• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana

Vi hade också massa välling kvar efter Molly, så den gav vi till min mamma som gav den till lammungarna som föddes på vårkanten.. =) Funkar alldeles utmärkt!

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • dinana

Har dock massor med gröt kvar efter Molly. Vi köpte på oss massor, men så helt plötsligt så ville hon inte ha mer, så jag har något oöppnat paket kvar plus något öppnat... kanske skall slänga det öppnade.

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2008-10-28 20:26:11 följande:
    Hur är det med lille vincent idag?hoppas han är pigg och glad.vi får göra det.de kan ju inte neka folk till att fika.nä nu ska jag se på tv.ni får ha en bra kväll
    Jo, tack det är bra nu, eller han är lite mörbultad fortfarande o verkar ha ont i axlarna litegrann, men annars är han precis som vanligt igen. Skrattar o busar.
    Fast nu sover han såklart.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Maria84

Här har det varit full rulle idag och ändå har vi inte hunnit med hälften.
    Haft besök på fm och på em skulle vi till stan för att handla 1-årspresenter till barnens kusin, men så långt hann vi inte. Hann bara till en affär och sen var klockan nästan 4, kom iväg för sen med andra ord, och vid 4 så skulle vi vara hos veterinären i Johannelund.
    Var och tog bort stygnen på katten vi kastrerade för ca en vecka sen, tog 1½ timme för de sista 3 stygnen fick vi söva henne. Så vi hann inte med nån shopping idag, svängde förbi McD på hemvägen istället. Får ta och handla presenter imorron istället.

Lucas lyckades såklart hos veterinären. Kröp omkring och hade sig, och så ramlar han och slår i munnen i hörnet på hans skrivbord och det blöder massor! Efter att äntligen fått det att sluta blöda någorlunda så är det enda vi kan se ett litet jack i överläppen på insidan men det är inte alls stort. Ser lite irriterat ut i tandköttet ovanför framtänderna också.
    Så ikväll struntade vi i att borsta tänderna på honom ifall han fortfarande hade ont i munnen.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Marayah

Hej hopp, nu har man äntligen landat hemma... Jag tar gärna emot nan 2 för de e de vi använder.. Nej nu ska man no krypa till kojjs faktiskt så man orkar med morrondagen..

Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-28 19:59:17 följande:
    Någon som har ett barn som äter NAN 2? Vi har ett halvt paket (en oöppnad påse) kvar som vi köpte för en vecka sen som jag skänker bort till den som vill ha. Vi ska ersätta ersättningsmålen med riktig välling nu istället..
    Marko 031103, Filip 080621
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-10-29 02:31:09 följande:
    Hej hopp, nu har man äntligen landat hemma... Jag tar gärna emot nan 2 för de e de vi använder.. Nej nu ska man no krypa till kojjs faktiskt så man orkar med morrondagen..
    välkommen tillbaka till stan.
    vet nån om rosa bandet gala går i repris?missade det igår,hann bara se de sista 5 minuterna

Guaridien Angel
    hoppas ni fick en trevlig kväll på galan.

vad ska ni hitta på idag?här ska jag slappa lite.blir så tröööött dagarna/veckan efter mensen.sen så ska jag fortsätta plocka undan alla sommarkläder
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    Välkommen hem igen
    Vad bra, då tar jag med den påsen på fredag
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Skorpan08
    Välkommen hem! Hoppas resan gick bra med barnen.
  • morrontrött

hej hej alla.
    ser att tandborstning är på tapeten.
    min 4 månaders fick sin första lilla gadd igår (eller jag SÅG den först igår)
    är det dags o börja borsta då? med tandkräm?
    jag minns inte hur det va med min första, tänk vad fort man glömmer

• Marayah

Tack alla, jo då de gick fint faktiskt.. På första tåget fanns det lekhörna så Marko lekte för fullt med en massa andra barn..

Morrontrött: Man ska väl börja lite smått att borsta lite när dom kommer, kan juh vara skönt för liten med när det kliar som värst.. Men ingen tandkräm än på ett tag....

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden VI från Linköping