Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping

mammatill4a

har ni ingen gammal mobil som ni kan ge henne?då kan ni ju nå henne om bebben skulle få för sig att titta ut.vi hade turen att stora tösen var hos sin faster ett par nätter  innan till bf.så hon var där när det blev dags för förl.

men det är bara att du ringer när ni ska in till förl oavsett tid på dygnet.jag sitter barnvakt åt er då som du vet.Glad

här sitter man med mensmage och illamående.urk mår alltid illa innan mensen kommer.gjorde aldrig det förr,har kommit efter att jag fick kopparspiral samt jobbiga svettningar som man urless på

då får ni shoppa lugnt idag.maken är o hjälper svärisarna med att handla sen ska han hem en stund och sen ska vi shoppa

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-20 14:28:01 följande:
    Om du ser en blond snart 7 årig tjej kan du ju skicka hem henne på en gång när du går mot centrum... är lite sur nu kan ja säga..
    är hon inte med O då.för här är hon inte då Matilda är med maken.ser jag henne så ska jag säga att det ryker hos er.att det är mammas öron det ryker ur för att hon är ARGSkrattande
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-10-20 16:30:22 följande:
    hej hej tjejer ja har vart lite frånvarande några dagar nu men det är för att ja legat på sjukan me dropp I lördags så fick jag nog av spyor då jag inte fått behålla nånting av vad jag ätit eller druckit på tre dar så vi satte oss i bilen å åkte upp till akuten.Många timmar väntetid blev det å det ända ja kunde tänka på va maaat å fan va illa ja mår å så fick ja ligga ner helatin för sitta upp det orka ja INTE.Frammåt kvällen fick vi äntligen träffa en gynläkare och hon gjorde ett Vul det finns ju faktist ett litet pyre i mig med ett hjärta som tickar på för fullt..Hehe det va helt undebart å både ja å min man börja gråta när läkaren lämnade rummet...Dom tog massa blodprov å sa sen att dom ville behålla mig över natten å satte dropp...Sjukt va tråkigt det är å ligga på sjukhus då! tur ja hade en bok iallafall...Nu har ja fått stolpiller utskrivna mot illamåendet å dom hjälper men ja måste småäta helatiden å är sjukt trött...läser ifatt vad ni skrivit nån annan gång (ni kan ju uppdatera mig om det är nåt av betydelse) för nu måste ja lägga mig ner....
    skönt att se dig igen.undrade i helgen vart du höll till.låter som att du har lika hemskt illamående som jag hade med sista barnet.
    du får krya på dig.hoppas illamåendet ger sig snart för dig.villken vekca är du i nu?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-20 16:40:20 följande:
    Oj, vad jobbigt... men förstår precis hur du känner. Pratade precis med gynekologdoktorn.. fattade i och för sig knappt någonting av vad han sa... varför kan man inte få en gynekolog som pratar svenska någon gång???? Jaja, tror han menade att jag skulle avvakta och ringa på jourtid. Fattar noll... jävla puckon säger jag bara... varför kan man inte bara få en tid för VUL.

ja du ibland behöver man tom en tolk när man ex ska till läkaren.har haft flera där man inte fattar ett jota vad de säger.ush jag lider med dig.sjukvården ska väll spara in ännu mera.så då får väll folk lida i onödan helt enkelt

riktigt ruttet av dem!

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-10-20 14:41:02 följande:
    ja du ja vet inte, hon har börjat springa vid fritis med, man blir ju lite orolig eftersom man vet ju vad de finns för typer i detta område som hon råkat ut för förut.. hoppas hon kommer hem innan 16 iallfall.. skönt att du får lite vila från 1 barn iallfall när du inte mår så bra med mensen som ska komma snart.. hehe ja du får gärna göra det..
    ja hon hade vart vid skolan som du sa.vad jag skrattade förut när olivia kom.ebba kallar henne för snygging.så när olivia kom sa ebba_tjena snygging och när olivia skulle hem så sa hon hej då snygging.ungar.

hon har apat efter mig som jämt säger så till makenSkrattande
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-20 16:36:58 följande:
    Nu är vi 1400 kr rikare, har precis sålt babyskyddet till mammatill4a o gåstolen till en annan tjej, blev lite komiskt för båda kom samtidigt
    pengar sitter aldrig fel.här fick man tv-bänken såld,den såldes superbilligt pga platsbrist

ikväll ska jag se om jag orkar lägga ut en massa på tradera så man får in lite pengar till resten av julklapparna
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-20 17:10:46 följande:
    Jag har 2 stora papperspåsar med både Vincents kläder o Leos kläder o mina mammakläder som ska säljas, men kommer aldrig till skott att lägga ut på tradera, hinner aldrig längre.
    kläder tar ju sådan tid att lägga ut.har du inte testat tradera power?utmärkt för då skriver man allt och kan spara det tills man vill att det ska läggas ut.jag brukar alltid köra klädpaket
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2008-10-20 19:45:29 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-20 19:44:32 följande: För några veckor sedan gick vi förbi stolplyckan och tänkte, att här ska vi nog på. Sen inatt drömde jag att vi fick en lägenhet där och när jag gick in på stångåstadens hemsida så fanns det en där. Så det borde vara ödet. ;)
    hoppas ni får lägenheten
    Mandarin skrev 2008-10-20 19:07:39 följande:
    Psss..... Leos och Vincents mamma Det finns Nalle Puh sängklädder på jysk både till junior och vanlig säng. Såg även att det fanns en sänglampa med puh på Maxi 99:- såg fin ut. Ska nog ta en runnda dit någon dag. Det ska bli phu tema på lill tjejens rum
    det finns så mycket gulligt med nalle puh.men här vägrar töserna ha det.hade det till sonen när han var liten på stenåldern
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-10-20 18:52:07 följande:
    hoppar in å svarar lite snabbt... trött som få å är i V.9 (8+1) nu...Fick höra av min mormor att både mamma och hon har haft detta hemska illamående men att det försvann sen så ja hoppas det försvinner snart för mig me...Å nån förvarning det fick ja inte
    fast å andra sidan så blev du gravid till slut,det bästa i livet är att vara gravid.första sprakarna i magen är underbaraGlad.har du börjat få nån liten mage ännu?.hoppas illamåendet ger sig.det brukar släppa runt v 12
    dinana skrev 2008-10-20 18:03:10 följande:
    fattar inte riktigt varför de inte kan låta någon med svensk bakgrund ringa runt till folk, som kan förklara vad som gäller.. .jag fattade ju knappt hälften av vad han sa.. Min sambo skrattade så han trillade av stolen...
    hihi hoppas din sambo inte skadade sig då.om de ska ha invandrarläkare så borde iallafall gå kurs att prata svenska så folk fattar
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-20 17:56:20 följande:
    Nä, vad är det för nåt?Jag har oxå tänkt att göra klädpaket med nästan alla kläder, förutom en del som vi köpte väldigt dyrt.
    overaller lägger jag ut för sig.sen har jag gjort klädpaket i olika stl.typ stl 92 osv.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-20 21:58:54 följande:
    Mammatill4a: Sambon o jag fick ett gott skratt nu, fasen vilket bra doftsinne du har!! Vi har en doftgran av just vanilj i bilen Fy fasen så duktigt. Sambon tycker att du kan ta jobb som narkotika hund på tullen
    det visste jag inte om min granne.fast hon är ju bra på allt för övrigt oxåGlad.bättre granne kan man inte få.
    PojkMaffia skrev 2008-10-21 06:55:21 följande:
    Godmorgon på er.Någon vars barn inte haft vattkoppor?jag ahr 2 pojkar hemma som fick det samtidigtså någon som vill komma på besök?
    här har alla barnen haft det redan
    dinana skrev 2008-10-21 07:54:22 följande:
    Molly har inte haft det...
    halloj hoppas du mår bättre idag
    Mammatill4a skrev 2008-10-20 21:24:28 följande:
    familjetrollet: jo tack hon sa de och lika snabbt spang hon ut igen för att hon såg att ja var upptagen med annat, tur man har hennes pappa i samma kommun sen om hon skulle bli för trotsig m.orr på den ungen, får se morgon om hon kommer hem ordentligt annars så är de väll bara till att klä på sig och hämta henne i skolan resten av vecka och hålla henne inne tills hon verkligen lyssnarLoVm.tack så mkt för köpet av babyskyddet så himla snyggt och inte svårt att sätta i bilen heller, prövade  bara idag, men ska ställa in de till helgen el början av nästa vecka så man är bered om nåt skulle hända.. jag med min grav nojja och dofter undrar om ni har en doft gran i bilen med lukt av vanilj el nåt för babyskyddet luktar ju helt underbart hehe skulla kunna sova på det...Så var man ju och handlade med och tror faan vi handla upp hela affären, skulle bara veckohandla men ja råkade handla lite mer och två paket new born libero blöjor,, så nu finns ju allt, förutom den förbaskade filmrullen haha får ta de imorgon glömt de i flera veckor nu ju..imorgon fm är de dags för BM igen och skriver här inne sen hur de gått.

jag fråga olivia om hon hade vart hemma.jag sa att du var rejält arg och att det rök ur dina öron,men olivia bara skrattade och sa jag har ju vart hemmma för jag har ingen skolväska med mig.7 åringar är då snabba i munnen med sina svarSkrattande

då är det bara att invänta att bebben ska komma

villka kommer på fikat imorgon kl 10?

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-10-21 08:15:54 följande:
    Nu har jag precis sett en intervju på tv med någon som vi känner. Jättebra intervju!
    villken kanal?var det på nyheterna?
    Mandarin skrev 2008-10-21 08:06:03 följande:
    -FamiljetrolletVilken tid och var bor du?
    kl 10 imorrn.bor i ryd.kan inboxa adressen
Svar på tråden VI från Linköping