• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma

Jag vill inte hoppa av tråden! Jag tycker ju att ni är jättehärliga allihopa o tycker det är så kul att träffa er! Men det känns som att det är nåt som har hänt, men ingen vet nog inte riktigt vad det är. Det är ju inte så kul att föreslå fika hela tiden o aldrig nån kan. Men så är det ju, alla kan ju inte bara för att jag kan o tvärtom.
    O jag kan hålla med om att det är lite varannan dag här inne, vet inte riktigt varför.
    Själv har jag fullt upp nästan hela dagarna med två barn, men är alltid inne o läser nån stund på dagen eller på kvällen, men upptäcker ofta till min besvikelse att det inte är många som skriver.

Tycker vi alla ska bättra oss

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Maria84

Jag stannar kvar i tråden även om jag inte träffat er ännu, har ju träffat Becka och Malin sen tidigare..

Skriver inte så ofta men man hinner med mellan varven. Har fullt upp här hemma så det brukar bli lite snabbisar om dan in här bara för att kolla om nån har skrivit men det är inte så ofta som jag hinner skriva tyvärr.

Just nu försöker jag söva Lucas, som inte riktigt vill men samtidigt är trött. Han brukar ju sova 2-3 timmar på fm och han har bara sovit en halvtimme idag när vi hämtade storebror på dagis så han behöver verkligen sova mera. Men vi får se om han ger med sig.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Guardian Angel 07

Mammatill4a: Tyvärr så har hon blivit sämre, hon är så täppt i näsan och alldeles genomsnorig + att hon har feber hon fick ligga mellan mig och Peter inatt stackaren ska ge henne kramen så fort hon vaknar hoppas ni är friska och krya!  Vad ska ni hitta på idag?

• Guardian Angel 07

Familjetrollet: Har hon varit till bvc idag? Gick det bra? Städa kan vara kul ibland, speciellt om man har musik på

• dinana
    thelifesaviour skrev 2008-11-06 11:51:52 följande:
    Låter bra det. Vad vill du jobba med?
     Samma fråga ja ställer mig själv varje dag.. och jag kan inte riltigt bestämma mig för något.. vad älskar det jag jobbade med tidigare.. och skulle börja jobba igår om jah gick ettt liknande jobb... men det är väl int det lättaste att få in en fot sådär rätt upp och ned...
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 28 dagar till UL
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-11-06 11:07:13 följande:
    Ok. Det slutades skriva så plötsligt bara. Ena dan hinner man inte med att läsa allt, nästa är det ingen som skriver. Bara undrar om något hänt på tråden?
    undrar jag oxå
    dinana skrev 2008-11-06 11:35:16 följande:
    Ja jag får hoppas att någon hör av sig snart. Sökte ett jobb igår och ett idag.. annars är jag väldigt layed back. Vet inte vad jag skall söka liksom. Men jag skulle skriva ett brev till min handläggare på AF med sådant som jag kan tänka mig att jobba med (och det är en liten kort lista känns det som just nu). Men jag söker sådant som jag kanske skulle kunna fixa om jag fick lite utbildning så kanske man kan få in en fot i alla fall.
    sen är det ju inte lätt heller att bli anställd som gravid.har du inte kollat med hjärta till hjärta då?de behöver ju personal
    Guardian Angel 07 skrev 2008-11-06 12:11:43 följande:
    Familjetrollet: Har hon varit till bvc idag? Gick det bra? Städa kan vara kul ibland, speciellt om man har musik på
    det gick bra.men det blir extrakontroller då vi misstänker nån form av matallergi och hennes hörsel ska kollas upp oxå.hon tyckte sprutan kändes som en kniv.men hon var duktig trots det långa besöket

städa är kul i typ 5 minuterSkrattandemusic är bra men tyvärr tog de bort den bästa musikkanlaen på boxern.mtv är ju bara uttjatat numera.hoppas lillan blir kry snart.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-11-06 13:51:36 följande:
    det gick bra.men det blir extrakontroller då vi misstänker nån form av matallergi och hennes hörsel ska kollas upp oxå.hon tyckte sprutan kändes som en kniv.men hon var duktig trots det långa besöket städa är kul i typ 5 minutermusic är bra men tyvärr tog de bort den bästa musikkanlaen på boxern.mtv är ju bara uttjatat numera.hoppas lillan blir kry snart.
    hjärta till hjärta? får man betalt där då? sen har de ju bara öppet tre dagar i veckan.. alltid något i alla fall... kan ju ringa och kolla.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-11-06 14:03:22 följande:
    hjärta till hjärta? får man betalt där då? sen har de ju bara öppet tre dagar i veckan.. alltid något i alla fall... kan ju ringa och kolla.
    Det undrar jag med. Trodde det var ideellt arbete där?!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana

har ni några fler tips så är det bara att skrriva till mig.. är öppen för det mesta när gäller jobb-biten. ja inte vad som helst kanske, men ja..

• thelifesaviour
    dinana skrev 2008-11-06 14:26:01 följande:
    har ni några fler tips så är det bara att skrriva till mig.. är öppen för det mesta när gäller jobb-biten. ja inte vad som helst kanske, men ja..
    Jag har tyvärr noll koll på jobbiten, student som jag är.. Vad har du jobbat med förr? Tror inte riktigt jag förstått. Men du är duktig layoutare/grafiker eller så va? Det är något jag fått för mig iaf. :) Självlärd? Utbildad?
Svar på tråden VI från Linköping