pratar med smabon på msn.. han har börjat på nytt jobb idag här i Linköping så han är jättenervös =)
    då får du gratta honom till nya jobbet
    Firstandhappy skrev 2008-10-20 14:00:57 följande:
    oh jag vill med att william ska sova i min famn, men nej då, ensam i sin säng med dörren stängd...

här har man inga barn som sover middag längre.ush klättrar snart på väggarna.ska snart ut på promenad med "yl och dumstruten"

villka kan/vill komma på onsdag kl 10?så jag vet hur mycket fika som ska handlas

Svar på tråden VI från Linköping