• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2008-11-06 17:08:52 följande:
    Tack, vad snällt! Ja det är ju frågan... Vi kanske kan få till en fika nästa vecka??
    Ja, det kanske vi kan
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma

Nu ska jag iväg på en föreläsning på öppna förskolan om anknytningen till sina barn. Ska bli väldigt spännande o skönt att få komma iväg själv en liten stund oxå

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana
    Mandarin skrev 2008-11-06 17:19:40 följande:
    De sökte på Guldfynd i IKANO, vissligen bara exsta personal över julen men man får ju en fot in i dörren.
    Aha, då får jag gå dit och kolla då... snygga till mig lite... tror ni det blir snyggt med ljusa slingor tro i håret?
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 28 dagar till UL
  • Familjetrollet
    Glad
    Fru T skrev 2008-11-06 17:31:47 följande:
    jag lever bara så ni vet det men håller mig fortfarande stilla å mästadels i sängen... tröööött å mår illa av minsta lilla å just nu måste typ allt här hemma tvättas om för ja pallar inte med lukten av vårt förra sköljmedel så soffan tex kan ja inte va nära för ja tvätta visst kussöverdragen med detta sköljmedel för inte så länge sen.... å handukar å lakan å bläääääääja skulle me behöva ett jobb men tror ja satsat på att läsa in lite ämnen ja saknar i vår på distans (så jag inte har några lektionstider att passa för ja vet ju inte hur ja mår osv)på onsdag är det inskrivning och första ultraljudet å vikten har väll börjat stabilisera sig efter raset men väger mindre nu än innan bebbe kom till, inte för att det gör mig någe...
    vad kul att se dig igen.mysigt med Ul bild.det först Ul bilden är så spännandeGlad
    dinana skrev 2008-11-06 18:42:05 följande:
    Aha, då får jag gå dit och kolla då... snygga till mig lite... tror ni det blir snyggt med ljusa slingor tro i håret?
    jag tycker slingor är snyggt i mörkt hår.såg för ett par dagar sedan att de sökte personal till telia på ikano

jippi säger jag.kom hem för en stund sedan.imorrn ska det sys för fullt.fann min drömsymaskin idag.den gammal jättetrevligt dam som sålde en jättefin superbra symaskin i bra prisklass

strax är det dags för Andra avenyn och lite senare blir det tila teuqila.så ni får ha en bra kväll och helg
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Marayah

Här har man vart lite off för min bror är här och han okuperar datan hela tiden. Så man har fått sej lite extra promenad denna vecka..

Jag kommer med vara kvar i tråden..

Marko 031103, Filip 080621
  • Apipoulai
    dinana skrev 2008-11-06 14:26:01 följande:
    har ni några fler tips så är det bara att skrriva till mig.. är öppen för det mesta när gäller jobb-biten. ja inte vad som helst kanske, men ja..
    Jag också. :)
  • Mandarin

Igår ringe min chef och talade om vad jag kommer att vara plaserad när jag börjar jobba igen. min tjänst som planeringsavlösare ligger nu på 50%, det var vad penngarna räckte till. Så jag får jobba i poolen (vikarepoolen) istället. Det är inge vidare kul. Inga fasta tider, man kan inte planera i förväg, jag kommer inte vet alltid vet var jag kommer jobba under dagen. Jobbigt när man har småbarn...
    Fast jag ska väll var glad att jag har ett fast jobb med fast lön. Men endå... jag saknar personalen och barnen där jag jobbade innan. Eller kanske framför allt att veta rutiner m.m.

• Familjetrollet
    Mandarin skrev 2008-11-07 06:15:46 följande:
    Igår ringe min chef och talade om vad jag kommer att vara plaserad när jag börjar jobba igen. min tjänst som planeringsavlösare ligger nu på 50%, det var vad penngarna räckte till. Så jag får jobba i poolen (vikarepoolen) istället. Det är inge vidare kul. Inga fasta tider, man kan inte planera i förväg, jag kommer inte vet alltid vet var jag kommer jobba under dagen. Jobbigt när man har småbarn... Fast jag ska väll var glad att jag har ett fast jobb med fast lön. Men endå... jag saknar personalen och barnen där jag jobbade innan. Eller kanske framför allt att veta rutiner m.m.
    vad trist.

här har man en tös med skyhög feber.bvc tanten sa att barn kunde få lite feber av 5 års sprutan.men 38,7 är väll inte lite feber.inatt hade hon feberyra.ringde bvc men de har stängt idag,blev hänvisad ett annat tel nr som hänvisade till det vanlliga nr man ringer om man är sjuk osv.

vad ska ni hitta på i helgen?här ska det städas,sys dockkläder och sovmorgon ska vi ta oxå.men jag vaknar likt förbaskat vid 6 tiden endå
  • dinana

Godmorgon!

Nu har man varit uppe en liten stund. Molly är ju ledig från dagis idag som hon alltid är på fredagar. Blev lite sovmorgon men inte så mycket som jag hoppats på. En kvart mer än vanligt liksom.. men men... ungar!

Blev så trött på dessa skitiga golv så nu har jag faktiskt moppat golven i köket hallen och Mollys sovrum, ja det är ju de rummen som ser ut som lergolv. Jag fick nog när Molly hällde ut sitt tredje glas mjölk i morse för den här veckan... så nä nu tusan så åkte mopp å hinken fram. Önskar att jag hade en sådan där H2O Vacuumcleaner som de har på tvins... Haha... om den nu funkar så bra som i reklamen.

♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 28 dagar till UL
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-07 10:03:57 följande:
    Godmorgon!Nu har man varit uppe en liten stund. Molly är ju ledig från dagis idag som hon alltid är på fredagar. Blev lite sovmorgon men inte så mycket som jag hoppats på. En kvart mer än vanligt liksom.. men men... ungar!Blev så trött på dessa skitiga golv så nu har jag faktiskt moppat golven i köket hallen och Mollys sovrum, ja det är ju de rummen som ser ut som lergolv. Jag fick nog när Molly hällde ut sitt tredje glas mjölk i morse för den här veckan... så nä nu tusan så åkte mopp å hinken fram. Önskar att jag hade en sådan där H2O Vacuumcleaner som de har på tvins... Haha... om den nu funkar så bra som i reklamen.
    den vill jag oxå köpa.men oftast är ju inte produkterna så bra som de vill påstå att de är.jag har funderat på att köpa den när man får råd.
Svar på tråden VI från Linköping