• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Maria84
    Mammatill4a - en envis rackare du har, du minns väl hur envis Lucas var Men några dagar innan igångsättning så ville han ju ut självmant Hoppas på att eran skrutt vill det också!

Här ska vi till VC i em. Inatt har varit hemskt, Lucas har hostat massor inatt också, hostar ju så han nästan kräks och så har han fått andnöd ett par ggr inatt så man har fått slita upp honom och stått vid fönstret med honom några ggr och några ggr på toaletten i ångor..Känner ju igen det då jag hoppas att han får lite medicin av doktorn sen.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Guardian Angel 07

Firstandhappy: hur trivs William i nya huset då? Går allt bra på jobbet? När har du tid för en fika?

Idag ska jag till öppna förskolan och sen till bvc ska bli spännande och se hur lång hon har blivit

Nu på förmiddagen har vi varit ute och gungat och sen tog vi en cykeltur. Nu ligger hon och sover :)

• Mammatill4a

Skorpan08 och maria84 :tack så mkt. Hi hi ja denna lille är visst en envis typ, men läste på mvc att de är mest pojkar som bestämmer sig för att gå över tiden;) man kan ju alltid hoppas. Önsketänkande som bara den. Ingen som vill komma på fika imorgon? Dörren står öppen hela dagen, bara att höra av sig el hojta här inne. S

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Maria84

Mammatill4a - jag har ju sagt att det är en pojke Hade varit skoj med fika men har fullt upp denna vecka plus att lillkillen är sjuker Får komma på besök sen när han är frisk och ni orkar med oss

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Mammatill4a

Maria84: tack du är snäll du som tror som mig, klart nu får komma sen och att lucas ska krya på sig. Vi flyttar ju snart med så då får vi ju närmre till varandra ju. Pratade 6 års härom dagen med liam och kom på att vara söner är ju lika gamla, se om de kommer börja i samma 6 års grupp sen efter sommaren. För de blir väll långbrott för er del med? Vad hade du för sista sf mått på lucas och vad vägde han? Här är man ju lite skraj för att få en stor bebis och inte orka med förlossning så som med de andra.

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • JePaLuLi

Mammatill4a: Jag tror ju också på en kille som du vet
    Är såå nyfiken på vem som gömmer sig därinne!!

Ska kolla vad jag hade för sista sf mått med Lucas.
    Jag hade sf 36 4 dagar innan han kom. Han vägde 3520 gram, 51 cm lång.

Du kommer klara förlossningen galant och inte kommer det att bli nån bjässe inte! Däremot säger de ju att bebben hjälper till mer om den är lite större, vilket gör att förlossningen går lättare.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-04 12:02:55 följande:
    Skorpan08 och maria84 :tack så mkt. Hi hi ja denna lille är visst en envis typ, men läste på mvc att de är mest pojkar som bestämmer sig för att gå över tiden;) man kan ju alltid hoppas. Önsketänkande som bara den. Ingen som vill komma på fika imorgon? Dörren står öppen hela dagen, bara att höra av sig el hojta här inne. S

jag tror att det är en pojke.verkligen en busig bebbe.våra barn har varit större för varje gång.mellan sonen och stora tösen skillde det nästan ett kilo och 6 cm.men sonen var väldigt liten pga fel på moderkakan

fy vad sur man blev förut.han hem till 13:30 och tänkte se slutet på VBÅ.men de har ju ändrat tidernaSkrikandes.suck vad trött man blir.här har man väntat på att få tid att se serien.tur att vbå finns på nätet så man kan se serien

Maria84 skrev 2008-11-04 11:22:58 följande:
    Mammatill4a - en envis rackare du har, du minns väl hur envis Lucas var Men några dagar innan igångsättning så ville han ju ut självmant Hoppas på att eran skrutt vill det också! Här ska vi till VC i em. Inatt har varit hemskt, Lucas har hostat massor inatt också, hostar ju så han nästan kräks och så har han fått andnöd ett par ggr inatt så man har fått slita upp honom och stått vid fönstret med honom några ggr och några ggr på toaletten i ångor..Känner ju igen det då jag hoppas att han får lite medicin av doktorn sen.
    låter som falsk krupp.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet

Mammatill4a

jag kommer gärna över

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-11-04 12:02:55 följande:
    Jag hinner tyvärr inte i morgon, men gärna en annan gång!
  • Leos och Vincents mamma

Jag kan tyvärr inte fika imorgon, min mamma kommer hit på dagen, hon ska vara barnvakt åt barnen på kvällen för jag o sambon ska på föräldrarmöte på Leos dagis.

Ingen som vill o kan fika på fredag?

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden VI från Linköping