• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Firstandhappy
    piffan skrev 2008-10-28 14:36:14 följande:
    Hej på er...Länge sen jag skrev nu,dagarna bara rusar iväg.Skulle vilja följa med på fika men denna vecka är fullspikad,jobbar till 4 varje dag o sen full rulle hemma,med 3 barn o ett i magen så är de lugna stunderna sällsynta Men jag är så glad,vi har fått ny dagisplats till sonen,ett föräldrakoperativ som är toppen,sambon hade sina flickor där så i mars byts det dagis o det gör inte ett dugg för fy vad jag är missnöjd med den förskolan vi har nu,ingen ordning alls,tyvärr.
    skönt att ni fått nytt.. hoppas det blir bättre på nya stället..
  • piffan
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 14:38:30 följande:
    skönt att ni fått nytt.. hoppas det blir bättre på nya stället..
    Ja,det känns så bra för där har man ju själv som förälder en hel del att säga till om,det finns en ordentlig pedagogisk plan osv,det finns inget sånt alls där han går nu.Så jag är riktigt nöjd.
  • Firstandhappy
    piffan skrev 2008-10-28 14:40:58 följande:
    Ja,det känns så bra för där har man ju själv som förälder en hel del att säga till om,det finns en ordentlig pedagogisk plan osv,det finns inget sånt alls där han går nu.Så jag är riktigt nöjd.
    vill med sätta wille på koperativ sen.. bra mycket bättre än kommunala..
  • piffan
    Firstandhappy skrev 2008-10-28 14:48:25 följande:
    vill med sätta wille på koperativ sen.. bra mycket bättre än kommunala..
    Jag håller med,men det han gick på innan vi flyttade till Linköping va jättebra men där fanns en ordentlig struktur,personal som tog tag i saker o ting,men detta han går på nu är under all kritik så därför känns det jättebra.Känns extra bra att sambon haft sina flickor där,då vet man lite mer om vad som komma skall så det känns jättetryggt.
  • dinana

Har en undran.. borstar de tänderna på era barn på dagis? Jag trodde det var ett måste efter måltiderna men om jag uppfattat dagiset rätt här så gör de inte sådant.

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • piffan
    dinana skrev 2008-10-28 15:21:41 följande:
    Har en undran.. borstar de tänderna på era barn på dagis? Jag trodde det var ett måste efter måltiderna men om jag uppfattat dagiset rätt här så gör de inte sådant.
    Måste erkänna att jag aldrig hört att nått dagis gör det.
  • JePaLuLi

Ingen av de förskolor som jag har jobbat på har borstat tänderna på barnen.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    piffan skrev 2008-10-28 15:30:40 följande:
    Måste erkänna att jag aldrig hört att nått dagis gör det.
    Jasså, på våra dagis (min sambos och mitt dagis) gjorde det ju alltid det... var det annorlunda förr? Jag menar det måste väl ändå vara lika viktigt idag som då, om inte ännu viktigare då de oftast för i sig mer sötsaker nu...
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-10-28 13:27:49 följande:
    Jag har inte heller råd att åka längre än en enkel biljett... kostar ju 30 kr fram och tillbaka liksom. Får vara glad att jag åker på ungdom än så länge.

bussen är svindyr en 7 åring kostar lika mycket som en 25 åring.helt sjukt.nästa år ska de höja priset ännu mera.jag kommer bojkotta bussåkande snart!
    pendeltåg t/r till norrköping för vår familj 2 vuxna och 2 barn  kommer kosta 500 kr from 1/1-09.med bilen kostar det max 120 kr.

jag får betala för 1 vuxen och två ungdommar på fredag,fikar helst i stan då jag inte har råd att betala bussen tre gånger.

fy vad seeeeg denna dag har varit.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-10-28 15:47:17 följande:
    Ingen av de förskolor som jag har jobbat på har borstat tänderna på barnen.
    Kanske inte gör sådant här uppe i Östergötland... de verkar ju inte vara så nogranna med någonting här om jag får säga det själv.. Funderar på att flytta tillbaka till Småland bara för att få lite vettigare dagisplats.
Svar på tråden VI från Linköping