• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 18:35:20 följande:
    ja jag anser att så löänge barnen får mat, omsorg, är trygga och känner sig lyckliga så kan jag agera flourtant hemma själv och se till att barnets tänder blir borstade
    Exakt! Det är ju ändå föräldrarnas ansvar. Förskolan har sin läroplan och följer den. Där ingår inte tandborstning
    thelifesaviour skrev 2008-10-28 19:36:56 följande:
    Idag har jag både gymmat och klippt av mig femton centimeter hår! Härligt!
    Åh vad härligt! Jag vill också klippa mig!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2008-10-28 19:47:03 följande:
    Åh vad härligt! Jag vill också klippa mig!!
    Ja, det var underbart.
    Ahead heter stället, erik, som klippte mig var grymt bra!
  • Leos och Vincents mamma

Någon som har ett barn som äter NAN 2? Vi har ett halvt paket (en oöppnad påse) kvar som vi köpte för en vecka sen som jag skänker bort till den som vill ha. Vi ska ersätta ersättningsmålen med riktig välling nu istället..

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-28 19:59:17 följande:
    Någon som har ett barn som äter NAN 2? Vi har ett halvt paket (en oöppnad påse) kvar som vi köpte för en vecka sen som jag skänker bort till den som vill ha. Vi ska ersätta ersättningsmålen med riktig välling nu istället..
    tyvärr inte.

har ommir fram till villket fik det blir på fredag?här ska man bänka sig framför tv snart.har ont i huvudet och öronen ikväll
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Skorpan08

Anlednigen till att dom slutade borsta tänderna på förskolorna/dagis är hygienen. Det fanns inte möjlighet för personalen att hålla koll på tandborstarna. Det fanns barn som använda fler än sin egna borste både i sin mun och i wc-stolen.
    Inte så fräscht!

• Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-28 19:59:17 följande:

Och jag skänker en oöppnad påse Baby Semp 1 till den som vill ha.

Jag tycker vi testar Claras..

• Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2008-10-28 20:17:52 följande:
    Anlednigen till att dom slutade borsta tänderna på förskolorna/dagis är hygienen. Det fanns inte möjlighet för personalen att hålla koll på tandborstarna. Det fanns barn som använda fler än sin egna borste både i sin mun och i wc-stolen.Inte så fräscht!
    men det är väl gosigt, jag brukar med använda min tandborste till toan, speciellt där under kanten där man inte kommer åt med annat!! Huan ja va äckligt...
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-28 20:19:15 följande:
    Vi testar, hittar jag inte så kan jag alltid ringa nån... fast vi kanske kan ha följe dit förresten..
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 20:23:07 följande:
    Vi testar, hittar jag inte så kan jag alltid ringa nån... fast vi kanske kan ha följe dit förresten..
    Ja, det kan vi ha..vi kan ju mötas vid busshållplatsen.
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-10-28 20:17:52 följande:
    Anlednigen till att dom slutade borsta tänderna på förskolorna/dagis är hygienen. Det fanns inte möjlighet för personalen att hålla koll på tandborstarna. Det fanns barn som använda fler än sin egna borste både i sin mun och i wc-stolen.Inte så fräscht!
    urk.jag minns att vi hade varsin handduk och tandborste på varsitt fack i "badrummet"på dagis/fritids på tidigare 80 tal.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-28 20:19:15 följande:
    Hur är det med lille vincent idag?hoppas han är pigg och glad.
    vi får göra det.de kan ju inte neka folk till att fika.

nä nu ska jag se på tv.ni får ha en bra kväll
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
Svar på tråden VI från Linköping