• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2008-11-03 21:51:31 följande:
    Det får man väl göra överallt? Fast det blir ju tillägg på hyran då förstås. Vi köpte oss en diskmaskin och den skulle jag inte vilja vara utan!
    Nja, alla hyresvärdar har inte så. Inte de som vi bodde hos innan iaf.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mammatill4a

Go morgon på er alla. Här har man legat vaken en timme och bara rullat runt i sängen och tänkt. Ingen bebis har kommit och känner inga symtom på de heller så de kan ju kvitta. Ska la ta och gå upp här och se om man får i sig lite frukost, bebis har sparkat på ett tag och gjort mig hungrig:) alltid nåt. Ha en bra dag alla skriver igen när jag varit hos bm.

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-03 21:48:01 följande:

Ok. Men får ni välja tillval o så om ni vill? Skåpsluckor, diskmaskin, m.m?
    Jadå, det får vi. Diskmaskin finns redan i originalhyran dock. :)
    Men vi tänker inte välja till att renovera badrum, inte än iaf. Det känner vi inte att vi har råd med riktigt än.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-04 06:30:12 följande:
    Go morgon på er alla. Här har man legat vaken en timme och bara rullat runt i sängen och tänkt. Ingen bebis har kommit och känner inga symtom på de heller så de kan ju kvitta. Ska la ta och gå upp här och se om man får i sig lite frukost, bebis har sparkat på ett tag och gjort mig hungrig:) alltid nåt. Ha en bra dag alla skriver igen när jag varit hos bm.

du får ha en bra dag.här har man huvudvärk idag oxå.

här får man välja tvättmaskin,diskmaskin,torktumlare som tillval.

vad ska ni hitta på idag?här har man bokat tvättstugan i sex timmar igen.sen så ska det städas lite oxå

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-03 20:15:44 följande:
    Familjetrollet: Ja, det var två ytterdörrar, en på varsin våning. Själva lägenheten i sig var fin med planlösningen o så, men de som bodde där hade så skabbigt, tapeterna var nötta o såna saker.
    ja lägenhetens skick gör ju mycket av intrycket.

den vi bor i nu såg vi knappt inget av när vi kollade.studenterna visade inte sovrummen.sen var det nersläkt så man visste inte ens hur tapeterna såg ut.det enda man såg var v-rummet.

hade vi sett lägenheten i dagsljus så skulle vi aldrig valt denna lägenhet.antingen bor vi kvar och fixar lyan eller så blir det ev landet framöver
  • Skorpan08

Hej på er!
    Länge sedan jag skrev något här. Det har varit lite mycket.
    Hoppas allt är bra med er.

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-04 08:25:22 följande:
    Hej på er!Länge sedan jag skrev något här. Det har varit lite mycket. Hoppas allt är bra med er.
    här är det rätt så okej.själv har man fullt upp som vanligt.när skulle loppisen vara i rystad?(om jag minns rätt)

hoppas allt är bra med er.har ni mycket snö ute hos er?här finns det ingen snö.men ute vid skeda udde och nykil finns det massor med snö
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2008-11-04 08:36:30 följande:
    här är det rätt så okej.själv har man fullt upp som vanligt.när skulle loppisen vara i rystad?(om jag minns rätt)hoppas allt är bra med er.har ni mycket snö ute hos er?här finns det ingen snö.men ute vid skeda udde och nykil finns det massor med snö
    Här finns ingen snö, vilket jag tycker är skönt. Jag gillar inte snö så mycket. Jag har fått sådan värk i mina händer och fötter nu när kylan kommit. Så jag längtar efter värmen.
    Loppisen i Rystad Folkets Hus är den 15/11 kl 10-15. Jag försökte få ett bord till men det var fullbokat. Så jag får väl tränga ihop sakerna lite.
  • dinana

Gud vad roligt det låter med loppis... inte för att jag behöver mer skräp egentligen. Däremot skulle jag vilja få tag på ett barnbord med stolar till Molly. Finns ju på IKEA, men de har för vassa hörn enligt sambon. Någon som sett till något? Ett svart CD-skåp skulle vi också vilja ha, gärna med plats för många skivor och golvstående.

♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-04 08:57:33 följande:
    Gud vad roligt det låter med loppis... inte för att jag behöver mer skräp egentligen. Däremot skulle jag vilja få tag på ett barnbord med stolar till Molly. Finns ju på IKEA, men de har för vassa hörn enligt sambon. Någon som sett till något? Ett svart CD-skåp skulle vi också vilja ha, gärna med plats för många skivor och golvstående.
    de hade ett bord två stolar och en soffa till barn för 400 kr på europrice för några veckor sedan.de hade inga vassa kanter.
    Skorpan08 skrev 2008-11-04 08:40:57 följande:
    Här finns ingen snö, vilket jag tycker är skönt. Jag gillar inte snö så mycket. Jag har fått sådan värk i mina händer och fötter nu när kylan kommit. Så jag längtar efter värmen.Loppisen i Rystad Folkets Hus är den 15/11 kl 10-15. Jag försökte få ett bord till men det var fullbokat. Så jag får väl tränga ihop sakerna lite.
    jag avskyr vintern då jag alltid är sjuk då.jag har funderat på att sälja på cupolen nån gång.men 250 kr för ett bort känns väldigt dyrt
Svar på tråden VI från Linköping