• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Maria84
    Mammatill4a - ja de kommer nog hamna på samma 6års, skulle tro att det blir långbrott för våran del. Har för mig att sf-måttet var 40 sista gången vi var hos bm och det var några dagar innan han föddes. Han vägde ju 3700g när han föddes, de hade ju räknat ut att han skulle väga runt 4,5 kg.

Familjetrollet - jo troligen men så har han nog förkylningsastma också precis som sin storebror..
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2008-11-04 14:31:53 följande:
    Mammatill4a - ja de kommer nog hamna på samma 6års, skulle tro att det blir långbrott för våran del. Har för mig att sf-måttet var 40 sista gången vi var hos bm och det var några dagar innan han föddes. Han vägde ju 3700g när han föddes, de hade ju räknat ut att han skulle väga runt 4,5 kg. Familjetrollet - jo troligen men så har han nog förkylningsastma också precis som sin storebror..
    stackars liten.man lider när barnen är rejält sjuka.som tur är har de sluppit falsk krupp det senaste året.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-04 14:17:26 följande:
    Jag kan tyvärr inte fika imorgon, min mamma kommer hit på dagen, hon ska vara barnvakt åt barnen på kvällen för jag o sambon ska på föräldrarmöte på Leos dagis.Ingen som vill o kan fika på fredag?
    jag kan bara efter kl 16 på fredag samt helgen
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Marayah

Tyvärr så e juh Filip snorig och så, vill inte dra på dej något nu innan bebis ska komma..

Du vet juh att Filip vägde 4340 och var 52 lång och den förlossningen gick bättre än den med Marko, för med Filip så behövde dom juh inte sy eller liknande alls.

Nu e de dags att laga något att äta, ska juh på sista coop kusen kväll. Dom ska bjuda på smörgåstårta. Tur att man har lille bror här så vi kan gå iaf.

Mammatill4a skrev 2008-11-04 12:02:55 följande:
    Skorpan08 och maria84 :tack så mkt. Hi hi ja denna lille är visst en envis typ, men läste på mvc att de är mest pojkar som bestämmer sig för att gå över tiden;) man kan ju alltid hoppas. Önsketänkande som bara den. Ingen som vill komma på fika imorgon? Dörren står öppen hela dagen, bara att höra av sig el hojta här inne. S
    Marko 031103, Filip 080621
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2008-11-04 14:45:56 följande:
    jag kan bara efter kl 16 på fredag samt helgen
    Ok o jag kan bara fram till 13.30 på fredag, i helgen ska vi vara hemma o rensa lite i garderober o liknande, måste göras det med nångång ibland o det är bara på helgerna vi hinner med sånt.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mammatill4a

Maria84: tack för det, kanske denna inte väger så mkt heller då:) har ju sf mått på 38 idag. Men de är ju sånt som märks. De som vill får komma imorgon. Och har de inte blivit bebis innan fredag kan jag fika på fm om ni vill kan de som vill komma hit med, olivia kommer ju hem 12 så måste ju passa hennes tid och barnen är ju lediga från dagis med.

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Maria84

Lucas fick mollipect mot hostan och så har han krupp precis som vi trodde. Så vi får väl se om hostan blir nåt bättre utav medicinen.

Håller på att laga middag här nu, vrålhungriga allihopa.

• Mammatill4a

Maria84. Stackars liten, men vad skönt att ni fick medicin till honom. Inte för att det är den godaste, så hoppas han sköter det bra och att han blir bra snart. Själva är vi klara med maten och barnen sitter nu och ser på bompa:)

• dinana
    Maria84 skrev 2008-11-04 17:53:22 följande:
    Lucas fick mollipect mot hostan och så har han krupp precis som vi trodde. Så vi får väl se om hostan blir nåt bättre utav medicinen. Håller på att laga middag här nu, vrålhungriga allihopa.
    Mollipect funkade inte alls här.... vet inte riktigt vad det skulle vara bra för... men hostan blev inte bättre när Molly fick det så vi körde på att låta det försvinna av sig självt..
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • Maria84

Mollipect har inte funkat på Liam nån gång när han har haft hosta så jag tror ju inte att det gör nån skillnad på Lucas heller men man vet ju aldrig.
    Nåt mot hostan måste han ha ialla fall eftersom han om nätterna inte somnar ordentligt förrän framåt morronen och då av utmattning.

• Mammatill4a

Familjetrollet: du har inte lust att gå en promenad imorgon fm vid 9e? Fick tillbaka lite pengar idag som ska gå att hämta ut på statoil så tänkte pröva imorgon när jag lämnat barnen på dagis. Kan ju ta med vovven. Kollar in här innan sängen ikväll och ser om du svarat.

Svar på tråden VI från Linköping