• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 14:26:23 följande:
    claras är det som ligger????
    det ligger vid csn nära stångån.du går ner förbi h&m och går  ner mot stångån.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-10-28 13:50:23 följande:
    Eller ni kanske menar föresten att ni ska åka buss ena vändan o gå andra vändan..
     stan blir enklast då vi ska till simhallen efteråt
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-28 15:21:41 följande:
    Har en undran.. borstar de tänderna på era barn på dagis? Jag trodde det var ett måste efter måltiderna men om jag uppfattat dagiset rätt här så gör de inte sådant.
    borstat tänderna har de nog inte gjort sedan 80 talet
    dinana skrev 2008-10-28 15:51:34 följande:
    Kanske inte gör sådant här uppe i Östergötland... de verkar ju inte vara så nogranna med någonting här om jag får säga det själv.. Funderar på att flytta tillbaka till Småland bara för att få lite vettigare dagisplats.
    vi tyckte dagis i skäggetorp var det bästa vi har haft.dock har de bytt personal.nackdelen var kokerskan...hon var riktigt slapp med tösens glutenkost.
  • Fru T

ne borsta tänderna slutade dom nog me i samma veva som flourtanten finns väll inte tillrekligt me tid för det som allt annat...

om ni vill ha mycke plats å gott om barnstolar så får ni fika i IKEA resturangen där lär ni ju inte bli utslängda från...

Ja mår bra till å från men måste ta tabletterna fortfarande... men kräkandet är nästan begränsat te en gång om dan..  Men alla äventyr får vänta, ja går inte långt ifrån soffan..

Åh vad jag längtar
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2008-10-28 16:46:18 följande:
    ne borsta tänderna slutade dom nog me i samma veva som flourtanten finns väll inte tillrekligt me tid för det som allt annat...om ni vill ha mycke plats å gott om barnstolar så får ni fika i IKEA resturangen där lär ni ju inte bli utslängda från...Ja mår bra till å från men måste ta tabletterna fortfarande... men kräkandet är nästan begränsat te en gång om dan..  Men alla äventyr får vänta, ja går inte långt ifrån soffan..
    skönt att det börjar ge sig med kräkningar och illamåendet.jag funderade oxå på åhlens.vet dock inte om de har glutenfritt där
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-10-28 15:51:34 följande:
    Kanske inte gör sådant här uppe i Östergötland... de verkar ju inte vara så nogranna med någonting här om jag får säga det själv.. Funderar på att flytta tillbaka till Småland bara för att få lite vettigare dagisplats.
    Jag jobbade i Sörmland. Men jag har väldigt svårt att tro att det går att hitta en förskola som gör sånt nu för tiden tyvärr. Med alla nedskärningar och allt så finns inte tiden till det....
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2008-10-28 17:03:09 följande:
    Jag jobbade i Sörmland. Men jag har väldigt svårt att tro att det går att hitta en förskola som gör sånt nu för tiden tyvärr. Med alla nedskärningar och allt så finns inte tiden till det....
    nej tyvär är det nog så, fast det känns som om det finns viktigare saker att fokusera på under dagistiden, man får nog som förälder gå in och göra sin insats istället.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 17:10:26 följande:
    nej tyvär är det nog så, fast det känns som om det finns viktigare saker att fokusera på under dagistiden, man får nog som förälder gå in och göra sin insats istället.
    Absolut! Visst är det så. Det är ju faktiskt inte förskolans sak, och det finns, som du säger viktigare saker att lägga tid och energi på.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2008-10-28 18:30:11 följande:
    Absolut! Visst är det så. Det är ju faktiskt inte förskolans sak, och det finns, som du säger viktigare saker att lägga tid och energi på.
    ja jag anser att så löänge barnen får mat, omsorg, är trygga och känner sig lyckliga så kan jag agera flourtant hemma själv och se till att barnets tänder blir borstade
  • thelifesaviour

Idag har jag både gymmat och klippt av mig femton centimeter hår! Härligt!

Svar på tråden VI från Linköping